کد خبر: ۷۹۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
تعداد بازدید: ۲۴۸
رئیس پیشین سیا:
رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا در گفت‌و‌گویی با جروزالم پست درباره ایران و توافق هسته‌ای صحبت کرد.
تنش‌ها درباره قرارداد هسته‌ای ایران تا پایان دولت ترامپ ادامه دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مایکل هیدن، رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)  در مصاحبه‌ای با جروزالم‌پست در گفت: به نظر می‌رسد تنش‌ها درباره قرارداد هسته‌ای ایران تا پایان دولت ترامپ ادامه پیدا کند.

وی افزود: آمریکا معافیت‌هایی به هشت کشور اهدا کرده است تا زمان بیشتری برای جایگزینی نفت ایران به آنها بدهد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا یادآور شد: دو سال از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته است. ایران باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کند تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی گفته‌اند که اگرچه تهران از تحریم‌ها به شدت آسیب می‌بیند، اما با حمایت کشورهای آسیایی و متحدانش این فشار  برای دولت ایران قابل تحمل خواهد شد.

در این گفت‌وگو از هیدن پرسیده شد که آیا او معتقد است ایران در این توافق باقی خواهد ماند و فشار اقتصادی را برای دو سال دیگر بدون انتقام‌جویی مستقیم تحمل می‌کند یا اینکه ممکن است صبر و شکیبایی خود را از دست بدهد و به سمت تولید سلاح هسته‌ای حرکت کند؟

وی گفت: واقعا نمی‌دانم. متغیرهای زیادی وجود دارد. نزدیک به پایان توافق قرار داریم. ما کارت را برای بازی انتخاب خواهیم کرد. مزایایی خواهیم داشت و نگرانی‌های مشترکی هم داریم؛ ترس از اینکه اگر قرارداد لغو شود چه اتفاقی برای جهان خواهد افتاد؟

رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا ادامه داد: این تحریم‌ها سخت و طولانی است. بدون اینکه ایران توافق هسته‌ای را به بهم بزند ، ما تعادل موجود را نابود کردیم.

هیدن در ادامه به مذاکره با اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه توجه کرد و گفت: من در دولت نیستم. اما نمی‌فهمم که چرا روابط با متحدان در مورد توافق هسته‌ای را منتفی کرده‌ایم در حالی که  نخبگان آمریکایی همواره به دولت می‌گویند که ایران تقلب نمی‌کند.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا تاکید کرد:  برای ایالات متحده مهم است که در سوریه حضور داشته باشد آن هم برای اینکه یک فرصت برای ایران ایجاد نشود تا در کنار روسیه موضع‌گیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: