کد خبر: ۷۹۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۱
عراقچی در دیدار با همتای لهستانی:
معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.
ایران اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نمی‌دهد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ماچی پرز میسلاو لانگ، معاون وزیر امور خارجه لهستان که در رأس یک هیأت سیاسی به منظور گفت‌وگو و مذاکره با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه وارد تهران شده است، امروز با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

این مقام لهستانی با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دوجانبه و تاکید مجدد بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو گفت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

وی ادامه داد: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه  نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

سیدعباس عراقچی نیز در این دیدار، اظهار داشت: بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی‌ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید. اینکه چنین موضوع مهمی در دستورکار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یک سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می‌کند. 

وی افزود: مشکل دیگر منطقه سیاست‌های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا درصدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می‌تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!
 
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد. 

عراقچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
درپاسخ به «هایکو ماس نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت» وزیر خارجه آلمان جنایتکار سگ دست نشانده رژیم سعودی و آمریکا جنایتکار
عربستان جنایتکار ازششم فروردین سال 94 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آلمان می کشد.
آلمان جنایتکار همچنان به ائتلاف عربستان جنایتکار درجنگ یمن سلاح می دهد.
آلمان شریک جرم جنایات ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
آلمان جنایتکار انواع سلاحهای ممنوعه اختیارائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است.
عربستان سعودی همچنان بهترین مشتری تسلیحات آلمان است
عربستان سعودی همچنان بهترین مشتری تسلیحات آلمان است
جمعه 28 دی 1397 - 07:47
بر اساس گزارش وزارت اقتصاد آلمان عربستان سعودی با وجود مشارکت در جنگ فاجعه بار یمن همچنان جزو بهترین مشتری های تسلیحات آلمان است.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست "امید نوری پور" از نمایندگان حزب سبز آلمان البته دولت آلمان در سال 2018 نسبت به سال گذشته حدود یک چهارم صادرات تسلیحات کم تری تصویب کرده است. در مجموع تصویب این گونه کالاها حدود 22.7 درصد کاهش پیدا کرده و از 6.242 میلارد یورو به 4.824 میلیارد یورو رسیده است.

همچنین در ارسال کالاهای تسلیحاتی به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و ناتو این کاهش حدود یک سوم ( 32.8 درصد) بوده است.

این گزارش البته نشان می دهد که با وجود توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی در ماه نوامبر به دلیل پرونده قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه اما این کشور همچنان در سال 2018 جزو بهترین مشتریان تسلیحات آلمان با صادراتی به ارزش حدود 416 میلیارد یورو بوده است.

این در حالی است که دولت آلمان تحت فشار حزب سوسیال دموکرات در ماه مارس در قرارداد ائتلافی توافق کرد که دیگر هیچ گونه کالاهای تسلیحاتی به کشورهایی که مستقیما در جنگ یمن مشارکت می کنند ارسال نکند. عربستان سعودی رهبری ائتلاف جنگ فاجعه بار در یمن را بر عهده دارد. البته ظاهرا این قراداد ائتلافی درهای پشتی را برای این گونه صادرات تسلیحات برای آلمان باز گذاشته است. این درها البته تازه بعد از پرونده قتل جمال خاشقجی بسته شد. صنعت تسلیحات آلمان از این رو اخیرا بابت زیان هایی که در سایه این تصمیم دولت می بیند درخواست جبران خسارت کرده است.

بیشتر بخوانید

کارشناس فرانسوی:عربستان با هدایت آمریکا به حمایت از گروه‌های کُرد تروریستی علیه سوریه و ایران می‌پردازد

نتیجه این گزارش نشان می دهد که همچنین مصوبات صادرات تسلیحات آلمان به الجزایر و پاکستان هم بالا بوده و در مجموع همچنان نیمی از مصوبات صادرات تسلیحات آلمان (52 درصد) به کشورهای مستبد جهان سوم خارج از ناتو و اتحادیه اروپا بوده است.

صادرات آلمان به کشورهای دیکتاتور درگیر جنگ علیه عربستان همواره مورد انتقاد بخصوص اپوزیسیون آلمان بوده است. حزب سبز آلمان سال هاست که خواستار تشدید قوانین صادرات تسلیحات به این گونه کشورها بوده و حزب چپ هم خواستار توقف این گونه صادرات تسلیحات بحث برانگیز است.

چند روز پیش هم روزنامه "دی ولت" آلمان از افزایش صادرات تسلیحات آلمان به عربستان و ترکیه در سال 2018 خبر داد.

این روزنامه با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور این خبر را منتشر کرد.

بر این اساس شرکت های تسلیحاتی آلمانی تنها از ژانویه تا اکتبر سال 2018 سلاح های جنگی به ارزش حدود 160 میلیون یورو به عربستان سعودی صادر کرده اند. به این ترتیب ارزش این گونه صادرات تسلیحات در 10 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 50 میلیون یورو بیشتر از کل سال 2017 بوده است.


شهادت یک زن و دو کودک یمنی در حمله ائتلاف سعودی
شهادت یک زن و دو کودک یمنی در حمله ائتلاف سعودی
جمعه 28 دی 1397 - 05:18
حملات نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی به غیرنظامیان یمن در جنوب استان الحدیده به شهادت سه غیرنظامی دو کودک و یک زن یمنی منجر شد.

با وجود حصول توافق سوئد در مورد آتش‌بس در استان ساحلی یمن، نظامیان مورد حمایت ائتلاف سعودی و اماراتی این توافق را برای چندمین بار نقض کردند.

شبکه «المسیره» یمن شامگاه پنجشنبه (۲۷ دی) به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که در حملات نیروهای عضو ائتلاف سعودی در منطقه «الفازه» واقع در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن سه تن از جمله یک زن و دو کودک به شهادت رسیده‌اند.

این منبع امنیتی در استان الحدیده یمن همچنین گفت که در حمله نیروهای ائتلاف مذکور همچنین چهار کودک یمنی نیز زخمی شدند.

منبع مذکور این حملات را نقض آشکار توافق آتش بس الحدیده خواند و این حملات و سکوت جامعه جهانی در برابر آن را شدیدا محکوم کرد.

طرف‌های مذاکره کننده در دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) و دولت مستعفی یمن (مستقر در شهر عدن و مورد حمایت عربستان سعودی) ۲۳ آذر ماه در استکهلم، پایتخت سوئد بر سر تبادل اسرا توفق درگیری‌ها در استان یمن به توافق رسیدند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: