کد خبر: ۷۹۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید: ۱۹۴
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: فلسطین قابل تقسیم به قدس شرقی و غربی نیست؛ فلسطین مثل برگ زیتونی است که قابل تقسیم نیست.
شیخ نعیم قاسم: فلسطین قابل تقسیم به قدس غربی و شرقی نیست/ خون مجاهدان‌مان را به ثمر می‌رسانیم/ جمهوری اسلامی ایران نماد و پیشتاز تحول اسلامی است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، شیخ نعیم قاسم در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین بالاتر از اشغال قدس، اشغال افکار و ارزش‌های معنوی است، گفت: اشغالگران قدس به دنبال از بین بردن توان مردم منطقه است با هدف تسلیم شدن امت اسلام هستند.

وی ادامه داد: بعضی حکام دنیای اسلام به دنبال عادی‌سازی روابط با اسراییل هستند و هر سه جناح سازش و اسراییل و آمریکا دست به دست هم داده‌اند تا فلسطین را در اشغال نگه دارند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: فلسطین مساله محوری جهان اسلام و قدس هم مسئله محوری فلسطین است.

وی گفت: فلسطین قابل تقسیم به قدس شرقی و غربی نیست؛ فلسطین مثل برگ زیتونی است که قابل تقسیم نیست و قدس سرزمین مقدسی است که قابل جدا شدن نیست.

شیخ نعیم قاسم افزود: وحدت یعنی کنار هم باشیم و برای آزادی سرزمین فلسطین و نیز برای مقابله با دسیسه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کنار هم بایستیم و از دیگران تبعیت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد و پیشتاز تحول اسلامی است و این تحول در مسئله قدس و فلسطین همه معادلات را تغییر داد و امروز دیگر فلسطین یک مسئله شخصی نیست. کشورهای منطقه به دنبال این هستند که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما مقاومت احیا شده و با پایگاه‌های اسراییلی و آمریکایی و تکفیری مقابله کرد.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان گفت: باید در میدان بمانیم هرچند مشکلات زیاد باشد، همانند راهپیمایی‌های بازگشت که ابتکاری در این مسیر بوده است.

وی تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند هضم کند که مقاومت چهل سال است که سختی‌ها را تحمل می‌کند و در برابر اشغالگری می‌ایستد.

شیخ نعیم قاسم گفت: نمی‌شود وحدت داشته باشیم ولی کنار مقاومت نایستیم؛ وحدت امروز به برکت رهبری آیت الله خامنه‌ای قوی است و ایشان است که راه درست را به ما نشان می‌دهد؛ ایشان محکم ایستاده و در برابر طوفان‌ها مقاوم است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت راه حل همه مشکلات جهان اسلام است. ما باید از مقاومت و وحدت دفاع کنیم و موضع مقاومت حزب الله موضع همه طوایف لبنان است.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما پیروزی‌های زیادی به دست خواهیم آورد و خون مجاهدانمان را به ثمر می‌رسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: