کد خبر: ۷۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۶
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شرکت سرمایه‌گذاری دومان توکان صبح امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
متهم: دومان به من قول برادری داد، فکر نمی‌کردم خیانت کند/ اسلحه را برای شوخی خریده بودیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در ابتدای دادگاه متهم ردیف دوم پرونده مهدی زکایی برای اظهار دفاعیات خود در جایگاه حاضرشد.

وی پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی صلواتی گفت: ابتدا می‌خواهم بابت تشنج پیش آمده توسط آقای دومان در جلسه قبل دادگاه عذرخواهی کنم.

متهم ادامه داد: من یک کارمند بودم که از سال ۹۵ به دستور دومان سهند کارهای شرکت را انجام می‌دادم بعد از چند مدت کارهای اجرایی را نیز من انجام می‌دادم اما در امور مالی شرکت هیچ دخالتی نداشتم چند بار خواستم از کار شرکت مطلع شوم که با برخورد بد آقای دومان مواجه شدم من بر مبنای اعتماد کار می‌کردم البته دفاع خودم را به وکیلم محول می‌کنم.

وی ادامه داد: این نکته را هم متذکر شوم که آقای دومان گفتند وکلا به ما مراجعه نکردند اما آنها آمدند صحبت کردیم و هر زمانی که تماس گرفتیم پاسخگو بودند.

متهم ردیف دوم افزود: بنده کل مبلغی که از شرکت گرفتم سه میلیارد تومان بود که این نیز در مواجهه حضوری با آقای دومان در بند ۲۰۹ و ۲۴۱ ذکر شده البته دو میلیارد و پانصد میلیون تومان نقد بود و بقیه شامل ماشین ، فرش و سایر اقلامی بود که تقدیم دادگاه شده این مبلغ هم بابت هزینه‌های جاری بود که کل هزینه‌ها و سنوات من هم در این پول بود .

وی در پاسخ سوال قاضی که پرسید نقش شما در شرکت چه بود گفت: من در امور مالی هیچ دخالتی نداشتم اجازه نداشتم نقش من نگهداشتن رستوران‌ها و کارهای اداری بود من اجازه دخالت در امور مالی را نداشتم .

متهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شغل خود پیش از شروع کار در شرکت دومان توکان گفت: در شرکت حقوقی کار می کردم آنجا هم وظیفه پیگیری داشتم قاضی صلواتی پرسید شما معاون شرکت حقوقی عدالت دومان توکان بودید که زکایی پاسخ داد من معاون نبودم فقط در معاونت کار می کردم .

وی در خصوص حقوق دریافتی خود از شرکت نیز گفت: من چیزی دریافت نکردم به بازجوها هم گفتم فقط مبلغی بود برای هزینه‌های جاری.

متهم در خصوص اتهام رشوه نیز گفت: من رشوه پرداخت نکردم فقط روز اول به یک نفر که خودش را مامور ناجا معرفی کرد پنج میلیون دادم حتی یک جا مدرکی وجود ندارد که من هزار تومان به کسی داده ام .

وی در واکنش به صحبت قاضی صلواتی که گفت شما به یک نفر منتسب به کارمند بورس پول دادی گفت: نمی‌دانم چرا آقای دومان این مساله را مطرح کرد من به کسی پول ندادم .

قاضی گفت: شما همچنین ۳۰۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان همسردریافت کردید که زکایی پاسخ داد : این مبلغ تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان بود و من به عنوان کمک دریافت کردم .

وی افزود: این مبلغ پول مردم بود که شما با آن هزینه درمان دادید سانتافه ، زانتیا و ساعت خریدید این ها را چگونه توجیه  می کنید زکایی پاسخ داد آقای دومان به من گفت باید ماشینی داشته باشید تا کلاس کار حفظ شود آقای دومان می‌گفت همه شما باید پول در گاو صندوق داشته باشید تا هر زمانی نیاز شد خرید کنید یا پولی بدهید  من نمی‌گویم گناهکار نیستیم من گول صحبت‌های دومان را خوردم .

وی در پاسخ به سوال قاضی که گفت ما هنوز کار اصلی شما را متوجه نکرده‌ایم، گفت: خودم هم نمی‌دانم من هر کاری دومان می‌گفت انجام می‌دادم من خودم شاکی پرونده هستم که قاضی پاسخ داد شما بعدا به اختلاف خوردید.

زکایی پاسخ داد: ما تا روز دستگیری با هم بودیم دومان در کربلا به من قول برادری داد فکر نمی‌کردم به من خیانت کند. من فقط به دومان اعتماد کردم.

قاضی صلواتی ادامه داد مکالمه شما با خانم مختارزاده موجود است که گفتید مردم را مجاب کن سرمایه‌ها را خارج نکنند متهم پاسخ داد من در گروه تلگرامی آقای دومان نبودم.

وی همچنین در پاسخ به صحبت قاضی صلواتی مبنی بر اینکه براساس محتویات پرونده و عقاید خودش و دیگران شما در جریان کارها و حیف و میل شرکت بودید گفت: کل مبلغ دریافتی من ۳ میلیارد تومان بود که همه آن به ضابطه ای عودت داده شد حتما از کجا پول آوردم که رشوه بدهم .

متهم در خصوص اظهارات برخی شکات مبنی بر استفاده از عنصر تهدید نیز گفت: من شاهد دارم که دومان آنها را تهدید می‌کرد .

زکایی در خصوص اتهام حمل شبه اسلحه نیز گفت: این اسلحه را دومان برای شوخی خریده بود که من گرفتم و در کشو قرار دادم .

وی در خصوص حمل باتوم و شوکر نیز گفت: ابزار همراه من هم قانونی بود.

در ادامه قاضی از زکایی خواست راجع به قراردادها توضیح دهد که وی پاسخ داد من از قراردادها خبر ندارم من فقط در بخش اجرایی بودم.

وی مجدد در خصوص اختلاف با دومان سهند گفت: ما تا ۵ اسفند که دستگیر شدم با هم بودیم . من به هیچ کسی رشوه ندادم

زکایی در پاسخ به این مساله که سرمایه گذاران شما را به عنوان دلال می شناختند نیز گفت: اگر چنین صحبتی شده براساس اظهارات آقای دومان بوده در این بخش از دادگاه نماینده دادستان با قرائت بخشی از پیامدهای رد و بدل شده بین زکایی و مختارزاده عنوان کرد مهدی زکایی از کلیه امور مالی شرکت مطلع بوده است.

در این بخش از دادگاه قاضی ضمن اعلام تنفس ۱۵ دقیقه ادامه دادگاه را به بعد از اقامه نماز ظهر موکل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: