کد خبر: ۷۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۸
نخست‌وزیر موقت ارمنستان می‌گوید هیچ مشکلی در روابط ایران و ارمنستان وجود ندارد.
نخست وزیر موقت ارمنستان: روابط با ایران در بالاترین سطح ادامه دارد
به گزارش خبرداغ ، مقام ارشد دولت ارمنستان ضمن اشاره به روابط سطح بالای ایروان_تهران از آمادگی سرمایه گذاری کشورش در ایران خبر داد.

  خبرگزاری «آرمنا پرس» عصر شنبه در این زمینه نوشت «نیکل پاشینیان» نخست وزیر موقت ارمنستان در جریان یک ساز و کار انتخاباتی در شهرک کاپان در جنوب‌غربی  این کشور با اشاره به روابط روابط سطح بالای ایروان_ تهران و لزوم انجام هر اقدامی برای حفظ آن گفت: «هیچ مشکلی در روابط ایران و ارمنستان  وجود ندارد، اما مشخص است عواملی هستند که می‌خواهند مشکلاتی ایجاد کنند. من با امیدواری و اعتماد به نفس اعلام می‌کنم دولت‌های ارمنستان و ایران اقدام‌های لازم را اتخاذ کرده و توسعه عادی روابط ارمنستان و ایران را تضمین خواهند کرد. این مسئله واقعا برای دولت ما یک اولویت است و هر اقدامی  را برای نیل به این هدف انجام خواهیم داد. ما می‌دانیم که اوضاع بین المللی در قبال ایران بسیار متشنج است و مطمئیم هرگونه موضوع بین‌المللی باید از طریق مذاکرات و بدون استفاده از زور یا تهدید نیرو و اجبار حل شود. امیدواریم که پیشرفت‌هایی در این مسیر صورت گیرد.»

نخست وزیر موقت ارمنستان در ادامه گفت که با حمایت شرکای بین‌المللی، اقدام‌هایی در این زمینه در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به ساخت نقاط بازرسی مرزی  افزود: «نقاط بازرسی مرزی با ایران به زودی با بودجه اتحادیه اروپا بازسازی خواهد شد و ما قصد داریم یک پست بازرسی مرزی جدید داشته باشیم.»

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای رانندگان ایرانی و ارمنستانی گفت: «می‌دانم که رانندگان ایرانی بابت فعالیتشان در ارمنستان شکایت‌هایی دارند و رانندگان ارمنی نیز در زمینه شرایط کاری در ایران مشکلاتی دارند اما مطمئنم دولت‌های ما در فضای  دوستانه و برادری در مورد رفع این مسائل رایزنی خواهند کرد.»

 پاشینیان افزود که حصول موافقتنامه‌های بین دولتی میان ایران و ارمنستان به ویژه در بخش انرژی با موفقیت ادامه دارد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که گردش مالی تجاری دو کشور در حوزه  انرژی و دیگر بخش‌ها افزایش یابد و همچنین با ایجاد روابط اقتصادی جدید ،سرمایه گذاری های جدیدی نیز صورت گیرد.

پاشینیان در خاتمه اظهار داشت : «جمهوری ارمنستان آماده سرمایه گذاری در ایران است و ما امیدواریم که سرمایه گذاری‌های جدیدی در ارمنستان از سوی  هموطنان ما که شهروندان ایران هستند، صورت گیرد.»

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: