کد خبر: ۷۹۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۴۵۶
نمایندگان مردم در خانه ملت مجازات اخلالگران در سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری اخذ مالیات پایانه های فروشگاهی را تعیین کردند.
تعیین مجازات اخلالگران در سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری اخذ مالیات پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی با ماده ۲۳ این لایحه با ۱۴۸ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه مجازات اخلالگران در سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری اخذ مالیات پایانه های فروشگاهی تعیین شد.

در ماده ۲۳ لایحه مذکور آمده است؛ هر شخصی که به قصد تقلب یا اخلال در نظام مالیاتی کشور، اقدام به تولید، عرضه با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و پایانه های فروشگاهی معیوب یا تجهیزات معیوب کننده نماید، یا پایانه فروشگاهی خود یا دیگران را تخریب نماید، علاوه بر جبران ضرر و زیان، حسب مورد به یک یا چند مورد از مجازاتهای تعزیری درجه شش به غیر از حبس، محکوم می شود.

براساس تبصره ۱ این ماده؛ تکرار جرم موضوع این ماده برای بیش از سه بار، موجب مجازات های تعزیری درجه پنج به غیر از حبس، حسب مورد می شود.

در تبصره ۲نیز آمده است؛ اقدام به جرم موضوع این ماده به صورت گروهی و سازمان یافته، موجب مجازاتهای تعزیری درجه چهار به غیر از حبس، حسب مورد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: