کد خبر: ۸۰۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۲۴۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط آزادی مرزبانان میرجاوه گفت: مسئولان پاکستانی بارها برای آزادی مرزبانان مواخذه شده‌اند‌.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مسئولان پاکستانی بارها برای آزادی مرزبانان مواخذه شده‌اند‌ / پاکستان حتی درصد کمی از توافقات امنیتی را اجرایی نکرده‌

به گزارش خبرداغ ، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط آزادی مرزبانان میرجاوه گفت: مسئولان پاکستانی بارها برای آزادی مرزبانان مواخذه شده‌اند‌.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای فشار بیشتر به دولت پاکستان برای کمک به آزادسازی مرزبانان میرجاوه اظهار داشت: بعد از حادثه تروریستی زاهدان و شهادت عده‌ای از پاسداران، موضوع آزادسازی مرزبانان میرجاوه به طور جدی از سوی مسئولان ایرانی پیگیری شده و بارها مسئولان پاکستانی مورد مواخذه قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما اطلاع موثق داریم که این مرزبانان زنده هستند، گفت: آزادی مرزبانان میرجاوه در گرو اجرای توافقات امنیتی فی مابین ایران و پاکستان است که تاکنون مسئولان پاکستان حتی درصد کمی از این موافقت نامه‌ها را اجرایی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه انتظارت ما از مسئولان این کشور برخلاف واقع نیست بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید قاطعانه آزادی مرزبانان را پیگیری کند.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه مسئولیت جان مرزبانان برعهده دولت پاکستان است، گفت: این گروه‌های تروریستی از خاک پاکستان این عملیات را طراحی و تدارک دیده‌اند و متاسفانه خاک پاکستان محل گروه‌های تروریستی شده است.

وی افزود: پیش از این نیز چنین اتفاقاتی رخ داده و مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز تذکرات لازم را به دولت پاکستان داده‌اند و این اتفاقات را پیگیری کرده‌اند اما متاسفانه ضعف دولت مرکزی پاکستان باعث شده چنین نآ‌امنی در مرزهای دو کشور به وجود بیاید و شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای ایجاد کمکهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به پاسگاه‌های مرزی تمهیداتی اندیشید بیان کرد: باید بودجه پایداری برای رفع محرومیت مرزها اختصاص یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
اتوبوس‌های پرسنل مرزبانی را اسکورت کنند
متاسفانه برای چندمین‌بار است که شاهد عملیات تروریستی جنایتکاران در استان‌های مرزی و این بار در جاده خاش ـ زاهدان استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم که طی آن شماری از جوانان مرزبان شجاع کشورمان به شهادت رسیدند. سؤال اینجا است که چرا مرزبانان غیور و عزیز را در جاده‌های مرزی اسکورت نمی‌کنند و به وسیله مأموران مستقر در فاصله‌ای از جلوی اتوبوس و یا کاروان‌های پرسنل مرزبانی، از امنیت مسیر عبور آن‌ها مطمئن نمی‌شوند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۰۹:۵۳
آمریکا، عربستان سعودی و پاکستان هر سه تروریست هستند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: