کد خبر: ۸۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۰۸
بسیاری از ما در مورد خواص متعدد چای سبز شنیده ایم یا مطالبی را مطالعه کرده ایم اما پرسشی که برای بسیاری از مادران باردار مطرح می شود این است که مصرف چای سبز در دوران بارداری خوب است یا بد؟
در هنگام بارداری چای سبز بخورم یا نه؟

بسیاری از ما در مورد خواص متعدد چای سبز شنیده ایم یا مطالبی را مطالعه کرده ایم اما پرسشی که برای بسیاری از مادران باردار مطرح می شود این است که مصرف چای سبز در دوران بارداری خوب است یا بد؟

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، مصرف چای سبز برای بسیاری از افراد به یک عادت خوب تبدیل شده است اما این عادت همیشه مفید است؟

شاید برای آن که مطمئن شویم چای سبز برای بارداری خوب است یا نه اول باید مروری داشته باشیم بر خواص چای سبز و مضرات آن. اگر بخواهیم به زبان ساده و به سرعت هر چه تمام تر این خواص را مرور کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است و بر لاغری، آرامش و مبارزه با سرطان اثرات مثبت دارد.

البته این ها بین صدها خاصیت چای سبز از محبوب ترین ها هستند. اما چای سبز برای مادران باردار چه خواصی دارد؟ شاید بهترین خاصیت چای سبز برای مادران باردار خاصیت آرامش دهندگی و سم زدایی بدن باشد. اما اگر مادر باردار رژیم غذایی ضعیفی داشته باشد یا بدن خود را تقویت نکند با مصرف چای سبز دچار عوارضی مثل سستی و بی حالی، احساس ضعف، مشکلات هاضمه و یا حتی سرگیجه می شود.

چای سبز جزو چای های با طبع سرد طبقه بندی می شود و در نتیجه می تواند برای مادرانی که طبعی سرد دارند خطرناک باشد. افزون بر این ها مادرانی که با مشکل افت فشار روبه رو هستند، بهتر است چای سبز را با احتیاط بیشتری مصرف کنند.


یکی از خواص مثبت چای سبز برای مادران باردار ایجاد حس مثبت است. متاسفانه برخی از مادران هنگام بارداری نسبت به خود ون محیط پیرامونشان احساساتی منفی پیدا می کنند اما چای سبز این مشکل را حل می کند.

نکته مهم این است که بهتر است مدران باردار چای سبز را با شکم خالی ننوشند و البته پیش از مصرف چای سبز نیز با مصرف غذاهای سالم بدن خود را آماده دریافت آنتی اکسیدان کنند. در ضمن چون چای سبز ادرار آور است، بهتر است پیش از مصرف چای سبز و پس از آن آب بنوشند تا کلیه هایشان آزار نبیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: