کد خبر: ۷۹۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۴۷۶
درحالی که همچنان همه مشغول گمانه‌زنی در مورد وضعیت فدراسیون کشتی بودند، حمید بنی‌تمیم، سرپرست این روزهای کشتی، حکم سرمربیگری تیم ملی آزاد را برای غلامرضا محمدی صادر کرد.
محمدی: کشتی هیچ‌وقت برای من بدبدرقه نبوده!
به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: درحالی که همچنان همه مشغول گمانه‌زنی در مورد وضعیت فدراسیون کشتی بودند، حمید بنی‌تمیم، سرپرست این روزهای کشتی، حکم سرمربیگری تیم ملی آزاد را برای غلامرضا محمدی صادر کرد.

رسول خادم بعد از بازگشت از مسابقات جهانی بوداپست، استعفایش را از ریاست فدراسیون کشتی اعلام کرد و با توجه به اینکه او تا پیش از این سرمربی تیم ملی آزاد هم بود، خیلی‌ها استعفای او را مختص بحث ریاست می‌دانستند و از گوشه‌وکنار و از زبان اهالی کشتی شنیده می‌شد که او برای کار فنی دوباره به تیم ملی بازخواهد گشت که معرفی غلامرضا محمدی طبیعتا این فرضیه را باطل می‌کند.

در سوی دیگر البته علی اشکانی بعد از مسابقات جهانی 2018 از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی کناره‌گیری کرد اما هنوز جایگزین او معرفی نشده است. برای انتخاب غلامرضا محمدی، برخلاف گذشته جلسه شورای فنی برگزار نشد و صرفا به صورت تلفنی از اعضای شورا نظرخواهی شد. البته این‌طور که گفته می‌شود کسی هم مخالف محمدی نبوده، چراکه دارنده دو مدال نقره و دو برنز جهان کارنامه مربیگری قابل دفاعی دارد، چه در لیگ و چه در تیم‌های ملی.

او یک بار هم هدایت تیم بدون سرمربی را تجربه کرده، طرح نافرجامی که از سوی محمدرضا طالقانی ابداع شد و البته حضور همزمان او و سه مربی دیگر در کادرفنی تیم ملی، فقط در یک مسابقه جهانی انجام شد، اما بعد از آن غلامرضا محمدی سرمربیگری تیم ملی کشتی را برعهده گرفت و حالا دوباره او آمده، درحالی که می‌داند وضعیت خیلی سخت‌تر از گذشته است.

کشتی آزاد در سه مسابقه جهانی اخیرش(آزاد، فرنگی بزرگسالان و فرنگی امید)، بدون فینالیست بوده و همچنان در حسرت طلا کار را دنبال می‌کنیم. جدا از طلسم فینال؛ محمدی از سرپرست فدراسیون کشتی حکم گرفته است و هنوز معلوم نیست چه کسی رئیس فدراسیون کشتی خواهد شد.

محمدی بلافاصله بعد از قبول این پست، ضمن تاکید بر اینکه از رسول خادم (سرمربی قبلی تیم ملی) برای پذیرش پست سرمربیگری، رخصت گرفته است، اعلام کرد که در موقعیت فعلی به چیزی جز کشتی فکر نکرده و برایش اهمیتی ندارد در آینده چه خواهد شد.

او روز گذشته در حالی که در مسیر قصر شیرین بود تا اولین مسابقه‌اش (قهرمان کشوری بزرگسالان کشتی آزاد) تحت عنوان سرمربی جدید تیم ملی را زیر نظر داشته باشد، در مورد اینکه واکنش اهالی کشتی نسبت به انتخاب او مثبت بوده، به «فرهیختگان» گفت: «خدا را شکر که جو بدی در این خصوص نداشتیم. من هم به چیزی غیر از کشتی فکر نمی‌کنم و تمرکزم صرفا روی همین مساله است. موضوعات دیگر هیچ اهمیتی برایم ندارند.»

او هنوز کادرفنی‌اش را معرفی نکرده: «فدراسیون کشتی کمیته فنی‌ای را از قبل برای مسابقات قهرمان کشوری معرفی کرده بود، من هم هنوز کادرفنی‌ام را انتخاب نکرده‌ام. طبیعتا سرمربی دستش باز است که نفرات مورد نظرش را انتخاب کند.»

محمدی در پاسخ به این سوال که اهالی کشتی به این موضوع عادت کرده‌اند که گوش‌شکسته‌ها خوش‌استقبال و بدبدرقه هستند، آیا نگران نیستید که این موضوع برای شما هم در مسئولیت جدید، تکرار شود؟ گفت: «بله، در کشتی شاهد چنین چیزی هستیم اما طبیعتا نباید این‌گونه باشد. ما فراموشکاریم و همه چیز زود یادمان می‌رود، احساسات زود بر ما غلبه می‌کند، درحالی که باید خیلی اوقات منطق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

البته طبیعت ورزش این است که هر آمدنی، یک رفتنی هم دارد اما چه جور آمدن و چه جور رفتن خیلی مهم است. خدا را صدهزار مرتبه شکر که من هیچ‌وقت بدبدرقه از کشتی نرفته‌ام. قبل از لندن بود که من رفتم و آن هم بدرقه بدی نبود. من درواقع در این مدتی که کار کرده‌ام هیچ‌وقت این «بدبدرقه» بودن را تجربه نکرده‌ام. امیدوارم این‌بار هم تجربه نکنم. در تیم ملی نوجوانان هم همین‌طور بود، ما تیم را با قهرمانی تحویل می‌دهیم.»

غلامرضا محمدی ادامه می‌دهد: «می‌دانم که ورزش بالا و پایین زیاد دارد و هیچ تضمینی هم نیست که باز هم این‌طور نشود. من با شناخت و آگاهی به تمام این موضوعات کار را به عهده گرفتم و می‌دانم که کار خیلی سختی در پیش داریم. امیدوارم همه در کنار هم قرار بگیریم و لااقل دل‌هایمان نزدیک به هم باشد تا کشتی بهترین نتیجه را بگیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: