کد خبر: ۸۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۲۲
انتقاد به صید ترال کشتی‌های چینی در آب های جنوب مدت‌هاست که از سوی صیادهای ایران مطرح می‌شود و بارها مسئولان سازمان بنادر، شیلات و سازمان محیط زیست درباره این موضوع نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند. در همین حال فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از واگذاری مجوز صید ترال به چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان انتقاد کرد.
ماجرای حضور کشتی‌های چینی در آب‌های ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها: چند سال از انتشار اخباری که حکایت از واگذاری مجوز صید ترال به چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان دارد ،می گذرد اما در این سال ها همواره این اخبار تکذیب شده است، ولی امسال نشانه هایی عیان شد که مشخص کرد در تمام سال های قبل، تکذیب‌های مسئولان غیرواقعی و به همان میزان دغدغه های صیادان منطقه واقعی بوده است. 

انتقاد به صید ترال کشتی‌های چینی در آب های جنوب مدت‌هاست که از سوی صیادهای ایران مطرح می‌شود و بارها مسئولان سازمان بنادر، شیلات و سازمان محیط زیست درباره این موضوع نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند. در همین حال فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از واگذاری مجوز صید ترال به چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان انتقاد کرد.

«ایرنا» نوشت که سردار علیرضا تنگسیری؛ فرمانده نیروی سپاه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم در ایران رابطه گفت: کشتی های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند و هر نوع قراردادی در این باره باید لغو شود.


وی افزود: هیچ کشتی در محدوده 12 مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند. تنگسیری اظهار داشت: باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست.

پس از اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه، عیسی کلانتری؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با تأیید آسیب کشتی های صیادی چینی به محیط زیست دریاهای جنوب ایران به «خبرآنلاین» گفت: این کشتی ها به عنوان فانوس، ماهیان تمام دریا را صید می کردند.

وی درباره برخورد سپاه با کشتی های ترال چینی افزود: البته این برخورد وظیفه شیلات است و خود شیلات باید اقدام می کرد.

همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره هماهنگی سپاه با سازمان بنادر و دریانوردی برای اخراج کشتی های ترال چینی از آب دریاهای جنوب ایران گفت: این مسئله اخراج نیست. آنها فقط اجازه صید یک نوع ماهی خاص را داشتند اما غیر از آن را صید می کردند. براساس تصمیم شورای تأمین استان هرمزگان این کشتی ها خلاف مجوزشان صیادی کردند،دادگاه نیز در این رابطه رأی داد. خود چینی ها هم پذیرفتند و مسئله حل شده است.

تکذیب فروش کیش به چینی‌ها

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش واگذاری جزیره کیش به چینی ها را تکذیب کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واگذاری جزیره کیش به چینی ها کذب محض است.

محمدرضا سعیدی با بیان اینکه عده ای در داخل و خارج با سو استفاده از حس وطن پرستی و ملی گرایی به دنبال فضاسازی هستند، گفت: هرگز اجازه نمی دهیم با این جوسازی ها آرامش مردم خدشه دار شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی ها را ندارد، افزود: البته از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: