کد خبر: ۷۹۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۴۳۳
در دوران قاجار خانواده های ثروتمند عروسی را با جلال و شکوه بسیار برگزار می کردند و اغلب جشن عروسی هفت تا هشت روز طول می کشید. در تمام این مدت هم در خانه داماد و هم در منزل پدر و مادر عروس میهمانی ها و سور و سرورها برپا بود.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: در دوران قاجار خانواده های ثروتمند عروسی را با جلال و شکوه بسیار برگزار می کردند و اغلب جشن عروسی هفت تا هشت روز طول می کشید. در تمام این مدت هم در خانه داماد و هم در منزل پدر و مادر عروس میهمانی ها و سور و سرورها برپا بود.

در خانه های ثروتمندان و اعیان معمولاً عروس را با داماد، شب هفتم یا هشتم بعد از عقد دست به دست هم می دادند. تا مدتی که این جشن و سرور برپا بود، مرد حق نداشت همسر خود را ببیند! در تصویر زیر نمایی از مراسم عروسی یکی از خانواده های اعیان را در دوره قاجار می‌بینید.

عروسی یک خانواده اعیان در دوره قاجار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: