کد خبر: ۷۹۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۶
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در بروکسل با قائم مقام وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و درخصوص اهم مساﺋل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور گفت‌وگو کرد.
عراقچی: عدم تحقق تعهدات اروپا برای مقابله با فشارها، نگرانی‌ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، برونو واندر پلویم، قائم مقام وزارت امور خارجه بلژیک بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین‌المللی بسیار مهم دانست.

وی ادامه داد: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق باید با صبر و درایت لازم حفظ شود‌ چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و بر همین اساس امیدوارم به زودی سازوکار ویژه را ایجاد کنیم. 

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار اظهار داشت: پیرو افزایش فشارهای غیرقانونی آمریکا و از بین رفتن توازن میان تعهدات و منافع جمهوری اسلامی ایران، عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرف‌ها برای مقابله با فشارها، نگرانی‌ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است.

وی افزود: اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هرچه زودتر سازوکارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: