کد خبر: ۸۰۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۲
محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت 83 ساله اصفهان با مثبت ارزیابی کردن رویکرد جوان‌گرایی در ائمه‌ جمعه می‌گوید: اگر کسی خودش قصد استعفا ندارد و شایستگی لازم را هم دارد دلیلی ندارد او را مستعفی کنیم.
محمدتقی رهبر: اگر امام جمعه‌ای شایسته است دلیلی ندارد مستعفی شوداخیرا آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان ضمن خداحافظی از تریبون نمازجمعه زاهدان اعلام کرد که فهرستی از سوی دفتر رهبر انقلاب از نام‌های ائمه‌ جمعه تهیه شده که به زودی تغییر می‌کنند و جای خود را به جوانان می‌دهند.

به گزارش خبرداغ ، محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به این سؤال ایرناپلاس که آیا او نیز از سمت خود استعفا می‌دهد، می‌گوید: من نه استعفا داده‌ام و نه کسی از من خواسته است استعفا دهم.

او توضیح می‌دهد: البته من تصمیم گرفته بودم دیگر به عنوان امام جمعه فعالیت نکنم؛ چون معتقدم بودم وقتی چهره‌‌هایی چون آیت‌الله مظاهری و طباطبایی‌نژاد در اصفهان هستند دیگر نیازی به من نیست اما همین آقایان به من بسیار لطف دارند و آیت‌الله مظاهری به من گفتند از شما خواهش می‌کنم هرچه می‌توانید، بیایید. من کارم در تهران است و برای برگزاری نمازجمعه هرچند وقت یک بار به اصفهان می‌روم.

رهبر در ادامه در ارزیابی‌اش از جوان‌گرایی در ائمه‌ جمعه می‌گوید: اگر امام جمعه‌ای خودش خواست استعفا دهد یا اینکه شایستگی این جایگاه را نداشت بحث دیگری است؛ اما اگر کسی خودش قصد استعفا ندارد و شایستگی لازم را هم دارد دلیلی ندارد که او را مستعفی کنیم. بالاخره مردم با او خو گرفته‌‌ا‌ند و سابقه‌اش را هم دیده‌‌اند، بنابراین نمی‌توانیم به او بگوییم شما استعفا بده!

امام جمعه موقت اصفهان در همین حال اضافه می‌کند: البته من هنوز اطلاعی درباره تغییر و تحولات در ائمه جمعه ندارم و نمی‌دانم چه بحث‌هایی شده است و جزئیات این تغییر و تحولات را باید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کند. اما در کل چنین تغییرانی کم‌وبیش همیشه بوده است. اخیرا هم امام جمعه اهواز نزد مقام معظم رهبری رفتند و به هر دلیل استعفا دادند.

رهبر تأکید می‌کند: آقای موسوی‌جزایری خودشان خواستند استعفا دهند، اما مادامی که فرد شایستگی لازم را دارد و مردم هم او را قبول دارند، دلیلی ندارد به او بگویند شما استعفا بده! جوانگرایی بد نیست ولی تریبون نماز جمعه و ائمه‌جمعه هم خودشان شأنی دارند. کسی که چهل سال با مردم حشر و نشر داشته و زیر و بم‌ها را هم کاملا می‌شناسد چرا خطیب نباشد؟ مگر اینکه روزی خودش نخواهد بیاید یا اینکه از او سلب صلاحیت شود که این هم اثباتش با همان شورای سیاستگذاری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: