کد خبر: ۷۹۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۲۲۱
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در سه ماهه گذشته با میانگین بارش 4.9 میلیمتر، بدترین وضعیت بارش در بین استانهای کشور را دارد.
سیستان و بلوچستان کم بارش ترین استان کشوربه گزارش خبرداغ، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در سه ماهه گذشته با میانگین بارش 4.9 میلیمتر، بدترین وضعیت بارش در بین استانهای کشور را دارد.

‌حیدری افزود: بارش باران در این استان نسبت به میانگین بلند مدت در مدت مشابه با کاهش 78.9 درصدی مواجه شده است .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 100 درصد مساحت استان تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی است، افزود: پیش بینی می شود در فصل زمستان هم شرایط بارش در حد نرمال و یا کمتر از نرمال باشد.

وی این ناهنجاری‌های بارشی را عاملی برای افزایش میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود دمای استان با این شرایط یک تا 2 درجه بیش از میانگین مدت مشابه شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به این وضعیت جوی استان گفت: رعایت و اجرای برنامه های کنترل و مصرف بهینه آب اهمیت فراوان دارد تا در این زمینه دچار بحران شدیدی نشویم.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: