کد خبر: ۷۹۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
تعداد بازدید: ۲۹۲
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید این دیدگاه اشتباهی است که فکر کنیم تیم‌های دیگر در خانه نشسته‌اند و در حال تماشای ما هستند.
کی‌روش: این دیدگاه اشتباهی است که فکر کنیم تیم‌های دیگر در حال تماشای ما هستندبه گزارش خبرداغ، کارلوس کی‌روش که در جام ملت‌های آسیا 2019 با تیم ملی فوتبال ایران به دنبال پایان حسرت 43 ساله در کسب عنوان قهرمانی در سطح قاره کهن است با اشاره به بازی اول شاگردانش در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که در تاریخ 7 ژانویه (17 دی) که مقابل یمن خواهد بود به سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفت: ما بازی اول‌مان در جام ملت‌ها را در پیش داریم و تیم کوچکی در بازی اول وجود ندارد. همه امید دارند و  در کنارش همه در بازی اول با چالش روبه‌رو هستند.

 

وی افزود: بازی اول همیشه در چنین مسابقاتی دشوارترین بازی است چون برای برنده همه چیز و برای بازنده هیچ چیز در یک تورنمنت کوتاه‌مدت با فرمت سه بازی است. ما به پیروزی در بازی اول‌مان نیاز داریم، درست به مانند همیشه. بازی اول، بازی حیاتی است.

 

کی‌روش که شاگردانش در بین تیم‌های آسیایی صاحب برترین جایگاه رده‌بندی فیفا هستند، در خصوص رویارویی با یمن که در رده بیست‌وششم آسیا و رده صدوسی‌وپنجم جهان است، اظهار داشت: نتایج تیم‌های فوتبال ایران در تورنمنت‌های مختلف را بررسی کردم، در رده سنی زیر 17 سال، در رده سنی زیر 20 سال هرگز ایران موفق به شکست یمن در هیچ تورنمنت رسمی نشده است. این دلیل دارد؛ یمن ممکن است مساوی کند یا تن به شکست بدهد، اما شکست دادن یمن کار سختی است.

 

سرمربی 65 ساله تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: وقتی بازی مقابل یمن آغاز می‌شود، باید از شر ناامیدی‌هایی که اطراف‌ تیم هست خلاص شویم و روی بازی خودمان تمرکز کنیم. مسئله 11 بازیکنی است که قرار است در زمین مقابل یمن بازی را آغاز کنند. مسئله کادرفنی است، مسئله خودمان هستیم و باید اینطور باشیم. ما نمی‌توانیم با فکر کردن به مسائل دیگر جام ملت‌های آسیا را آغاز کنیم. باید 90 دقیقه برای مردم بازی کنیم، 90 دقیقه برای لذت و شادی و به افتخار ایران بازی کنیم.  

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال ایران بابت پیشرفت شگفت‌انگیزی که از جنبه عملکردی، سازماندهی و انضباطی داشته، مشهور و به رسمیت شناخته شده است، اما بزرگترین اشتباه زمانی حول تیم رخ می‌دهد که وقتی شما لحظات خوبی را سپری می‌کنید، فکر کنید که دیگر کافی است و نیازی به انجام کارهای بیشتری ندارید. این دیدگاه اشتباهی است که تیم‌های دیگر در خانه نشسته‌اند و در حال تماشای ما هستند، اما این عقیده‌ای کاملاً غلط است چون قطر، امارات و عربستان سخت در حال تلاش است.

 

کی‌روش در تکمیل صحبت‌های خود گفت: آنها - قطر، امارات و عربستان - سخت تلاش می‌کنند چون پیشرفت ایران را دیده‌اند و سعی می‌کنند تا با تلاش زیاد از پشت به ما برسند. برخی فکر می‌کنند بازی با  فلسطین، ویتنام و تیم‌هایی از این دست آسان است، اما برای مثال ویتنام در چند سال اخیر پیشرفت شگفت‌انگیزی کرده است. آنها در حال حاضر اوضاع خوبی دارند چون قهرمان یک تورنمنت معتبر در آسیای جنوب شرقی شدند.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در مسیری پای بگذاریم که برخی با خود فکر می‌کنند کار برای تیم ملی آسان است. ماجرا برعکس این است چون آنهایی که فکر می‌کنند کار در فوتبال آسان است، تنها سعی در تخریب امیدهای ما دارند. ما فروتن خواهیم بود، به تمامی رقبای خود احترام خواهیم گذاشت و سعی می‌کنیم بهترین عملکردمان را در جام ملت‌ها به نمایش بگذاریم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چنین مسابقاتی اگر موفق به پیروزی در بازی امروزمان نشوین، فردایی وجود ندارد. پیش از هر چیز فینال جام ملت‌های ما مقابل یمن است و به هیچ چیز دیگر توجهی ندارم. وقتی بازی با یمن تمام شد، سپس زمان فکر کردن به بازی با ویتنام و بعد از آن بازی با عراق است. در حال حاضر می‌خواهم غریزه‌ تیم‌مان را بهبود ببخشم تا تمامی انرژی‌مان را حفظ کنیم تا در طول 90 دقیقه بازی مقابل یمن آن را بروز دهیم. بقیه چیزها هم برای ما مهم نیست.

 

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: