کد خبر: ۸۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۴۳۹
دبیرکل خانه کارگر با تشریح برنامه‌های این تشکل برای ایام دهه فجر تاکید کرد: برنامه اصلی خانه کارگر و دارالقرآن خانه کارگر توسعه آموزش‌های رایگان است.
۹ ماه است که فعالیت دارالقرآن خانه کارگر را رایگان کردیم/ تشریح برنامه‌های خانه کارگر برای ایام دهه فجر

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علیرضا محجوب صبح امروز در نشست خبری درباره برنامه‌های مدنظر خانه کارگر برای ایام دهه فجر گفت: خانه کارگر الان تقریبا نزدیک به دو دهه است که در دهه فجر هر ۱۰ روز را مراسم می‌گیرد. سال گذشته که این مراسم توام با ایام فاطمیه شد و امسال نیز تصمیم گرفتیم جشنواره قرآنی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره قرآنی از جمعه ۱۲ بهمن تا شامگاه روز ۲۱ بهمن ادامه دارد. روز ۲۲ بهمن هم غرفه‌های مربوط به آن راه‌اندازی خواهد شد. مراسم‌های مختلف ما در این حوزه عمدتا مسابقات مختلف قرآنی است و در حوزه حفظ روخوانی، مفاهیم و به‌خوانی (قرائت یا تلاوت) و موضوعات مرتبط مسابقه خواهیم داشت.

دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: هدف این است که از این فرصت مناسب استفاده طلایی شود به این معنا که بین خانواده کارگران و کسانی که دعوت می‌شوند این مراسم‌ها برگزار شود. ظرفیت سالن ما ۵۰۰ نفر است و کسانی که علاقه‌ای به دریافت اخبار و مطالب این ایام از طرق مختلف دارند می‌توانند در شعاع تبلیغات و حوزه فعالیت‌های تبلیغی حوزه قرآنی خانه کارگر قرار بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دارالقرآن خانه کارگر برگزارکننده این مراسم برای سال گذشته بوده است، عنوان کرد:  از همه کسانی که سال گذشته این مراسم را به خوبی برگزار کردند تشکر کنیم. از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی، بخش مربوطه در شورای انقلاب فرهنگی، معاونت قرآنی وزارت ارشاد نیز که به نحوی در اجرای این مراسم‌ها کمک کردند قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته بیشتر روزها در سالن‌های ما بیش از ظرفیت در صف‌ها ایستاده بودند و به احترام قرآن از ابتدا تا انتها ایستادند و عده‌ای جا برای نشستن نداشتند، مراسم افتتاحیه بسیار خوبی بود و تبلیغات بسیار خوبی انجام شد. از سطوح مختلف حتی کهنسالان و معلولان در عرصه قرآنی به میدان آ‌مده بودند و از طرفی دیگر کسانی با سنین بسیار پایین در این موضوع وارد شده بودند و امسال هم از ۱۵ نفر حافظ کل قرآن که محصول کار دارالقرآن خانه کارگر است، قدردانی خواهد شد و آنجا در معرض پرسش و داوری حضار قرار خواهند گرفت.

محجوب یادآور شد: مراسم افتتاحیه پارسال با یک برابر و نیم ظرفیت سالن برگزار شد و بسیاری در راهرو و نمازخانه جنب آنجا ماندند امسال هم کف دعوت‌شده‌های ما بیش از ظرفیت جایی است که در اختیار گرفته‌ایم.

دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال ۹۵ همایشی با مدیران موسسات برگزار کردید و در آن همایش حتی از کارت عضویت خانه قرآن هم رونمایی شد اما از سال ۹۵ تا حالا دیگر خبری از آن نیست ، آیا اکنون پیگیری‌ها در این زمینه انجام شده است؟، گفت: برنامه‌ای بود که از نظر ما تطبیقش با برنامه عضو‌گیری ما قابل تطبیق نبود و به زحمت ماه‌ها طول کشید تا تطبیق ایجاد شد و باز نتوانستیم همه درخواست‌ها را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: در عین حال امروز ما درصدد استفاده از آن ظرفیت برای توسعه آموزش‌های رایگان قرآن هستیم. برنامه اصلی خانه کارگر و دارالقرآن خانه کارگر توسعه آموزش‌های رایگان است. مراکز قرآنی به این دلیل که ناچارند روی پای خود بایستند، ممکن است نتوانند برنامه‌های ما را اجرا کنند ولی به این مراکز برای بازرسی اعلام کردیم و برخی نیز اعلام آمادگی کردند و اگر اعلام آمادگی کنند باعث خوشحالی است.

وی افزود: ما گفتیم برنامه‌هایی را برای آموزش‌های رایگان داریم و ممکن است این برنامه‌های ما با شرایط برخی افراد سازگار باشد و مطابق شرایط افراد دیگر نباشد. هرکسی که شرایط ما را پذیرا شود ما آماده‌ایم علاوه بر آموزش‌هایی که آنان دارند آموزش‌های رایگان را برای دوره‌های حفظ و دیگر دوره‌ها که افراد در جاهای دیگر الان باید مبالغ قابل ملاحظه‌ای را افراد باید بپردازند، دایر کنیم.

محجوب با بیان اینکه ما این مراکز را دایر کرده‌ایم، تصریح کرد: ما هم مثل آن مراکز، بخشی از فعالیت‌هایمان مثل آنها بود و الان دو گروه را تشویق می‌کنیم یک عده که در دوره‌های بلندمدت و رایگان ما شرکت کرده‌اند و دیگر عده‌ای که در دوره یک ساله ما و کمتر از یک سال ما شرکت کرده‌اند و حافظ کل قرآن شده‌اند. در کنار این حرکت همه حاضریم از رایگان‌سازی آموزش‌های قرآن و تعمیم و توسعه آن حمایت کنیم.

نماینده مجلس دهم یادآور شد: البته ما حتما سیاست‌های سازمان تبلیغات یا سازمان اوقاف را دنبال می‌کنیم اما منابع قابل ملاحظه‌ای نداریم بلکه منابع کوچکی در اختیار داریم ولی فکر می‌کنیم اگر کسانی هم کار کنند ما درباره حق التدریس اساتید آنها به میزانی که پایه خودمان است قابلیت پرداخت داریم. این مراکز را امروز دعوت به همکاری کردیم و در مورد بقیه موارد هم خدماتی که تعهد شده بود و در دوره‌ای برای بعضی کارت صادر شده بود، متعهد هستیم. البته نه شاید در حد مطلوبیتی که طراحان برنامه مورد نظرشان است چرا که ما خودمان محدودیت‌هایی داریم که بخشی از آن باعث می‌شود نتوانیم آن طور که دل‌مان می‌خواهد در خدمت باشیم.

وی گفت: دارالقرآن خانه کارگر را کلا وقف فعالیت‌های رایگان کرده‌ایم. درالقرآن برنامه‌های قبلی را ادامه می‌دهد ولی دعوت ما از همه این است که در کنار فعالیت‌های خودشان، توسعه قرآنی ما را بپذیرند. در این راستا مکاتبه کردیم و تعدادی هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس خانه کارگر با بیان اینکه ما به طور منظم ۹ ماه است که فعالیت دارالقرآن را رایگان کردیم، گفت: ما به تدریج اول به سراغ کسانی می‌رویم که درخواست داده‌اند و آنهایی هم که درخواست نداده‌اند تشویق می‌کنیم بلکه بپذیرند و با ما همصدا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ۹ ماه اخیر شرکت در فعالیت‌ها بیشتر شده است، گفت: برنامه امسال خانه کارگر ۱۰ هزار نفر بوده که ممکن است ۷۰ یا ۸۰ درصد از آن تحقق پیدا کند و آن هم به دلیل تاخیری بود که در شروع داشته‌اند اما خودشان امیدوارند که بتوانند امسال آن ۱۰ هزار نفر را تحقق ببخشند و ۱۰ هزار نفر دوره را برگزار کنند ولی شمای کار ۸۰۰۰ نفر را نشان می‌دهد امیدواریم که این برنامه را عمل کنند.

محجوب با اشاره به برنامه‌های سال آینده دارالقرآن خانه کارگر گفت: سال آینده برنامه بزرگی را حتی برای بقیه مراکز مدنظر داریم و باید الان بسترهای آن را آماده کنیم. وقتی توانستیم بسترهای آن را فراهم کنیم در آن مورد مصاحبه خاصی خواهیم گذاشت. ولی فکر می‌کنم فعالیت ما در زمینه حوزه‌های رایگان ۱۰ برابر شده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که امسال زمانی که ارشاد برنامه‌ای را در مصلا برگزار کرده بود، بنده با شما مصاحبه‌ای داشتم که پرسیدم آیا این امکان وجود دارد که ماه مبارک رمضان چنین نمایشگاه قرآنی در دارالقرآن داشته باشید که شما گفتید ما این را بررسی می‌کنیم و احتمال دارد ما هم این کار را شروع کنیم، گفت: ما مسابقات‌مان را از روز کارگر شروع می‌کنیم و تا آ‌خر ماه رمضان هم ادامه دارد. یکی از جاهایی هم که این مسابقات را برگزار می‌کنند همین جاست ولی ما هنوز در اندازه‌ای نیستیم که ادعا کنیم می‌توانیم برنامه‌های همسطح را برگزار کنیم ولی انشاالله همانطور که قبلا گفتیم اگر این برنامه توسعه رایگان ما پیش برود و به صدهزار برسد این کار ممکن است.

وی ادامه داد: اما نمایشگاه کار بزرگی است که از ما ساخته نیست ما راجع به آن حرف نزدیم و شاید تنها یک کار کوچک ممکن باشد ولی در مورد برنامه‌های این چنینی حتما بهتر از آنچه که آنجا دیدید می‌توانیم برگزار کنیم مشروط بر اینکه این ترتیبی که من گفتم پیش برود.

محجوب افزود: ما شاید برای رسیدن به چنین کاری سه یا چهار سال دیگر زمان لازم داریم ولی ما الان در دهه فجر برنامه‌هایمان را شروع کردیم و امسال هم ادامه خواهیم داد؛ هم الان و هم در ماه رمضان. ولی هنوز زود است که بگوییم می‌توانیم رقیب یا اندازه‌ای باشیم اما می‌گوییم می‌توانیم و انشاالله بشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: