کد خبر: ۷۹۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۰۵
اظهارت «محمد بن سلمان » ولیعهد سعودی که در آنها «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور اسبق مصر را به نابودی کشورهای عربی متهم کرده بود، موجی از خشم وانتقاد را در میان مصری ها برانگیخت.
به گزارش خبرداغ، روزنامه القدس العربی، «جویل روزنبرگ» رئیس هیات مسیحیان انجیلی طرفدار رژیم صهیونیستی فاش کرد که بن سلمان در دیدار با این هیات در ریاض، عبدالناصر را به نابودی منطقه عربی و ایجاد مشکلات برای عربستان متهم کرده است.

عبد الناصر (۱۹۱۸–۱۹۷۰) دومین رئیس‌جمهور مصر بود که از ۱۹۵۶ تا هنگام مرگ، چهارده سال قدرت را در دست داشت. وی امروزه در جهان عرب به دلیل گام‌هایش در زمینه‌های عدالت اجتماعی، یکپارچگی عربی، سیاست‌های ضد امپریالیسم، شخصیت بارزی به ‌شمار می‌رود.

براساس این گزارش، اظهارت بن سلمان درباره عبدالناصر موجی از انتقاد و خشم را در میان مصری ها به همراه داشت که در فضای مجازی نیز منعکس شد.

«محمد سامی» رئیس حزب مصری «تیار الکرامه» گفت: بن سلمان باید ابتدا تاریخ را به دقت بخواند و سپس درباره نقش عبدالناصر در میان کشورهای عربی اظهار نظر کند.

وی افزود: شاهزاده جوان سعودی اگر تاریخ را به دقت مطالعه می کرد می فهمید که مدعیان و کسانی که با قصد و غرض با آتش بازی می کنند در نهایت با آن آتش خواهند سوخت.

کاربران مصری فضای مجازی نیز موجی از تمسخر را درباره این ادعای ولیعهد سعودی به راه انداختند.

«مجدی شعبان» در صفحه فیسبوک خود نوشت: بن سلمان در دیدار با هیات صهیونیستی -آمریکایی از نزاع فلسطینی -اسرائیلی سخن گفت و از روابط گرم میان ریاض و تل آویو 2 ساعت تمام حرف زد و از این هیات خواست که فحوای این دیدار افشا نشود و در همین جلسه عبدالناصر را به ویران کردن منطقه متهم کرد و در عین حال گفت که مصر جان وی را از ترور نجات داده است.

«سید شبل» نیز نوشت که عبدالناصر باعث نگرانی مزدورها و خائنین بود و چون آل سعود مزدور و خائن و دست نشانده هستند طبیعی است که از سیاست های وی احساس نگرانی کنند.

بن سلمان هفته گذشته در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای اولین بار یک هیات از مسیحیان انجیلی را به حضور پذیرفت. 

جویل روزنبرگ نویسنده و فعال انجیلی ساکن در اراضی اشغالی فلسطین که به گفته روزنامه عبری جروزالم پست از مدافعان مشهور اسرائیل است، ریاست این هیات را بر عهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: