کد خبر: ۷۹۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
تعداد بازدید: ۱۶۵
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «مذاکرات ایران با طالبان می‌تواند در ایجاد آرامش در منطقه موثر باشد»، گفت: هر چه بین دولت افغانستان و طالبان تفاهم بیشتری ایجاد شود، جا برای تکفیری‌ها تنگ‌تر شده و به دنبال آن از امکان وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری می‌شود.
ذوالنوری: ارتباط بیشتر بین طالبان و دولت افغانستان به نفع ایران خواهد بود/ آمریکایی ها تمامی توان را برای حاکم کردن تکفیری‌ها در افغانستان گذاشته اندبه گزارش خبرداغ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «مذاکرات ایران با طالبان می‌تواند در ایجاد آرامش در منطقه موثر باشد»، گفت: هر چه بین دولت افغانستان و طالبان تفاهم بیشتری ایجاد شود، جا برای تکفیری‌ها تنگ‌تر شده و به دنبال آن از امکان وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، با اشاره به مذاکرات ایران با طالبان، اظهار کرد: در وهله اول مهم آن است که به این نکته توجه کنیم که دولت افغانستان طالبان را به عنوان یک واقعیت پذیرفته است و آن را به عنوان بخشی از خاک افغانستان می داند.

وی افزود: از طرف دیگر آمریکایی‌ها و عربستان از طالبان عبور کردند. با وجود این که آنها طالبان را درست کرده بودند، اما به ورژن پیشرفته آن یعنی "داعش" و "تکفیری‌ها" رسیده و از طالبان فاصله گرفتند. بر این اساس برای ایجاد آرامش در افغانستان باید ارتباطی بین دولت افغانستان و طالبان وجود داشته باشد تا بتوان جای تکفیری‌ها را در افغانستان تنگ کرد که در نهایت به نفع ما خواهد بود.

وی توضیح داد: آمریکایی ها تمامی توان را برای حاکم کردن تکفیری‌ها در افغانستان گذاشته اند تاکنون شش هزار نفر را به افغانستان منتقل کرده و می‌خواهند شبیه موج مهاجرت یهودی‌های دنیا به سمت فلسطین اشغالی آن را درباره تکفیری‌ها و استقرار در افغانستان پیاده کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع بندی، گفت: بر این اساس هر چه بین دولت افغانستان و طالبان تفاهم ایجاد شده و با یکدیگر کار کنند جا برای تکفیری‌ها تنگ تر شده و به دنبال آن از امکان وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری به عمل می‌آید. لذا این مذاکرات می‌تواند در ایجاد آرامش در منطقه و حداقل جلوگیری از وخامت بیشتر آن موثر باشد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: