کد خبر: ۷۹۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۳
قاعدتاً کارکرد اولیه شورای وحدت باید دارای تدوین سیاست‌های خاص و خط مشی آن باشد. این خط مشی ها شامل سیاست حرکت اصلی اصولگرایان و برنامه‌های درازمدت آنان است. در واقع در این شورا باید حرکات استراتژیک اصولگرایان و مواضع آنها در مسائل مختلف کشور مشخص شده باشد.
«جمنا» بزودی منحل می شود؟ / ناصر ایمانی: با وجود «شورای وحدت» ماهیت «جمنا» تغییر خواهد کرد / همه ی تشکل ها ذیل این شورا تعریف خواهند شد / «جمنا» بعد از انتخابات فراموش شد

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با «انتخاب» به تشریح کارکرد «شورای وحدت» و سرنوشت «جمنا» پرداخت.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، ایمانی  اظهار داشت: قاعدتاً کارکرد اولیه شورای وحدت باید دارای تدوین سیاست‌های خاص و خط مشی آن باشد. این خط مشی ها شامل سیاست حرکت اصلی اصولگرایان و برنامه‌های درازمدت آنان است. در واقع در این شورا باید حرکات استراتژیک اصولگرایان و مواضع آنها در مسائل مختلف کشور مشخص شده باشد.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما، احزاب، جریان ها و جناح‌ها فصلی هستند و چندین ماه قبل از انتخابات موتور خود را روشن می‌کنند و فردای انتخابات هم آن را خاموش می کنند و منفعل می شوند.

ایمانی ادامه داد: احزاب حداقل یک سال قبل از انتخابات فعالیت دارند و بعد از آن هم بی اثر می شوند‌.

وی با تاکید بر اینکه «امیدواریم شورای وحدت بتواند کارکردی منهای روند فعلی که بیشتر انتخاباتی است، داشته باشد» گفت: انتظار داریم شورای وحدت بتواند بیشتر بر روی استراتژی‌های کلی اصولگرایان، هماهنگی ها و همچنین فراهم آوردن ساز و کارهایی برای ایجاد انسجام بین آنها، متمرکز شود.

این تحلیلگر اصولگرا یادآور شد: بهتر است شورای وحدت تجربه جمنا را تکرار نکند که فقط کارکردی انتخاباتی داشت. در واقع جمنا قبل از انتخابات به وجود آمد و بعد از انتخابات هم به فراموشی سپرده شد در نهایت امیدوارم شورای وحدت به چنین سرنوشتی دچار نشود.

وی اضافه کرد اگر شورای وحدت کار خود را شروع کند و به شکل موفقی پیش برود قطعا شکل و ماهیت جمنا تغییر خواهد کرد و وظیفه تشکل های انتخاباتی جریان اصولگرایی ذیل شورای وحدت تعریف خواهند شد.

او با بیان اینکه «شورای وحدت از نظر انتخاباتی ساز و کاری شبیه به جمنا ندارد» تاکید کرد، شورای وحدت تلاش دارد در جهت انسجام اصولگرایان و تعیین استراتژی ها موفق عمل کند.

ایمانی اضافه کرد قطعاً تشکل ها و سازوکارهای انتخاباتی ذیل شورای وحدت تشکیل و تعریف خواهند شد.

وی در پایان گفت شورای وحدت از جهت شرکت در انتخابات و لواینکه برنده انتخابات نباشد می تواند انسجام لازم را میان اصولگرایان ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: