کد خبر: ۷۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۴۵۴
ماجرای «سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات» برای ولایتی دردسرساز شده و البته در همین روز‌ها توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ هم جنجالی شده این دو ماجرا در کنار هم نشان می‌دهد که طیف قدیمی‌تر اصولگرایان روز‌های سختی را در راه دارند.
ماجرای کربلای ۴ و دانشگاه آزاد، علیه رضایی و ولایتی
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها: ماجرای «سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات» برای ولایتی دردسرساز شده و البته در همین روز‌ها توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ هم جنجالی شده این دو ماجرا در کنار هم نشان می‌دهد که طیف قدیمی‌تر اصولگرایان روز‌های سختی را در راه دارند.

در ادامه به مرور این دو اتفاق مهم می پردازیم:

بنا به عادت رسانه های ایرانی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد سیاسی شد و در همین راستا کانال تلگرامی روزنامه اصلاح طلب قانون با انتشار متنی به این شرح که (آقای ولایتی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در واکنش به فاجعه علوم تحقیقات و پرپر شدن جوان‌های این مرز و بوم استعفا بدید) و همچنین کابران فضای مجازی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند و خواستار استعفای ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد شدند.

 ایسنا امروز در خبری نوشت: در پی وقوع سانحه واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشته و زخمی شدن آنها، صبح امروز جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی در محل این دانشگاه تجمع کردند.

تجمع دانشجویان با شعار «ولایتی استعفاء»

از صبح امروز تعدادی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات به صورت خودجوش در محل پارکینگ اتوبوس‌های این دانشگاه مستقر شده و بدون سر دادن شعار و با در دست داشتن بنرها، نسبت به وضعیت نابه‌سامان حمل و نقل و برخی مسائل دیگر در این دانشگاه اعتراض دارند.

دانشجویان با سر دادن شعار" ولایتی، ولایتی استعفاء" خواستار برکناری مسوولان دانشگاه آزاد شدند.

در این تجمع مادر یکی از دانشجویان قربانی حادثه سخنرانی کرد.

تجمع دانشجویان با شعار «ولایتی استعفاء»

خبرگزاری «ایرنا» هم گزارش داد: درحالی که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد می گوید برای ارائه برخی توضیحات در جمع دانشجویان در محل واحد علوم و تحقیقات حاضر شده بود ، اما معترضین به وی اجازه سخنرانی را ندادند.

همچنین دانشجویان خواستار برخورد با مسئولان خاطی شدند و طی بیانیه‌ای خواسته‌های خود را به شرح زیر ارایه دادند.

۱-درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد

۲-عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه

۳-ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته

۴-استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه

از ماجرای دانشگاه آزاد و ولایتی که بگذریم به توئیت جنجالی شب گذشته محسن رضایی می‌رسیم، او اخیرا در اظهار نظری عملیات کربلای 4 را یک عملیات فریب معرفی کرده تا ایران بتواند با یک عملیات بزرگتر عراق را غافلگیر کند. این اظهارات وی با واکنش های بسیاری از سوی فعالان سیاسی و کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

نخستین روزهای دی ماه مصادف با عملیات کربلای 4 است. رزمندگان ایران در پنجم دی ماه 1365 در محور ابوالخصیب به خط زدند؛ اما با توجه به اطلاع دشمن از عملیات ایران، نیروها عقب نشینی کردند که در جریان این عقب نشینی گروهی از رزمندگان ایران به شهادت رسیدند.

دو هفته پس از کربلای 4 و در حالی که عراقی‌ها تصور می‌کردند ایران دیگر قصد عملیات را ندارد، در اقدامی ایذایی عملیات کربلای 5 در 19 دی 1365 انجام شد که در جریان آن، حدود 150 کیلومتر از شلمچه آزاد شد و قسمت‌هایی از جنوب عراق به تصرف رزمندگان ایران درآمد.

محسن رضایی در توییتر خود با تحلیل عملیات کربلای چهار نوشت:‌ با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم.

وی ادامه داد: عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او.

تجمع دانشجویان با شعار «ولایتی استعفاء»

تجمع دانشجویان با شعار «ولایتی استعفاء»

مرحوم دکتر ابراهیم یزدی، ادعاها درباره نقش نهضت آزادی ایران در لو رفتن عملیات کربلای ۴ را «فرافکنی» خواند و گفته بود: «عملیات کربلای ۴ در دی ماه سال ۱۳۶۵، در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی رخ داده اما نه سردار کوثری و نه دکتر ولایتی و نه جانشین فرمانده کل قوا چنین اتهامات سنگینی را علیه نهضت آزادی ایران و رهبران آن، شادروانان مهندس بازرگان و دکتر سحابی و سایر همگامانشان مطرح نکردند. اما به نظر می‌رسد مسئولیت این شکست را برخی به جای قبول مسئولیت، فرافکنی کرده و می خواستند به گردن نهضت آزادی انداختند.

این توییت محسن رضایی با انتقاد حسام الدبن آشنا مواجه شد و مشاور فرهنگی رئیس جمهور نوشت:

فرمانده کل

سلام بر شما

ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از روشنایی منورهای چلچراغی دشمن مانند روز شده بود.

بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.

هیچ‌یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد.

برادر محسن

بین عملیات فریب و عملیات لورفته تفاوت از زمین تا آسمان است.

تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند.

ما شایدخطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.

توئیت محسن رضایی واکنش های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت که توئیت زیر مُشت نمونه خروار است:

تجمع دانشجویان با شعار «ولایتی استعفاء»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: