کد خبر: ۷۹۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۲۹۱
پس از اتمام نیم‌فصل اول لیگ برتر، 3 تیم در امتیاز برابرند؛ سپاهان، پدیده و پرسپولیس با ۳۱ امتیاز در بالای جدول جای گرفته‌اند.
مسیر سخت استقلال و شفربه گزارش خبرداغ ، پس از اتمام نیم‌فصل اول لیگ برتر، 3 تیم در امتیاز برابرند؛ سپاهان، پدیده و پرسپولیس با ۳۱ امتیاز در بالای جدول جای گرفته‌اند. در کنار 3 تیم بالای جدول، 2 مدعی جدی قهرمانی حضور دارند که می‌توانند در نیم‌فصل دوم تیم‌های بالانشین را تهدید کنند. تراکتورسازی و استقلال در هفته‌های اخیر نشان دادند که در این فصل چیزی برای قهرمانی کم ندارند. مسلما در این رقابت جذاب برنامه تیم‌ها در نیم‌فصل دوم می‌تواند در تعیین سرنوشت قهرمانی نقش بسزایی داشته باشد و در این بین مسلما بازی‌های رودرروی مدعیان می‌تواند تا حدود زیادی تعیین‌کننده مسیر قهرمانی باشد. با توجه به این مسئله نگاهی انداخته‌ایم به برنامه 5 تیم مدعی لیگ در بازی‌های رودررو با دیگر مدعیان.

 

سپاهان
پرافتخارترین مربی لیگ به پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر رفته است. امیر قلعه‌نویی به اصفهان و سپاهان برگشته تا تعداد قهرمانی‌های خودش و سپاهان را به عدد 6 برساند و برای رسیدن به این هدف زردهای نصف‌جهان استارت خوبی هم زده‌اند. سپاهان به لطف تفاضل گل قهرمان نیم‌فصل شده و برای ششمین قهرمانی در لیگ باید در نیم‌فصل دوم هم این مسیر را ادامه دهد؛ مسیری که البته چندان هم آسان نخواهد بود. سپاهان در بازی‌های رودرروی خود با دیگر مدعیان فقط یک بازی در خانه خواهد داشت. شاگردان قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم باید در تبریز به مصاف تراکتور بروند، در تهران مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و در مشهد هم مقابل پدیده صف‌آرایی کنند. تنها بازی خانگی سپاهان با رقبای رودررو بازی با استقلال در هفته بیست‌وپنجم خواهد بود.


پدیده
باشگاهی که در آستانه تعلیق قرار گرفته بود، پس از شکست در هفته نخست مقابل پرسپولیس در 10 بازی بعدی خود در فصل جاری بدون شکست بود. ترمز پدیده لیگ درنهایت توسط سپاهان کشیده شد. پدیده‌ای که در چند فصل اخیر حتی رویای رتبه تک‌رقمی در لیگ را هم نداشت، حالا برای قهرمانی می‌جنگد. طبق برنامه شاگردان یحیی گل‌محمدی در 4 بازی حساس و رودرروی خود با مدعیان 2 بار میزبان و 2 بار میهمان خواهند بود. پدیده در اولین بازی خود در نیم‌فصل دوم باید در تهران به مصاف پرسپولیس برود و سپس در هفته بیست‌ودوم در تبریز مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد. 2 بازی بعدی مهم پدیده در مشهد مقابل استقلال و سپاهان خواهد بود.


پرسپولیس
با وجود همه محدودیت‌ها، پرسپولیس این فصل هم در قد و قامت یک مدعی ظاهر شد. در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستان، پرسپولیسی‌ها از مهره‌های جدیدشان استفاده خواهند کرد و سربازان جدید ارتش پروفسور جنگ را در نیم‌فصل دوم با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد. پرسپولیس قطعا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است. در بین 5 تیم مدعی لیگ هجدهم شرایط برای پرسپولیس و استقلال تا حدودی متفاوت است چراکه این 2 تیم یک بار باید مقابل هم قرار بگیرند و مسلما شرایط دربی با هیچ بازی دیگری در فوتبال ایران قابل مقایسه نیست. استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌وسوم مقابل هم قرار می‌گیرند و شاید با توجه به شرایط جدول در آن مقطع زمانی شاهد یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران باشیم. شاگردان برانکو علاوه بر دربی باید در هفته اول نیم‌فصل در تهران به مصاف پدیده بروند، در خانه پذیرای سپاهان باشند و در تبریز مقابل تراکتور قرار بگیرند.


تراکتورسازی
روز‌های خوب تراکتور با وجود حذف در نخستین بازی جام حذفی ادامه‌دار خواهد بود. تقوی و شاگردانش امیدوارند در نیم‌فصل دوم به مسیر مثبت خود ادامه دهند. برنامه لیگ هم به گونه‌ای است که می‌تواند برای رسیدن به این مهم به تراکتوری‌ها کمک کند. تراکتور در هر 4 بازی خود مقابل مدعیان میزبان خواهد بود. تی‌تی‌ها در هفته هجدهم در تبریز به مصاف استقلال می‌روند، 2 هفته بعد میزبان سپاهان خواهند بود و در هفته‌های بیست‌ودوم و بیست‌وهشتم باز هم در تبریز مقابل پدیده و پرسپولیس قرار خواهند گرفت.


استقلال
سرمربی آلمانی استقلال در پایان نیم‌فصل اول ترکیب خودش را شناخته و استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه در سیاست‌های شفر مطرح شده است. پیروزی مقابل پدیده می‌توانست پایانی ایده‌آل بر نیم‌فصل ماجراجویانه استقلالی‌ها باشد اما آن‌ها درنهایت به تساوی رضایت دادند تا فاصله‌شان با صدر جدول به 6 امتیاز برسد. کار استقلال در نیم‌فصل دوم به مراتب سخت‌تر از دیگر مدعیان لیگ خواهد بود. شاگردان شفر علاوه بر بازی حساس مقابل پرسپولیس، رقیب دیرینه خود، 3 بازی خارج از خانه هم مقابل تراکتور، سپاهان و پدیده خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: