کد خبر: ۸۰۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
آیت الله مکارم شیرازی:
یک مرجع تقلید بیان کرد: این طور نباشد تنها به فکر تأمین آب، گاز مناطق محروم باشیم و از مسئله فرهنگ غفلت کنیم.
خدمت به مناطق محروم تک بعدی نباشد/ حاشیه‌نشینی آثار بد اخلاقی به همراه دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر امید، معاون توسعه مناطق روستایی محروم کشور، اظهار داشت: از جمهوری اسلامی انتظار می رود که به فکر مناطق محروم باشد و اگر نباشد، خلاف طبیعت نظام است و این توجه به مناطق محروم در نظام جمهوری اسلامی امری واضح است که قابل انکار نیست.

این مرجع تقلید افزود: امام راحل به مسئله رسیدگی به مناطق محروم توجه خاصی داشتند؛ اما امروز آن خدمتی که باید انجام می شد، انجام نگرفته است. کار اول شما مسئولین در ارتباط با مناطق محروم این است که چه کار کنیم این نوع مناطق از محرومیت بیرون آمده و مردم از روستاها به شهر نیایند و درعین حال خودشان را محروم ندانند.

وی با تاکید بر این که توجه به مسئله و احیاء فرهنگ اسلامی مانند ساخت مسجد، کتابخانه، حضور مبلغین بسیار مهم است گفت: اگر به این مسئله در روستا توجه شود، قطعا باعث می شود مردم در روستاها بمانند. این طور نباشد تنها به فکر تأمین آب، گاز و ... مناطق محروم باشیم و از مسئله فرهنگ غفلت کنیم.

این مرجع تقلید با توجه به سبک نوین کشاورزی اظهار داشت: فعلا دامداری و زراعت به سبک سنتی نتیجه کاملی ندارد؛ باید سبک های جدید کشاورزی به مردم آموزش داد؛ البته نمی‌گویم صنعت دامداری عظیمی در روستا باشد بلکه منظور این است سرمایه‌ها را روی هم بگذارند و واحدی مقبول و سود ده راه اندازی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته خواستند اصلاحات ارضی ایجاد کنند که در این راستا شش هکتار به روستایی ها زمین دادند، بعد دیدند دادن زمین به تنهایی کافی نیست و در کنار آن تعاونی ها درست شد ولی به هر حال موفق نشدند.

وی با بیان این مطلب که نباید اتفاقات ناموفق گذشته تکرار شود،‌ تصریح کرد: اینکه بیاییم زمین های کوچک آنها را آباد کنیم و چند دام داشته باشند، در شرایط فعلی جواب گو نیست؛ باید روح تعاون را زنده کرد تا با همکاری یکدیگر، کارها را پیش ببرند؛ ما ایرانیها زیاد اهل تعاون و همکاری نیستیم چون فرهنگ جمعی در کشور حاکم نیست.

 آیت الله مکارم شیرازی گفت: اروپایی‌ها فهمیدند که برنامه ها با کارهای جمعی پیش می رود و شاید دنیا در آینده به سمت کارهای جمعی پیش رود.

این مرجع تقلید افزود: از وظائف شما این است مردم در روستاها را به کار کردن باهم دعوت و ترغیب کنید و نسبت به آینده امیداور نمایید؛ دنبال این نباشند که به شهرها بیایند و حاشیه نشین شوند؛ این حاشیه‌نشینی آثار بد اخلاقی به همراه دارد.

وی اظهار داشت : قرآن می فرماید «باید نسبت به محرومان و مستضعفان خدمت کرد»؛ ولی نمی دانم با این اعتباری که دارید می توانید کارها را  به خوبی پیش ببرید یا نه؟؛ اگر می بینید نمی توانید، اعتبارات را بخش بخش نکنید که هیچ چیزی برای افراد نداشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: