کد خبر: ۷۹۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۴۰۱
هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.
ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور / بارش برف و باران در ارتفاعات زاگرس

هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

از اوایل امشب این شرایط در برخی نقاط خراسان های رضوی و جنوبی، شمال سیستان وبلوچستان و ارتفاعات زاگرس به صورت بارش باران و گاها برف خواهد بود.

فردا چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌های رضوی و جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف رخ خواهد داد.

امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج در این نواحی بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز و فردا چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود.

پنجشنبه سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد، برخی نقاط رعدوبرق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی را تجربه کرد و بیشینه دما در آن ۱۴ و کمینه دما ۶ درجه بود. پیش‌بینی می‌شود فردا صبح هم آسمان پایتخت ابری همراه با غبار محلی باشدو از بعدازظهر شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد باشیم.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۳۰درجه بالای صفر بود و بعد از آن زاهدان و اهواز به ترتیب با ۲۴ و ۲۳ دیگر مراکز گرم کشور بودند. در مقابل اما شهرکرد امروز صبح با ثبت کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: