کد خبر: ۸۰۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
تعداد بازدید: ۴۷۹
تیم ملی ایران در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا2019، با ارائه نمایشی مقتدرانه و بسیار جذاب توانست شاگردان مارچلو لیپی را از پیش رو بردارد و خود را به جمع 4 تیم برتر جام هفدهم برساند.
ایران 3_0 چین؛ طلسم 15 ساله شکست، پس در پیشگاه ایران تعظیم کنید!به گزارش خبرداغ ،  در حساس‌ترین نبرد شب نخست مرحلۀ 1/4نهایی جام ملت‌های آسیا2019، پسران ایران از ساعت 19:30 در استادیوم محمد بن‌ زاید شهر ابوظبی با ترکیبی کاملاً هجومی که از ابتدا به قصد پیروزی راهی میدان شده بود، برابر چین مارچلو لیپی قرار گرفت تا یکی از بهترین و زیباترین نمایش یوزها در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش رقم بخورد.

 

دو تیم ایران و چین با ترکیب زیر برابر یکدیگر صف آرایی کردند:

 

چین: یان جون لینگ، لیو یی مینگ، شی که، فنگ ژیائو تینگ، وو لی، ژنگ ژی، هائو جون مین، وو ژی، ژانگ چنگ دونگ، گائو لین، لیو یانگ.

بازیکنان تیم ملی ایران

 

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اشکان دژاگه و رامین رضاییان

 

بازی هجومی یوزها از ثانیه ابتدایی این نبرد آغاز شد و فشار بی‌امان ایران بر روی دروازۀ چین باعث شد تا به شکلی باورنکردنی مردان مارچلو لیپی در محوطۀ جریمۀ خودی حبس شوند و اجازۀ پیشروی را پیدا نکنند، این فشارهای بی‌امان با توپ ربایی بی‌نظیر سردار آزمون بسیار آماده در دقیقه 18 بالاخره آن جواب نهایی را داد تا مهدی طارمی روی تلاش ستودنی آزمون بتواند دروازه چین را باز کند و آب سردی را بر پیکر لیپی بریزد.

 

 

این پایان کار نبود، ایران پس از به ثمر رساندن این گل بر فشار خود افزود و توانست بازهم دروازه چین را تهدید کند تا این بار سردار بسیار آماده خود بتواند در دقیقۀ 31 دروازه چین را باز کند و اختلاف برتری را برای کشورمان بیشتر کند و لیپی با گم کردن دست و پای خود، 2 تعویض همزمان را ترتیب بدهد تا از یک آبروریزی بزرگ ممانعت به عمل بیاورد! زیرا ایران بسیار پر اشتها نشان می‌داد و چین را سخت ترسانده بود.

 

پس از به ثمر رسیدن این 2 گل از دو زوج طلایی تیم ملی ایران، باز هم ایران از پای ننشست و بازهم به تهدید کردن دروازه حریف پافشاری کرد تا کریم انصاری فرد در دقیقه 90 باز هم دروازه چین را باز کند و  با حفظ همین روند، در پایان کار  ایران پیروز این دیدار باشد و جواز حضور در مرحلۀ نیمه نهایی را پیدا کند و در برابر ژاپن سرنوشت خود را به دنبال حاصل کردن رویای بزرگش، پس از 15 سال به مرحلۀ نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.


جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: