کد خبر: ۷۹۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید: ۱۸۵
دادستان کل کشور با اشاره به حادثه سقوط هواپیما گفت: امیدواریم مسئولان و مدیران مربوطه بتوانند با بررسى منشاء این حوادث اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا کمتر شاهد چنین حوادثى باشیم.
منتظرى: مسئولان با بررسى منشاء حوادث، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند/ هر آسیب بسته به شرایط خودش باید مورد بررسی قرار گیرد/براساس آمارها، از بیشترین جرایم در جهان موضوع سرقت است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظرى در همایش تخصصى معاونین و روساى اداره‌هاى مبارزه با سرقت پلیس آگاهى استان هاى سراسر کشور بیان کرد: در ارتباط با حادثه اى که دو روز قبل اتفاق افتاد و تعدادى از سربازان نظام جمهورى اسلامى و افسران عزیز نیروهوایى در حادثه هواپیما در راه کشور و مردم عزیز از دست دادند به محضر نورانى فرماندهى معظم کل قوا و خانواده هاى ایشان تسلیت عرض میکنم.

وى ادامه داد: امیدواریم مسئولان و مدیران مربوطه بتوانند با بررسى منشاء این حوادث اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا کمتر شاهد چنین حوادثى باشیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: توفیقی بود که در محضر نورانی شما عزیزان که طلایه‌داران ایجاد امنیت هستید حضور داشته باشم و لازم است از این گردهمایی‌ها حداکثر استفاده را به عمل بیاوریم و صرف دور هم جمع شدن و سخنرانی نباید هدف باشد.

وی در ادامه به لزوم مبارزه با سرقت تاکید و خاطرنشان کرد: تجربیات، دانش و ابزاری که می‌توان در ایجاد امنیت و مبارزه با سرقت در جامعه استفاده کرد حتما باید در این مجالس مورد بررسی قرار گیرد و خروجی این مراسم‌ها باید عاید مردم شود و برای آنها ملموس گردد تا کمتر شاهد این جرم باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری اذعان کرد: ما در جامعه شاهد آسیب‌هایی هستیم و هر آسیب بسته به شرایط خودش باید مورد بررسی قرار گیرد و مبارزه با هرجرم متناسب با آن جرم باید باشد. لذا برنامه ریزی برای مبارزه با هر آسیب، هنگامی می‌تواند موثر باشد که همه زوایا و ابعاد آن جرم و آسیب و آثار آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: روایتی از رسول اکرم (ص) وجود دارد که می‌تواند در خیلی از عصرهای زندگی برای ما مفید و آموزنده باشد که مرحوم مجلسی این روایت را از رسول اکرم (ص) نقل می‌کند. "هرگاه کاری را می‌خواهید انجام دهید اگر بخواهید این کار مفید، موثر و خوب انجام شود مشروط به دو چیز است. یکی دانش آن کار و دیگری عقل چگونگی به کار گیری آن دانش".

دادستان کل کشور در ادامه اذعان کرد: بنابراین شما هر کاری را در هر حوزه و زمینه‌ای بخواهید انجام دهید برای رسیدن به هدف باید این دو بال را داشته باشید؛ البته نه اینکه بگویم حرکت ناقص است بلکه مانند پرنده‌ای که می‌خواهد پرواز کند به دو بال نیاز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه تصریح کرد: اگر یک پزشک، مهندس و حقوقدان دانش کامل و کافی داشته باشد اما به جایی برسد که عقل خود را از دست دهد به نتیجه نخواهد رسید. پیامبر (ص) نیز هشدار می‌دهد «مبادا بدون دانش و تدبیرو دوراندیشی و برنامه‌ریزی بخواهید کاری را انجام دهید»

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در جامعه ما وجود دارد که البته انحصار به جامعه ما ندارد و در همه جوامع و کشورها نیز وجود دارد موضوع سرقت است. البته به نظر می‌رسد بیشترین جرایم براساس آمارها و از بیشترین جرایم در جهان موضوع سرقت است.

دادستان کل کشور در ادامه اضافه کرد: لازمه مبارزه با این آسیب این است که انسان دانش چگونه برخورد کردن و مبارزه با آن را همراه با برنامه ریزی و تدبیر داشته باشد. البته سرقت علاوه بر اینکه جز جرایم علیه اموال است، از این جهت که آرامش و امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد می‌توانیم آن را جرم علیه آرامش و امنیت نیز به حساب آوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: