کد خبر: ۸۰۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۲۳۷
روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه " کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی دهند.
رئیس جمهور: از دولت قانونی ونزوئلا حمایت می‌کنیم/ مردم ونزوئلا توطئه آمریکایی‌ها را خنثی می‌کنند

به گزارش خبرداغ ، رئیس جمهور با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه " کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا تاکید کرد: ما پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم و معتقدیم که مردم ونزوئلا با وحدت و ایستادگی در کنار دولت ، این توطئه را نیز مانند توطئه های قبلی خنثی خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا توطئه جدیدی علیه دولت و ملت ونزوئلا آغاز کرده است، گفت: آمریکایی ها اساسا با همه انقلاب‌های مردمی و کشورهای مستقل مخالفند و می خواهند با سرکوب انقلاب ها و کشورهای مستقل، بر دنیا مسلط شوند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد:آمریکایی ها حتی دیگر قدرتها در دنیا را هم تحمل نمی کنند به طوری که رفتار تحکم‌آمیز آنها را نسبت به روسیه ، چین و حتی اروپا نیز شاهدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه شیوه جدیدی که آمریکایی ها با ایجاد دولت در دولت در ونزوئلا بکار گرفته اند، یکی از کارهای بسیار زشت است که امروز در جهان شاهدیم، افزود: انقلاب‌های مخملی را از طرف آمریکایی ها دیده بودیم اما مداخله به این صورت در ونزوئلا، شیوه جدیدی است که آغاز کرده اند.

دکتر روحانی با اشاره به روابط خوب تهران و کاراکاس، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور طی سال‌های اخیر بسیار خوب و صمیمانه بوده است که در دوره آقای نیکلاس مادورو نیز ادامه یافت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران به توسعه روابط خود با کشور دوست ونزوئلا ادامه می دهد، تصریح کرد: در زمینه های سیاسی و همچنین اقتصادی و سرمایه گذاری، مسیر گذشته در روابط دو کشور را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور همچنین انتخاب آقای لاکوردونس به عنوان یک شخصیت فعال و عنصری موثر در دولت ونزوئلا را به عنوان سفیر این کشور در تهران ، نشانه اهمیت کاراکاس برای توسعه روابط دو کشور دانست .

سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های رهبر انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران از مردم و دولت این کشور در مقاطع مختلف، گفت: در این نبرد و توطئه جدید ما با امپریالیسم جهانی روبرو هستیم اما مردم ونزوئلا در این مبارزه پیروز خواهند شد.

"کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ، به روابط خوب ایران و ونزوئلا در همه زمینه ها اشاره کرد و خاطرنشان نمود: ما در مسیر مبارزه با امپریالیسم و مقابله با توطئه ها به کمک دوستان خوب خود از جمله ایران حساب کرده ایم.

سفیر جدید ونزوئلا در تهران همچنین با ابلاغ سلام های گرم نیکولاس مادورو، از طرف رئیس جمهور و مردم کشورش چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران تبریک گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
رفتار دولت روحانی دراین زمینه شرم آوراست دولت روحانی مشکلات مردم ایران و کشور را رها کرده است و از دولت ونزوئلا حمایت می کند شرم آوراست.
عملکرد دولت اهانت، توهین و خیانت به ملت ایران است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
دولت و مجلس پاسخگوی گرانی‌ها باشند

13 بهمن 1397 ساعت 16:40

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: متأسفانه در بیکاری وجود دارد و باید برای اشتغال جوانان فکری اندیشیده شود، در خصوص افزایش قیمت‌های روزافزون هم دولتمردان و نمایندگان مجلس باید پاسخگو‌ باشند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله، ضمن تبریک آغاز دهه فاطمی فجر و چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چهلمین سالگرد انقلاب راه حق و حقیقت را محکم‌تر و باصلابت‌تر ادامه می‌دهیم.

وی گفت: دهه فجر همه ما را به یاد خاطرات امام راحل می‌اندازد، زمانی که انقلاب به پیروزی رسید امام خمینی(ره) ۷۷ سال سن داشتند و با دستانی خالی دو ابرقدرت را در مسائل سیاسی شکست داد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ادامه داد: بر اساس دو تفکر نظام سرمایه‌داری مطلق و سرمایه‌داری دولتی حاکم بر فضای جهان این کشورها را تحت سلطه قرار داده بودند و هر اتفاق سیاسی که رخ می‌داد هر دو پشت پرده موارد را حل و توافقاتی می‌کردند.
کوثری اضافه کرد: کشورهای تحت سلطه آن‌ها جرأت نمی‌کردند کاری برای اقتدار ملی انجام بدهند و هر فعالیتی به بن‌بست می‌خورد اما امام راحل با تفکر اسلام ناب محمدی(ص) و با دستانی خالی به صحنه آمدند و بابیان و افشاگری مسائل باعث شگفتی ابرقدرت‌ها شدند.

وی تصریح کرد: ابرقدرت‌ها هر چه تلاش برای جلوگیری از فعالیت امام راحل کردند امام سریع‌تر عمل کرده و با تصمیمات به‌موقع آن‌ها را به حاشیه می‌راندند.

امام جز سربلندی مسلمانان و ملت‌های آزادی‌خواه چیزی نمی‌خواست

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اظهار کرد: هر انسانی به بالای ۷۰ سال می‌رسد به عبادت و هجرت فکر می‌کند و این تفکر طبیعی است، اما امام خمینی(ره) نه‌تنها به این مسائل از جوانی می‌پرداختند و این را بر خود واجب می‌دانست اما در ۷۷ سالگی مانند جوانی ۲۵ ساله می‌خروشیدند.

کوثری افزود: این خروش امام آن‌چنان بود که از درون خود این احساس را به مردم نشان می‌دادند و به همین دلیل تمام اقشار جوان، پیر، زن و مرد به امام خمینی(ره) لبیک گفتند زیرا امام جز سربلندی مسلمانان و ملت‌های آزادی‌خواه چیزی نمی‌خواست.

وی ادامه داد: این تفاوت بین انقلاب‌های دیگر و انقلاب باعظمت جمهوری اسلامی ایران بود زیرا امام راحل برای خود چیزی نمی‌خواستند و هیچ‌چیزی برایشان ارزش نداشت جز رضایت خداوند و در همین راه و با تفکر اسلام ناب محمدی(ص) که الگوی آن پیامبر اسلام(ص) و امام حسین(ع) همراه بود.

کوثری اضافه کرد: امام راحل با اتکا بر قرآن، با شتاب و بدون توهین به افراد مسائل را مطرح می‌کردند و کلام ائمه را در سخنرانی‌هایشان می‌گفتند.

امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را از دل قرآن مطرح کردند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را از دل قرآن خارج و مطرح کردند و هر دو ابرقدرت شرق و غرب را هیچ‌کاره می‌دانستند.

وی بابیان اینکه تمام انقلاب‌ها به یک ابرقدرت وصل بودند اما امام راحل برعکس تمام آن‌ها، شعارشان بر اساس کلام خدا بود، اظهار کرد: سیاستمداران این ابرقدرت‌ها فعالیت‌های زیادی کردند تا این انقلاب شکل نگیرد زیرا عواملشان در درون نظام طاغوت فعال بودند و این‌یکی از هزاران سند سلطه آمریکا بر شاه بود.

کوثری بیان داشت: اینکه آن‌ها چرا نتوانستند جلوی امام را بگیرند و در ۱۲ بهمن‌ماه ۵۷ امام خمینی از فرانسه به سمت ایران حرکت کردند فقط به امام مربوط بود، زیرا در آن زمان خیلی‌ها گفتند نیایند ولی امام آمد زیرا معامله خالصانه و عاشقانه‌ای را باخدا داشتند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ضمن بیان اینکه برخی از ما نمی‌توانیم این معامله خالصانه را داشته باشیم زیرا زیبایی‌های دنیا ما را به سمت خود می‌کشاند، افزود: در سال ۵۷ کویت به امام راحل مجوز می‌دهد که از نجف در این کشور مستقر شوند و تمام ابرقدرت‌ها اعلام کردند اجازه این ورود را نمی‌دهند و امام خمینی(ره) فرمودند بر روی دریاها هم اقدامات خود را علیه رژیم ستم‌شاهی انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: پس‌ازآن امام به فرانسه تبعید شدند و آن‌ها فکر می‌کردند زیبایی‌های پاریس امام راحل را خام می‌کند اما امام خمینی(ره) به‌محض ورود به پاریس و اعلام کردند در این شهر نمی‌مانند و به روستاهای اطراف این شهر می‌روند که نوفل‌لوشاتو انتخاب شد و درنهایت به‌روزهای قبل از ۱۲ بهمن رسیدند.

کوثری اضافه کرد: آمریکا به این نتیجه رسید که شاه برود و سفیرشان این موضع را به شاه اعلام کرد، این سلطه را انگلیسی‌ها در زمان رضاشاه داشتند و برای وی تصمیم می‌گرفتند و آمریکایی‌ها برای شاه تصمیم گرفتند و این نشان از عدم اراده شاهان ایران داشت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: در زمان طاغوت با جمعیت بسیار کم، شش و نیم میلیون بشکه نفت استخراج می‌شد که نیم میلیون بشکه مصرف داخل و شش میلیون صادر می‌شد.

وی اظهار کرد: این حجم از استخراج را آمریکایی‌ها می‌خواستند زیرا تمام چاه‌ها در اختیار شرکت‌های آمریکایی بود و حداکثر ۱۶ درصد از فروش نفت را پرداخت می‌کردند و همین مبلغ را هم در حساب مشترک قرار می‌دادند.

کوثری بیان داشت: آمریکایی‌ها با تملق برای شاه وی را ابرقدرت نظامی منطقه می‌نامیدند تا این مبالغ را خرج خرید تانک و هواپیما از خودش کند و این در حالی بود که ما مدرسه، پزشک، دانشگاه، جاده و.. نیاز داشتیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله افزود: در پایتخت قبل انقلاب اکثر پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و یا هندی بودند و ما افراد باسواد می‌خواستیم اما قشر تحصیل‌کرده ما باید اول باید آدم آمریکا یا انگلیس می‌شدند بعد به کشور بازمی‌گشتند.

وی ادامه داد: امام در سال ۴۲ به شاه توصیه کردند که دست از استکبار و آمریکا بردارد و به فکر مردم و به مردم خدمت کند اما به هیچ‌کدام عمل نکرد و به دلیل اینکه در سال ۳۲ همان‌‌ها شاه را بازگرداند و وی آدم غربی‌ها شده بود.

کوثری اضافه کرد: امام دلایل دیگری مانند برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله که برای نمایش قدرت‌ نمایش شاه در منطقه که میهمانان بسیاری از سراسر دنیا دعوت شدند اما غذای آن‌ها را از فرانسه آوردند، مطرح کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌عنوان مستشار نظامیان ما را تحقیر می‌کردند و حتی گریس کاری ادوات را هم به نظامی‌های ایرانی نمی‌دادند و می‌گفتند همین کار را هم بلد نیستید ولی دلیل اصلی این بود که به خاطر گریس کاری چند ده دلار از رژیم می‌گرفتند.

وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی آن فضایی که برای آمریکا، انگلیس و شوروی سابق بود و برداشت منابع ملت تمام و از دستشان از ثروت کشور قطع شد.
کوثری بیان داشت: بعد از چهل سال تحریم کشورمان طی دو سال پیش نفت را تولید و صادر می‌کرد و در همین دولت حداکثر دو میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد و این در حالی است که جمعیت چند برابر زمان قبل انقلاب و سطح زندگی بسیار بالاتر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهید حسن تهرانی مقدم که در سن ۲۰ سالگی به جبهه‌ها آمدند، گفت: در سال ۶۲ و عملیات خیبر شهید تهرانی مقدم شنیدند که عراقی‌ها ما را پس می‌زنند و اعلام کردند موشکی می‌آورند تا دژ عراقی‌ها نابود شود و ماشین و ریل و موشکی آوردند ولی ماشین منهدم شد.

کوثری بابیان اینکه شهید گفتند موشکی می‌سازم که بازوی ولایت شود و طی زمان جنگ ساختند، بیان کرد: یک عدد موشک هم قبل انقلاب به کشورمان نداده و نمی‌دهند اما ۱۳ نفر از بچه‌های ما دوره آموزشی را در سوریه دیدند و موشک را از لیبی گرفتند و با ۱۰ موشک اول، و با مهندسی معکوس موشک داخلی تولید ساختند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اضافه کرد: ما منکر مشکلات نیستم و این گرانی‌ها و مشکلات دیگر را در کشور داریم، باید برای اشتغال جوانان فکری اندیشیده شود و در خصوص افزایش قیمت‌های روزافزون هم دولتمردان و نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند.

1200 میلیارد تومان برای ترمیم سد لار

وی تصریح کرد: سد لار سال ۵۶ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و امروز آب با قطر ۱/۵ متر هدر می‌رود و متأسفانه سدی که برای تأمین آب استان تهران ساخته‌شده را یک یا دو کارشناس در آن زمان تحویل نگرفتند، زیرا جرأت نمی‌کردند و چون آلت دست آن‌ها بودند و هر کاری از سوی آن‌ها را بدون عیب می‌دانستند.

کوثری بابیان اینکه سازمان آب یک هزار و دویست میلیارد تومان برای رفع نقص سد لار درخواست کرده تا شکاف آن را ترمیم کند، اظهار کرد: زمینی که سد لار بر روی آن ساخته‌شده آهکی است و آب فرار می‌کند و حجم بالایی آبی که باید از تونل به سد لتیان و پس‌ازآن به جنوب، شمال شرق تهران منتقل شود از اطراف آن خارج می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بیان داشت: اینجاست که مابعد از انقلاب طی سخنان امام راحل که فرمودند «شما می‌توانید» کارها را برای آبادانی کشور آغاز کردیم، و آن‌هایی که در دوران جنگ می‌خواستند سه‌روزه خوزستان و هفت‌روزه به تهران برسند و نظام اسلامی را نابود کنند ناامید شدند.

وی افزود: دو عمل باعث شکست دشمنان نظام و انقلاب شد که اولین عامل رهبری و ولایت و دوم مردم ولایتمدار بود، اگر مردم نمی‌آمدند امام راحل به‌تنهایی کاری نمی‌توانستند انجام بدهند و در آن برهه از جوانان خواستند به کمک نیروهای مسلح بروند و دشمن را بیرون کنند.

کوثری ادامه داد: بسیاری از مسؤولان ترسیده بودند، اما امام راحل دشمن را دزد نامید و گفت آن‌چنان سیلی به صدام می‌زنیم که نداند از کجا خورده است، و امام خمینی(ره) ثابت کردند که نه شرقی نه غربی و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند حساب‌شده بود.

کوثری تصریح کرد: آمریکایی‌ها عربستان را گاو شیرده می‌دانند و اعلام کردند اگر حمایتشان نکنیم کارشان تمام استو این سیاست آمریکایی‌ها است که به اسم اسلام داعش را درست می‌کنند.

به اسم تشکیل دولت اسلامی از ۸۲ کشور، داعشی به منطقه آورند

وی تصریح کرد: آمریکا و همدستانش داعش را تشکیل دادند و جنگ نیابتی را درست کردند و به اسم تشکیل دولت اسلامی از ۸۲ کشور، تروریست داعشی به منطقه آورند و سران داعشی دوره‌های زیادی دیده بودند اما پایینی‌ها به اسم تشکیل دولت اسلامی آمدند و پشیمان شدند.

کوثری اظهار کرد: فردی که در موصل خطبه می‌خواند، دکترا داشت و در دانشگاه عراق درس اسلامی خوانده بود اما زمانی که علیه آمریکایی‌ها می‌جنگید اسیر و شکنجه شد و درنهایت آدم آن‌ها شد و در اسرائیل آموزش دید و در رأس تشکیلات داعش قرار گرفت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به کتاب ابراهیم هادی گفت: ایشان یک بسیجی مداح و کشتی‌گیر بود، حقوق ۱۸۰۰ تومانی خود را بین مستضعفین تقسیم می‌کردند و آرزویشان شهادت و پیدا نشدن پیکرشان بود که تا به امروز هم پیدا نشده است.

وی بابیان اینکه اگر این انسان‌های ازخودگذشته نبودند امروز ما را غارت می‌کردند و آن‌ها از این افراد می‌ترسند، بیان داشت: آمریکا ۱۱۰ هزار کلاهک اتمی دارند که دو تا را در هیروشیما و ناکازاکی زدند که هزاران کشته و هزاران بیمار بر جای گذاشت و این‌یک ظلم بین‌المللی بود.

کوثری ادامه داد: اسلام ناب را رهبری ادامه می‌دهند زیرا خود را خادم مردم می‌دانند، امام راحل و رهبری خود را نوکر مردم می‌دانند اما برخی مسؤولان بدعمل می‌کنند که در تمام زمان‌ها این افراد بودند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اضافه کرد: در سال ۶۴ دو آقازاده رهبری به‌عنوان بسیجی در لشگر بودند ایشان به تلفنچی دوکوهه زنگ زدند تا حالشان را بپرسند و تلفنچی جواب داند آقا گفتند به شما بگویم که بچه‌های من اگر شهید شدند عیبی ندارند، زخمی شدند ایرادی ندارد اما سعی کنید اسیر نشوند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۷ از دفتر رهبری تماس گرفتند دیدار کنیم و در خصوص کتاب‌هایی توضیح دهیم که یکی از این کتاب‌ها هم پای صاعقه بود، اما در این جلسه جانبازی در خصوص پیغام رهبری سؤال کردند که معظم له فرمودند: اگر یکی یا هر دو شهید می‌شدند ما هم عضو خانواده شهدا می‌شدیم و افتخار بود، اگر زخمی می‌شدند جانباز و بازهم افتخارمان بودند اما اگر اسیر می‌شدند مطمئناً شناسایی‌شده و عراقی‌ها امتیاز می‌خواستند، من امتیاز نداده و نمی‌دادم حتی برای فرزندانم و این علت این سخن بود.

کوثری اظهار کرد: عدالت یعنی این و اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد حساب‌وکتاب دارد و ما درک معنوی این را نداریم و بله در کشور آقازاده‌هایی هم هستند که به آمریکایی‌ها گفتند تحریم را بیشتر کنید.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بیان کرد: اینکه گوشت به این قیمت امروز برسد را قبول نداریم زیرا برخیمسؤولان بی‌عرضه هستند.

وی افزود: برخی مواقع در زمان حیات امام راحل اوضاع کشور بدتر هم بوده اما گذشت و امروز هم می‌گذرد، آمریکایی‌ها نمی‌خواستند چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیریم.

کوثری ادامه داد: امیدواریم ۲۲ بهمن آن‌چنان باشکوه برگزار شود و مردم شرکت و با مشت خود اعلام کنند که هیچ اثری این تحریم‌هایشان ندارید و مطمئناً این مشت‌های مردم اثر دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اضافه کرد: قبل از انقلاب در کشور ۱۳ سد ساخته سده بود اما امروز ۳۰۰ سد را ایرانی‌ها با توان داخلی ساختند.

وی تصریح کرد: در پشت سد کرخه ۷/۵ میلیارد آب ذخیره می‌شود و برای مقایسه سد لار و سد امیرکبیر ۲۴۰ تا ۴۰۰ میلیون است و تا ۷/۵ میلیارد راه بسیاری دارند و در زمان ساخت سد کرخه جنگ روانی راه انداختند که سد ترک برداشته نشتی دارد، درصورتی‌که حتی آبگیری هم نشده بود و همه باید هوشیار باشیم.

کوثری بیان کرد: ملت هوشیار و هوشمند و با حضور خود این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند و جوانان باید مسؤولیت را بپذیرند و کمک کشور و ولایت باشند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: