کد خبر: ۷۹۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۳۵
وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان گفت که این مهم ثبات و صلح را در منطقه حاکم می کند.
موضع‌گیری پاکستان نسبت به خروج آمریکا از سوریهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان گفت که این مهم ثبات و صلح را در منطقه حاکم می کند.

«شاه محمود قریشی» روز شنبه در شهر مولتان در گفت و گو با رسانه ها از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیمی از نیروهای این کشور از افغانستان استقبال کرد.

وی اضافه کرد: تصمیم ترامپ در این خصوص، تصمیم مناسبی برای پیشبرد مذاکرات صلح پیش روی طالبان و آمریکا بوده و دولت پاکستان نیز از مذاکرات صلح که چند روز گذشته در ابوظبی برگزار شد استقبال کرده و به حمایت از روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد.

دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواسته است تا در مورد برنامه خروج نصف و یا تمامی سربازان آمریکا از افغانستان اقدام لازم را انجام دهد.

مقام های پنتاگون گفتند که در این مورد کارها را آغاز کرده اند و در اوایل سال آینده میلادی جزییات این برنامه را به ترامپ خواهند سپرد.

بیش از 14 هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقرند و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده است که روند خروج بیش از هفت هزار سرباز آمریکایی از افغانستان تا چند هفته آینده آغاز می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: