کد خبر: ۷۹۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۴
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در بروکسل گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، به دنبال یک نظم جهانی جدید است .
پمپئو ایران و چین را به ایجاد بی‌ثباتی در جهان متهم کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در بروکسل گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، به دنبال یک نظم جهانی جدید است که توسط آمریکا رهبری شود و بر اساس دموکراسی پیش برود.

وی هم چنین در اظهاراتی مضحک  ایران و چین را به ایجاد بی ثباتی در جهان متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران بعد از امضای توافق هسته‌ای به جامعه بین‌المللی نپیوست و منابع مالی که تازه به دست آورده بود را برای تامین مالی تروریست‌ها و دیکتاتورها صرف کرد.

وی در ادامه یاوه‌گویی‌هایش گفت: تهران چندین آمریکایی را گروگان گرفته و رابرت لوینسون برای ۱۱ سال است که در آنجا مفقود شده است. ایران صراحتا قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای خودش دروغ گفته و هفته قبل با آزمایش موشک بالستیک قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

به نقل از رویترز، پومپئو در سخنرانی خود در بروکسل مدعی شد: اصول  دموکراسی بزرگ ما، این است که ما ملت‌های نجیب را به منظور ایجاد یک نظم جدید لیبرال که از جنگ جلوگیری کند  و رونق بیشتری داشته باشد، دور هم جمع کنیم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: