کد خبر: ۷۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۱۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به دنبال شفافیت در اسناد اوقاف و قراردادها هستیم
سید عبالس صالحی: به دنبال شفافیت در اسناد اوقاف و قراردادها هستیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید عبالس صالحی که برای پاسخگویی به سوال سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا درباره عدم شفافیت در سازمان اوقاف و امور خیریه به مجلس آمده بود، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بزرگ دینی و فرهنگی ما مربوط به بحث وقف بوده است و توجه به نظام موقوفات می‌تواند کمک کند تا مسیری که در گذشته داشتیم تداوم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مساله‌ای جدی و مورد توجه وزارتخانه است. مسیرهایی که ما دنبال می‌کنیم در چند بخش است که از جمله آن‌ها توجه به سامانه گویا و شفافیت است.

وی تاکید کرد: ما باید فضای مراجعات حضوری را از بین ببریم که سامانههای گویا برای مراجعات غیرحضوری ایجاد شود. شفافیت در نظام قراردادهای وقفی و نظام اسنادی اوقاف باید امکان بروز و ظهور داشته باشد، درباره نظام پرداخت‌ها نیز در حوزه ایجاد شفافیت کارهای قابل توجهی انجام شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام نیات وقفی نیز قابل توجه است که موقوفات بر اساس نیات واقعی طبقه بندی شود. نظام حسابرسی آشکار و پیوسته که تراز های مالی در آن اتفاق بیافتد باید تعیین شود و در معرض افکار عمومی قرار بگیرد. 

وی با اشاره به حضور «خاموشی» در مدیریت این سازمان اظهار کرد: این مسائل را آقای خاموشی در سازمان پیگیری می‌کنند. ما باید به سمت یک نگاه اعتمادساز اجتماعی حرکت کنیم. مسیرهایی که در ادامه راه خواهیم داشت مسیری پویاتر و شفاف‌تر در ارائه گزارش به مردم خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: