کد خبر: ۷۹۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۱
اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) علیه ۹ شخصیت حقیقی و حقوقی روسی و یک مرکز سوری به اتهام استفاده و گسترش تسلیحات شیمیایی، تحریم اعمال کرده است.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی روسی و سوری
به گزارش خبرداغ ، در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: ۹ شخصیت حقیقی و حقوقی روس شامل مقام‌های اطلاعاتی این کشور از جمله رئیس و معاون مدیریت اطلاعاتی اصلی روسیه به اتهام مالکیت، حمل و نقل و استفاده عامل سمی اعصاب در حمله سالزبری مربوط به چهارم مارس ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین مرکز مطالعات علوم سوریه متهم به توسعه و ساخت تسلیحات شیمیایی و پنج مقام سوری دخیل در عملیات این مرکز هدف این تحریم‌ها هستند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و توقیف اموال اشخاص و این مراکز است. همچنین، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در اتحادیه اروپا حق معامله با این افراد و مراکز را ندارند. این تصمیم بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی است که تهدیدی جدی علیه امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: