کد خبر: ۷۹۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۴۶۱
رئیس جمهور، استان گلستان را استان وحدت اقوام و مذاهب و گلستان ایران دانست و اظهارداشت: سرزمین تاریخی گلستان، میزبان عرفا و حکمای بزرگی، چون مختوم قلی، ابوریحان و امیرکبیر‌ها بوده است و از این استان جز بوی برادری و اتحاد استشمام نکردیم و دست بزرگان استان را بخاطر این وحدت می‌بوسیم.
رئیس جمهور در فرودگاه کلاله: طرح‌هایی را برای توسعه استان گلستان آماده داریمبه گزارش خبرداغ، رئیس جمهور گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ‌دقایقی پیش در ورزشگاه تختی شهرستان گنبدکاووس در جمع مردم اظهار داشت: اولین قدم برای رفع فقر مطلق و کمک به اقشار محروم جامعه در بودجه ‌سال آینده در تبصره‌های 14،18 و 19 پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در تبصره 18 مهمترین مسئله کشور که اشتغال جوانان می‌باشد پیش‌بینی کردیم و می‌دانیم در این مقطع حساس جوانان باید در مسیر شغل قرار گیرند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری استان گلستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، بیان داشت: از مسئولان استان گلستان تشکر می‌کنم که از نظر آمار بیکاری امسال نسبت به سال گذشته کاهش بیکاری ولو اندک داشته و این نشان‌دهنده این است که جوانان و مسئولان در تلاشند تا از مشکلات عبور کنیم.

روحانی ادامه داد: طبق آمار اعلام شده توسط مسئولان استان گلستان تا پاییز امسال 600 هزار شغل در این استان انجام شده است اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به پرتاب دو ماهواره به فضا طی روزهای آینده گفت: ماهواره پیام که هم ماهواره‌‌بر و هم ماهواره توسط اندیشمندان و ایثارگران جوانان دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است طی روزهای آینده در 600 کیلومتری مدار قرار خواهد گرفت و در روز 6 بار از بالای سر ما عبور خواهد کرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این ماهواره‌های پرتاب شده ماهواره‌های عملیاتی است که روزانه همه مسائل کشور را در تمام سرزمین توسط دوربین و سنسورها در اختیار ما قرار خواهد داد.

روحانی با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف در سالهای اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: کشور ما در مسائل تحقیقاتی، علمی و آ‌موزشی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و این افتخار ماست. ما در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی داشتیم که در زمینه علم در حال حاضر مقام نخست را در خاورمیانه دارا می‌باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماهواره پیام نخستین ماهواره عملیاتی کشور است، گفت: در گذشته در این صنعت ورود کرده و ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی را پرتاب کردیم اما ماهواره پیام تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است. ما برای نخستین بار ماهواره‌ای پرتاب می‌کنیم که روزانه همه پهنه کشور را با سنسورها و دوربین‌هایش رصد می‌کند و اطلاعاتش را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی با علم و دانش است، خاطرنشان کرد: ما در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردیم. آخرین آمار علمی که چند هفته پیش منتشر شد، نشان می‌دهد در زمینه علم ژنتیک، ایران در خاورمیانه مقام نخست را دارد. این امر گویای این است که مردم ما با استفاده از علم و فناوری‌های مختلف قدرت علمی، فناوری، اقتصادی و دفاعی را برای ما به وجود آورده‌اند.

روحانی با بیان اینکه ما از توطئه‌های دشمن هراس نداریم، اظهار داشت: ما مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. ملت ما بداند این مشکلات پیش‌روی ما باقی نمی‌ماند. آمریکایی‌ها بدانند قادر نیستند که این ملت بزرگ و رهبری شجاع این ملت را شکست دهند.

وی با خطاب به آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران عنوان کرد: شما می‌خواهید مردم ما را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید؟ ما با قدرت در برابر دشمنان ایستاده‌ایم. ما با دوستانمان در عالم و همسایگان‌مان رابطه بردارانه داریم؛ از ترکمنستان و قزاقستان آذربایجان، عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان و همسایگان جنوبی خود برادر و دوست هستیم. ما با همسایگان‌مان بهترین روابط را داریم، اگر هم با یکی دو همسایه مشکلی داریم حاضریم مشکلات‌مان را حل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط سختی قرار داریم، اظهارداشت: صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را در برابر آنچه که هدف آنها است از پای در بیاورند اما نخواهند توانست. با بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس کردیم به ویژه تبصره 14، 18، 19 و 21 فشارهایی که به ملت است را کم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان گلستان هیچ‌گاه بوی اختلاس استشمام نشده و شیعه و سنی و در کنار هم با وحدت زندگی کرده‌اند. من دست همه بزرگان اهل سنت و شیعه را به سبب وحدت و اتحادی که در استان به وجود آورده‌اند می‌بوسم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز همه کاره این کشور ملت ایران هستند که در تمام انتخابات تصمیم می‌گیرند چه کسی را بر کرسی مسئولیت بنشانند.

روحانی افزود: در سال 92 و 96 با رأی بلند مردم بزرگ گلستان بار مسئولیت بر دوش بنده گذاشته شد و من از اینکه تاریخ این استان را ورق می‌‌زنم و می‌بینم که بیشتر شهرستان‌های این استان بیش از 95 درصد به این دولت رأی داده‌اند در برابر عزمت این مردم احساس مسئولیت سنگین می‌کنم و سر تواضع فرود می‌آورم. هر کاری برای این مردم انجام دهیم ذره‌ای از وظیفه سنگینی است که بر دوش داریم.

وی گفت: در تبصره 14 بودجه سال آِنده برای ادامه کمک به اقشار محروم و رفع فقر مطلق در این جامعه 7 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم. همچنین در قالب تبصره 18 و برای تحول در اشتغال که مهم‌ترین مسئله امروز ما است، اعتبارات خوبی پیش‌بینی کردیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان گلستانی برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال افزود: در این استان از نظر آمار امسال نسبت به پارسال در نرخ بیکاری شاهد کاهش هستیم و از 11.7 درصد به 10.7 رسیدیم. این بدان معناست که مردم غیور این استان و جوانان در کنار مسئولان تلاش می‌کنند تا از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال در این سرزمین قدم‌های مهمی در این چندسال برداشتیم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم. در پاییز امسال نسبت به سال قبل طبق آمار منتشر شده 600 هزار شغل در کشور ایجاد شده است اما همچنان بر بیکاری ما افزوده می‌شود. این یعنی بخش بزرگی از نیروهایی که وارد بازار کار می‌شوند را جذب می‌کنیم اما متأسفانه بخش کوچکی به تعداد بیکاران اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش ساخت و ساز مسکن موجب تحرک این صنعت شده و بیکاری را هم کاهش می‌دهد، ادامه داد: مردم ایران و گلستان مطلع باشند برای سال آینده یک تحرک وسیع در زمینه ساخت و ساز مسکن انجام خواهیم داد. دیشب در هیئت دولت بحث و تصویب کردیم 100 هزار واحد مسکونی به وسیله توسعه‌گران برای مردم ساخته خواهد شد.

روحانی گفت: دولت در بحث کارورزی، مهارت آموزی و کارآموزی بودجه خاصی اختصاص دادیم تا در کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه استان گلستان برای توسعه اقتصادی، ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر در استان گلستان بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار گرفته است. ما بانک‌ها را تشویق می‌کنیم در این استان مرزی و بزرگ که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور باشد، سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس جمهور گردشگری را یکی از بزرگترین ظرفیت‌های گلستان برای توسعه برشمرد و گفت: باید هتل‌ها و راه‌های مناسب بسازیم. استان گلستان معبر نیست که فقط مردم از جاده عبور کنند و به زیارت ثامن الحجج مشرف شوند. این استان باید تبدیل به مقصد شود.

وی ادامه داد: گردشکری عامل بزرگ برای اشتغال در این استان است. در این سفر چندین هتل و مناطق مسکونی برای جذب گردشگر افتتاح خواهد شد و برای سال‌های آینده نیز یک‌هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش گردشگری قرار دادیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزی از دیگر مزیت‌های توسعه گلستان به شمار می‌رود، گفت: باید زمین شما را تجهیز کنیم. 280 هزار هکتاری باید زهکشی شود. در سفر قبلی به مردم این استان قول دادم تا پایان دولت یازدهم 22 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شود. از آن قولی که دادیم به جای 22 هزارهکتار تاکنون 34 هزار هکتار عملیات زهکشی انجام شده است و تا پایان دولت دوازدهم تلاش می‌کنیم 50 هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز زهکشی شود. این یک حرکت بزرگ در اشتغال و درآمد مردم است. زمینی که محصولش 500 کیلوگرم و یک تن بود الان 2 و 3 تن شده است.

روحانی یکی از مشکلات اساسی در استان را مسئله آب برشمرد و افزود: باید از همه راه‌ها استفاده کنیم تا آب لازم را در اختیار مردم قرار دهیم. این استان به آب آشامیدنی و بهداشتی، آب صنعتی و کشاورزی نیاز دارد تا شاهد یک تحول بزرگ باشد.

وی درباره برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون- گرمسار بیان داشت: راه آهن اینچه برون به گرمسار است که باید برقی، تجهیز و دوخطه شود و همه مراحل این کار طی شد. باید یک میلیارد و 200 میلیون یورو یعنی بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای این پروژه خرج کنیم و به زودی این پروژه اجرایی و عملیاتی می‌شود. در صورت اجرای این پروژه به جای 2 میلیون تن می‌توانیم حمل بار را به 10 تا 12 میلیون تن افزایش دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: اینچه برون یکی از مناطقی است که باید تبدیل به منطقه آزاد شود، لایحه را آماده و تحویل مجلس دادیم که تصویب شده و در حال طی مراحل نهایی است. این پروژه یک تحول بزرگ برای این استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه برابر دشمنان ایستادگی کنیم باید روی پای‌مان بایستیم و تلاش کنیم، البته این روزها سختی‌ها و مشکلات فراوانی وجود دارد. آمریکا کشتیرانی، بانک‌ها و نفت ما را تحریم کرده است اما ما مقابل آن می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم هرچند کار آسانی نیست. برقراری رابطه بانکی ما با کشورهای مختلف کار آسانی نیست.

روحانی اشاره‌ای هم به حادثه سقوط هواپیمای باری قرقیزستانی کرد و افزود: ما هم دام زنده و هم گوشت منجمد وارد کشور می‌کنیم. همین امروز یکی از هواپیماهای حمل گوشت دچار حادثه شد. همه این تلاش‌ها برای کم کردن رنج مردم است. امروز روز امتحان دولت به تنهایی نیست بلکه روز امتحان همه ماست. باید در روز سختی همه کنار هم قرار بگیریم، دولت هم خادم و نوکر شماست و تلاش خود را می‌کند.

وی تصریح کرد: شک و تردید نداریم که ملت ایران برابر آمریکا و هر دشمنی پیروز خواهد شد اما یک دوران پرزحمت و آزمایش و امتحان پیش روی ماست.

روحانی با اشاره به محدودیت منابع بهداشتی در استان گلستان قول داد تا پایان دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان از 2 هزار تخت به 3 هزار تخت افزایش پیدا کند. در این سفر نیز عملیات اجرایی 4 بیمارستان آغاز خواهد شد.

وی درباره ایمنی جاده‌های استان نیز گفت: 52 نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که ایمن سازی 22 نقطه شروع شده است و 30 نقطه باقی می‌ماند. با اینکه ایمن سازی این 30 نقطه جزو برنامه‌های این سفر نیست، اما به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم که بودجه اضافه در نظر بگیرد تا ایمن سازی این نقاط هم شروع شود.

رئیس جمهور گفت: در این سفر 63 طرح و پروژه را با یک‌هزار و 434 میلیارد تومان اعتبار برای استان گلستان تصویب کردیم که 250 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه و یک‌هزار و 210 میلیارد تومان بودجه سایر دستگاه‌های اجرایی است. مجموع اعتباراتی که برای استان در نظر گرفته شده 2 هزار و 894 میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
مشکلات کشورازبی مدیریتی دولت روحانی است.
فروش مرغ بیشتراز10 هزارتومان تخلف است ولی متاسفانه هیچ مرجعی تاکنون رسیدگی نمی کند.
چرا دستگاه های نظارتی 9 ماه است دراین رابطه ساکت هستند؟
چرا سازمان بارزسی کل کشور به این موضوع رسیدگی نمی کند.
وظیفه چه کسی است که نبست به آنها اقدام نماید.
چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند؟
چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی 9 ماه است دراین زمینه اقدام نمی کنند؟
متاسفانه هیچ مرجعی تاکنون پاسخگوی شکایات مردم نیست.
چرا دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون پاسخگوی مردم نیست؟
9 ماه ازسال 97 گذشت چرا با گران فروشان درسراسر برخورد نمی کند و نمی شود؟
دولت روحانی برای مردم کاری نمی کند؟
چرا رئیس مجلس شورای اسلامی تاکنون برای مردم کاری نمی کند؟
دولت و مجلس مسئول معیشت مردم است ولی متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم نکردند.
افزایش قیمت ها ناشی از بی مدیریتی و بی نظارتی دولت روحانی و مجلس شورای اسلامی بوده است.
قیمت مرغ درسایه سکوت دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از ۱۴ هزارتومان گذشت
قیمت مرغ از ۱۴ هزارتومان گذشت
1/13/2019 2:26:31 PM
1/13/2019 2:26:31 PM
یکشنبه 23 دی 1397 - 14:26
مرغ فروشی

تهران (پانا) - قیمت مرغ در ادامه روند افزایشی خود از ۱۴ هزارتومان گذشت و به کیلویی ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی رسید.

نرخ مرغ در ادامه روند افزایشی خود از ۱۴ هزارتومان گذشت و به کیلویی ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی رسید.

براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشی درب کشتارگاه ۱۳ هزارتومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خرده فروشی مرغ شمال ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

همچنین قیمت هرکیلوگرم سینه با کتف ۲۳ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۴ هزار تومان و فیله ۲۷ هزار تومان است.

به نظر می‌رسد مشکلات ایجاد‌شده در واردات نهاده‌های دامی و افزایش قیمت این محصولات که منجر به افزایش هزینه تمام‌شده تولید شده است از جمله دلایل گرانی مرغ در بازار است.
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
قوه مجریه کشور به ویژه دستگاه دیپلماسی آیینه و تابلوی نظام است. مردم از قاب این تصویر، نظام را ارزیابی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در روز 19 دی به اشرافی‌گری لجام‌گسیخته اشاره فرمودند که هم موجب فساد داخلی و هم بدبینی ناظران خارجی به این نظام می‌شود. امید است مسئولان اجرایی با یک خط‌شکنی از آن دوری نمایند.


اشرافی‌گری در زمان وقوع انقلاب اسلامی به مفهوم طاغوتی‌گری بود. بنابراین بر اساس فرهنگ انقلاب اسلامی مسئولانی که به دنبال اشرافی‌گری هستند بر علیه مردم عمل می‌کنند و حضور این‌گونه افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک زائده است که باید جراحی شود.


در اولین سال‌های دهه شصت وقتی عده‌ای امنیت داخلی کشور را با ترور و خرابکاری تهدید می‌کردند، برای مهار و مقابله با آنان بازرسی و گشت‌های مشهود شهری ایجاد شد. اکنون نیز شایسته است در جنگ اقتصادی امروز برای صیانت از معیشت مردم در مبارزه با فساد، گشت‌های اقتصادی و بازرسی متداوم از سوی متخصصین این حوزه در نهادهای دلسوز و مسئول امنیت اقتصاد نظام چون وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات،‌ بازرسی کل کشور و... دایر شود تا موجب دلگرمی و آرامش مردم شود.


قیمت برخی از داروها و لوازم خانگی تا پنج برابر افزایش یافته است. کار مسئولان این شده که در رسانه‌ها حاضر شده و مشکل را به گردن یکدیگر بیندازند. بر فرض که با این بازی‌ها چند سال در قدرت بمانند برای آخرت خود چه فکری کرده‌اند؟


خبر سوءقصد به جان رئیس کل دادگستری مومن و قهرمان کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند زنگ خطری باشد برای کل سیستم و نظام ما که گروه‌های اشراف و مترف دست به شمشیر برده‌اند. باید با دقت و قاطعیت با این 4درصدی‌ها برخورد کرد و الا حوادث دیگری برای دستگاه قضایی خواهند آفرید تا دستگاه قضایی را به چالش بکشند.


آقای روحانی در سالگرد آقای هاشمی عنوان کرد، با دروغ نمی‌توان خادمان را از صحنه بیرون کرد. عرض می‌کنم در سال 92 عده‌ای نمی‌گویم با دروغ بلکه با نشان دادن کلید و وعده بهبود زندگی مردم بر سر کار آمدند ولی زندگی و سفره مردم را روز به روز کوچک‌تر کردند در حالی که وعده داده بودند کاری می‌کنند که مردم نیاز به گرفتن یارانه نداشته باشند! قول دادند که عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانند ولی دیپلمات ما به اتهام تعرض به منافقین در بلژیک زندانی شد!... قول دادند سبد کالا را تا اول آذر به همه کسانی که مستحق دریافتند تحویل دهند ولی دی ماه هم رو به اتمام است ولی بسیاری از کسانی که مستحق‌تر از کارمند و بازنشسته‌ای که حداقل آب باریکه‌ای دارند هنوز دریافت نکرده‌اند مثل کارگران فصلی و ساختمانی!...


آقای رئیس‌جمهور مدعی است که آقای هاشمی گفته با توافق برجام هسته‌ای سایه جنگ از سر کشور برداشته شد. این حرف اساس و منطق درستی ندارد. به خاطر حضور ملت در صحنه است که آمریکایی‌ها به جنگ نظامی با ایران فکر نمی‌کنند. در ضمن تضاد و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران و ماهیت ضد ظلم آن تمامی ندارد.


این روزها اصلاح‌طلبان از آقای هاشمی رفسنجانی بت ساخته‌اند ولی روزگاری نه چندان دور همین جماعت اقدام به ترور شخصیت او کردند و ایشان را عالیجناب سرخ‌پوش نامیدند.


باعث تعجب است که رئیس‌جمهور در اولین سالگرد فوت آقای هاشمی رفسنجانی شرکت نکرد اما امسال در دومین سالگرد او شرکت و با سخنان حاشیه‌ساز، آرامش کشور را بر هم زد! البته این عادتی است که ظاهرا توان ترک آن را ندارند و هر از چندی آن را بروز می‌دهند.


رئیس‌جمهور در سالگرد آقای هاشمی گفت، وقتی برجام امضا شد آقای هاشمی گفتند سایه جنگ را از سر کشور برداشتید! عرض می‌کنم سایه جنگ را شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای، مدافعین حرم و امثال شهید تهرانی مقدم‌ها از سر کشور دور کردند. در ضمن مگر آقای هاشمی نگفت دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک؟! پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم بود که خواهان نابودی رژیم اسرائیل کودک‌کش بود!


ملت باغیرت کشورمان باید افتخار کنند که طی این 40 سال دغدغه استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ تمام نقشه‌ها و مکرهای خود را به کار بردند تا نظام نوپای انقلاب اسلامی را از پای درآورند ولی با عنایت حضرت حق و پشتیبانی ملت از ولایت و رهبری حکیم و فرزانه (چه امام راحل(ره) معمار انقلاب و چه خلف صالحش) هیچ غلطی نتوانستند بکنند و انقلاب اسلامی ریشه دوانید و به چهل سالگی تکامل رسیدو شاخه و برگ‌هایش چنان کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را گرفته است که استکبار، در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و نیجریه و... هم نتوانست هیچ غلطی بکند.


کشورهای غربی که جنگ را در سوریه شعله‌ور کردند پناهجویان مخالف حکومت قانونی سوریه را می‌پذیرند، تا در آینده با هدایت این اپوزیسیون علیه حکومت سوریه فشارهای سیاسی را به این کشور تحمیل کنند. درست همان رفتاری که چهل سال است با پذیرش جنایتکارانی مثل کلاهی عامل شهادت 72 نفر در هفتم تیر با جمهوری اسلامی ایران کردند و البته نتیجه‌ای هم نگرفتند.


اتحادیه اروپا نتوانست به حداقل تعهدات برجامی‌اش در قبال مردم ایران پایبند بماند. چه لزومی دارد که مسئولین دولتی آرزوی اروپایی‌ها برای افتتاح توطئه‌گرانه دفتر اتحادیه اروپا را پیگیر باشند؟


رفتار کنونی اروپایی‌ها با ملت بزرگ ایران در مورد برجام بدفرجام، واقعا توهین‌آمیز است. به این گستاخی اروپایی‌ها پایان بدهید.


هرگاه ناکارآمدی‌های دولت آشکار می‌شود فرافکنی‌های آقای روحانی و معاون اول دولت در رسانه‌ها اوج می‌گیرد مثلا در هنگام بدعهد‌های اروپا در قبال برجام به جای متهم کردن 5+1 درصدد اتهام زدن به نیروهای انقلابی هستند!


از نخست‌وزیر مالزی که مانع ورود ورزشکاران رژیم جعلی شد تشکر می‌کنم. ای کاش سران خائن کشورهای عربی یک جو غیرت داشتند و از او یاد می‌گرفتند و این قدر خود و کشورشان را به گاو شیرده استکبار تبدیل نمی‌کردند.


کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه به خاطر واگذاری این کارخانه به یک فرد متخلف آن هم به قیمت بسیار کم به خاک سیاه نشانده شده‌اند. چرا آقای علی مطهری نماینده مجلس در این مورد ورود پیدا نمی‌کند؟ چرا یقه دولتمردان را نمی‌گیرد؟ بنویسید وکیل دولت بودن هم حد و اندازه دارد.


تنها درآمد یک عده از هم‌وطنان فقط یارانه ماهیانه است. چرا دولت مبلغ 45 هزار تومان یارانه این عده را افزایش نمی‌دهد.


به دولت و مجلس پیشنهاد می‌کنم افزایش حقوق‌ها و احیانا افزایش یارانه‌ها را براساس تعدا اولاد در نظر بگیرند. قطعا کسانی که فرزند بیشتری دارند مخارجشان بیشتر از کسانی است که یا اولاد ندارند و یا کم دارند.


‌ چرا شورای شهر رفسنجان تابلوی خیابان شهید باهنر این شهر را حذف و نام دانش‌آموز را جایگزین کرده است؟ و نام کوچه‌ها را شماره‌گذاری نموده است. شهید باهنر افتخار این استان است. چرا باید نامش حذف شود؟


مسئولین کشور اگر فیلم گزارش قاچاق دام به اربیل عراق را از سیمای جمهوری اسلامی ندیده‌اند حتما ببینند و چاره‌ای بیندیشند. دشمن امنیت غذایی ما را نشانه رفته است. نباید بی‌تفاوت بود.


کشاورزان بی‌کار منطقه سیستان و بلوچستان تعدادی گاو و گوسفند نگهداری می‌کنند که بعد از پروار کردن‌شان، آنها را بفروشند و از این راه امرار معاش کنند. ولی برای تهیه علوفه ‌ارزان مشکل جدی دارند از دولت و مسئولین درخواست مساعدت داریم.



چرا وزارت امور خارجه ما این قدر رودربایستی با اروپاییان دارد؟ واقعاً چرا این قدر به دنبال جلب نظر این حامیان جنایتکاران عامل ترور هزاران نفر هستند؟ واسطگی برای فروش مواد شیمیایی به صدام کمترین جرم هلند است که باید در دادگاه بین‌المللی مورد قضاوت جهانی قرار گیرد. گویا پهن کردن فرش قرمز چه از سوی مجلس و چه از سوی دولت جلوی پای موگرینی‌ها آنها را متوهم ساخته است، اگر امروز برجام را پاره نکنیم فردا هزاران میلیارد متضرر خواهیم شد.


به درک واصل شدن کلاهی مزدور منافق و عامل بمب‌گذاری فاجعه 7 تیر که منجر به شهادت 72 تن از مردان خدا و مسئولین کشور در اول انقلاب شد سرنوشت محتوم همه مزدورانی خواهد بود که امروز در پناه کفار بر علیه نظام توطئه می‌کنند.


با خواندن خبر واکنش توییتری دولت آقای روحانی به بدعهدی اروپایی‌ها توصیه می‌کنم یک نفر جلوی عصبانیت آقای ظریف وزیر خارجه را بگیرد چرا که می‌ترسم ایشان کاری بکند که دنیا علیه ما متحد شود و کار دستمان بدهد!


اروپایی‌ها مدت 8 ماه است که دولت آقای روحانی را در انتظار نگه داشته‌اند. در این مدت نه تنها خبری از سامانه پولی نشد بلکه از سوی آن‌ها تحریم هم شدیم. چرا غرب‌زده‌ها به خودشان نمی‌آیند؟


اجداد ما نقل می‌کردند در جنگ جهانی دوم لهستانی‌هایی که در ایران بودند به واسطه کمک و محبت مردم ایران از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. آنان اکنون فریب آمریکایی‌ها را خورده و درصدد برپایی کنفرانس علیه ایران و ایرانیان برآمده‌اند. چرا جواب محبت را به بدی می‌دهند؟ این سؤالی است که دیپلمات‌های ما باید به آنها تفهیم می‌کردند که نکردند.


در حالی که برخی کشورها به علت وادادگی دستگاه دیپلماسی کشورمان، اقدام به اخراج و بازداشت دیپلمات‌های ما می‌کنند، چرا وزیر امور خارجه اقدام مشابهی انجام نمی‌دهد تا دیگر کشورها جرأت چنین اقدام مشابهی نداشته باشند؟


دولتمردان لهستان هم از آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که با برپایی نمایش مضحک علیه ایران تا می‌توانند عربستان این گاو شیرده را بدوشند. به آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان عرض می‌کنیم اگر در این چند سال سیاست منفعلانه را کنار می‌گذاشتند دشمنان چنین جسارتی پیدا نمی‌کردند و نیاز به توئیت زدن بی‌فایده امروز ایشان از راه دور نبود.


تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که هر اندازه دولتمردان نگاه و اعتمادشان به شیطان بزرگ و همپیمانانش بوده است به همان میزان ضربه خورده و تحقیر شده‌اند!


وقتی مسئولان و مدیران اشرافی از عهده اداره کشور و شهر برنمی‌آیند هنری نخواهند داشت جز این که بخواهند بابت عبور و تردد شهروندان از بعضی معابر مثل تونل‌ها و بزرگراه‌های داخل پایتخت عوارض بگیرند. تجربه ثابت کرده مدیران غیرانقلابی هم کار نمی‌کنند و هم برای نظام و مردم هزینه درست می‌کنند.


وقتی سیر از گرسنه خبر نداشته باشد همین می‌شود که روزنامه دولتی ایران برای خوش‌رقصی تیتر می‌زند برجام به نفع مردم تمام شده است. آیا گردانندگان این روزنامه خبر از بازار لجام‌گسیخته لوازم خانگی دارند برای تهیه چند قلم جهیزیه دخترم مجبور به گرفتن وام شدم ولی پول قیمت یک قلم بیشتر نمی‌شود.


مسئولیت افزایش قیمت 88 درصدی خودروهای دو شرکت سایپا و ایران خودرو با کیست؟ وکیل‌الدوله‌های مجلس و مسئولان امر در قوه مجریه دست به دست هم داده‌اند. چرا صدای هیچ دستگاه و نهاد نظارتی بلند نمی‌شود؟


بنویسید مگر خودروی زیر 45 میلیون تومان مانده که خواسته‌اند قیمت‌گذاری بشود وقتی تمام خودروها را پیش‌فروش کرده‌اند صحبت کردن از قیمت‌گذاری بی‌معناست.


شرکت‌های تولید خودروی داخلی با هزاران میلیارد تومانی که پیش‌فروش کردند، چرا قطعات با کیفیت پایین از چین وارد و با برچسب تولید داخل روانه بازار می‌کنند؟! چرا دولت چند صد میلیارد سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار می‌دهد؟ با پول‌های پیش‌فروش در کجا سرمایه‌گذاری کردند؟ ارز؟ طلا؟ بورس؟ یا...


سعید لیلاز که در فتنه 88 به عنوان متهم دستگیر و محکوم و زندانی شد چطور به منصب مدیر فروش ایران خودرو دیزل رسیده است؟ آیا از نظر قانونی منعی برای امثال ایشان نیست؟!


علی‌رغم هشدار رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان مبنی بر توجه به قشر ضعیف و حقوق‌بگیر ثابت، متأسفانه برخی از دولتی‌ها گویا از هرج و مرج و نارضایتی در جامعه خوششان می‌آید و هیچ نظارت جدی بر خلافکاری‌ها و گرانفروشی‌ها ندارند! رئیس سازمان برنامه و بودجه هم که فقط وعده سال آینده می‌دهد.


نمایندگان داعیه‌دار احقاق حق قشر کارگر مثل جلودارزاده و محجوب که در دولت‌های قبل تضییع حقوق کارگران را فریاد می‌زدند، چه شده که در این چند سال روزه سکوت گرفته‌اند؟ چرا در خصوص همسان‌سازی مستمری‌ بازنشستگان سخنی نمی‌گویند؟ سیاست‌زدگی تا چه حد؟


آقای رئیس‌جمهور بفرمایند چگونه ممکن است یک شخص هم بنیان‌گذار صنعت موشکی کشور و پیگیر این فن‌آوری دفاعی باشد و هم بگوید دنیا دنیای موشک نیست بلکه دنیای گفتمان است و نظام را از بابت بهره‌مندی از این سلاح بازدارنده مورد سرزنش قرار بدهد.


نسبت دادن ساخت موشک به شخص آقای هاشمی رفسنجانی از سوی آقای رئیس‌جمهور اگرچه کار درستی نبود ولی آقای روحانی با این بیان ناخواسته به درست بودن سیاست مقاومت به جای دیپلماسی منفعلانه دولت اعتراف کرد.


بی‌انصافی است که تلاش رزمندگان و دانشمندان در سخت‌ترین شرایط در صنعت موشکی، هوا و فضا، هسته‌ای، جنگ، انقلاب و... را منحصر در تلاش آقای هاشمی بدانیم و کسانی را که جانشان را در این راه دادند و به شهادت رسیدند نادیده انگاریم! البته ای کاش آقای روحانی کمی هم به ثمره تلاش خویش پرداخته و مواردی را ذکر می‌کردند و به جای این حرف‌ها می‌گفتند خودشان چه تدبیری برای مهار تورم، بیکاری، قاچاق دام و سوخت و... کرده‌اند.


شیادانی با قاچاق گوسفند به خارج و کسب درآمد زیاد، در تلاشند تا مردم را در خرید گوشت در مضیقه قرار دهند متولیان امر و دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی هشیار باشند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: