کد خبر: ۸۰۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۱۸۰
سازمان لیگ برتر چند سالی است برای حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر محدودیت هایی اعمال کرده است که این محدودیت ها در گام نخست موجب عدم حضور بازیکنان بی کیفیت در تیم های لیگ برتری شده است.
تغییر قوانین حضور خارجی ها در لیگ برتربه گزارش خبرداغ، البته این سخت گیری ها در برخی موارد موجب ناراحتی باشگاه ها شده است و در هفته های اخیر در خصوص ماجرای پاتوسی نیز حاشیه هایی را به وجود آورد. با این وجود و بر اساس اعلام یکی از مدیران سازمان لیگ برتر که تمایلی به افشای نام خود نداشت قوانین حضور خارجی ها در لیگ برتر تعدیل نخواهد شد بلکه در ماه های آتی با بررسی هایی که صورت می گیرد به صورت دقیق تر تدوین می شود و در تدوین قوانین جدید به مسایل جزیی هم اشاره خواهد شد.

 

پیش از این حمیرا اسدی، مسئول کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به ورزش سه گفته بود  مجموعه فدراسیون فوتبال حامی این قانون است به این خاطر که در سال های اخیر بازیکنان بی کیفیت خارجی ضربات جبران ناپذیری به تیم های باشگاهی وارد کردند و خیلی از بازیکنان خارجی بی کیفیت بدون یک دقیقه بازی برای تیم های ایرانی رای چند صد هزار دلاری علیه باشگاه های کشورمان از فیفا گرفتند.

 

گفته می شود در تدوین جدید حضور خارجی ها در لیگ برتر چارچوب اصلی قوانین تغییر نمی کند و تنها به جزییات اجرای قانون اشاره می شود. به طور مثال هم اکنون در قانون آمده بازیکن آفریقای جنوبی برای بازی در تیم های لیگ برتری باید در لیگ آمریکای جنوبی و اروپا 10 بازی انجام داده باشد و یا عضو تیم امید یا تیم ملی کشورش در دو سال اخیر بوده باشد. قرار است در تدوین قوانین جدید و در بازی های ملی دو سال اخیر به دو فصل فوتبالی تغییر کند. هم چنین در ماجرای 10 بازی باید به این نکته اشاره شود که هم بازی در لیگ برتر محاسبه خواهد شد و هم بازی در جام حذفی یا دیگر مسابقات رسمی که از سوی فدراسیون های ملی برگزار می شود.

 

محدودیت حضور خارجی ها در لیگ برتر نمونه های زیادی دارد و شاید بد نیست بدانید قوانین در خیلی از کشورها سخت تر از قوانین ایران است. نمونه اش انگلیس که بازیکن خارج از اتحادیه اروپا حتما باید ملی پوش بوده باشد و در 70 درصد از بازی های ملی یک سال اخیر حضور داشته باشد. سازمان لیگ برتر در حال حاضر از اجرای این قانون در لیگ برتر راضی به نظر می رسد چرا که معتقد است با اجرای این قانون مانع از حضور بازیکنان بی کیفیت در ترکیب تیم ها شده است.

 

ورزش سه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: