کد خبر: ۸۰۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۲۳۵
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به تشریح مصوبات جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پرداخت.
موافقت با تبدیل خانه کارگر به تشکل صنفی/ شاکیان حزب اعتماد ملی مدارکی ارائه نداده‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: ابتدا باید درگذشت حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت عرض کنم. فقدان ایشان به واقع می‌توان درد بزرگی برای خانواده احزاب در کشور باشد. 

وی در تشریح مصوبات جلسه کمیسیون ماده ۱۰ اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد و عرف، معاون سیاسی وزارت کشور به عنوان رئیس کمیسیون، بنده را به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب کردند. همچنین با نظر ایشان، اصفهانی معاون دادستان به عنوان قائم مقام کمیسیون انتخاب شدند. 

دبیر جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره تطبیق احزاب با قانون جدید انتخابات تصریح کرد: قرار شد جلساتی برای بررسی این موضوع برگزار شود و زمانی به آن احزاب داده شد تا خود را با قانون جدید تطبیق دهند. 

ملانوری درباره پرداخت یارانه به احزاب هم خاطرنشان کرد: از سال‌‌‌های گذشته به احزاب یارانه تعلق می‌گرفت. از سال ۸۴ تا ۹۶ این یارانه قطع شده بود که در سال ۹۶ حدود دو میلیارد تومان یارانه در اختیار خانه احزاب قرار گرفت. از این مقدار پنج درصد به خود خانه احزاب تعلق می‌‌گیرد.

وی با اشاره به درخواست خانه کارگر از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ابراز داشت: در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ یکی از موضوعات مورد بحث درخواست خانه کارگر بود که می‌خواستند از یک تشکل سیاسی به یک تشکل صنفی تغییر نام دهد که این موضوع مطرح و تایید شد.

این مقام مسئول در وزارت کشور به دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اشاره و تصریح کرد: پروانه انجمن زرتشتیان تهران و اهرستان یزد از دیگر دستورکارهای امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود که هر دو به تصویب رسید. البته انجمن زرتشتیان تهران نواقصی داشت که باید رفع شود. 

ملانوری در پاسخ به سوالی درباره نتیجه رسیدگی به شکایت برخی از اعضای احزاب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: مدارکی از سوی این افراد به کمیسیون ماده ۱۰ ارائه نشده است و هفته دیگر در دستورکار کمیسیون مطرح خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: