کد خبر: ۷۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۳۷۷
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، از سیدجلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تمجید ویژه‌ای کرد.
به گزارش خبرداغ، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به بررسی فراز و نشیب‌های چند سال اخیر سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد و معتقد است قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند خداحافظی شیرینی برای این بازیکن به ارمغان بیاورد. در این گزارش آمده است:

 

«هدف ما این است که به فینال مسابقات برسیم و به هواداران‌مان قول می‌دهم به این مهم دست می‌یابیم.»، حسینی مدافع میانی پرسپولیس، پس از به ثمر رساندن گل به الجزیره و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این جمله را گفت. پس از شش ماه، صحبت‌های حسینی پس از رسیدن پرسپولیس به دقیقاً همانجایی که کاپیتان تیم‌شان قول داده بود، 180 دقیقه پیش از رسیدن به نخستین قهرمانی نماینده ایران یادآوری می‌شود.

 

توانایی حسینیِ 36 ساله در انتقال انگیزه و اعتماد به نفس به هم‌تیمی‌های خود، به اندازه مهارت دفاعی او در صعود پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا موثر بوده است. حسینی در این رقابت‌ها، بازیکن باتجربه‌ای محسوب می‌شود. او با پیراهن چهار تیم مختلف در رقابت‌های آسیایی به میدان رفته است. حسینی برای نخستین بار در سال 2008 با پیراهن سایپا در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد و به این تیم در راه صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها کمک کرد. مسابقاتی که تنها دوره حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

حسینی یک سال بعد به سپاهان رفت و پس از یک دوره حذف در مرحله گروهی در سال 2010، به این تیم اصفهانی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها کمک کرد. جایی که مقابل السد قطر، قهرمان مسابقات حذف شدند. یک سال بعد، سپاهان صدرنشین مرحله گروهی شد و تیم هموطن خود، یعنی استقلال را در مرحله یک‌هشتم نهایی شکست داد. پیش از آنکه با شکست مقابل مقابل الاهلی عربستان در یک‌چهارم نهایی، از مسابقات کنار بروند.

 

صعود بعدی این بازیکن به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌ها به سال 2015 با نفت تهران بازمی‌گردد، اما این مدافع تا پیش از شکست نفت مقابل الاهلی امارات و حذف از مسابقات، از نفت جدا شد. مقصد بعدی او پرسپولیس بود. تیمی که حسینی به مدت دو سال در آن بازی می‌کرد. شرایط حسینی به عنوان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان ایران باعث شد که او کاپیتان پرسپولیس شود و با حضور او، حضور یک بازیکن باهوش را در ترکیب تیم برانکو ایوانکوویچ قطعی کرد. پرسپولیس هم از آن زمان به روزهای پرافتخار خود بازگشته است.

 

انتقال حسینی به پرسپولیس باعث شد او پس از کسب دو قهرمانی متوالی در سال‌های 17-2016 و 18-2017، پرافتخارترین بازیکن در تاریخ لیگ برتر ایران شود. این دو عنوان، تعداد قهرمانی‌های حسینی در لیگ برتر را به عدد 6 رساند. او در سال 2007 با سایپا و سه سال 2009، 2010 و 2011 به صورت متوالی با سپاهان به قهرمانی رسید. فصل گذشته که پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ خود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید، حسینی در 701 دقیقه از 1080 دقیقه ممکن بازی کرد. پیروزی مقابل لخویای قطر و الاهلی عربستان در دور حذفی، باعث شد پرسپولیس 180 دقیقه تا فینال فاصله داشته باشد، اما نماینده دیگر عربستان یعنی الهلال بسیار قدرتمند نشان داد و از سد پرسپولیس گذشت.

 

مردان برانکو ایوانکوویچ و نیز حسینی، در این فصل نسبت به سال‌های گذشته، قدرتمندتر نشان دادند. نماینده تهران امسال با کسب بهترین دفاع مرحله گروهی، به صدرنشینی گروه خود رسید. این تیم در دور گروهی تنها سه گل دریافت کرد که این سه گل در خانه حریف مرحله نیمه‌نهایی پرسپولیس، یعنی السد به ثمر رسید. حسینی در مراحل حذفی گلزنی کرد و بدون تلاش‌های او در سوی دیگر زمین، پرسپولیس به فینال رقابت‌ها راه نمی‌یافت.

 

 

 

در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الجزیره امارات و جایی که پرسپولیس با برتری 4 بر 3 در مجموع دو بازی به دور بعد صعود کرد، حسینی روی یک پرتاب اوت جلو آمد. توپ به صورت بلند وارد محوطه جریمه شد و پس از دفع ناقص مدافعان الجزیره، با یک شوت زیبا، برای پرسپولیس گلزنی کرد تا ورزشگاه آزادی را به هیجان و تیمش را به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند. در یک‌چهارم نهایی، پرسپولیس در حالی وارد بازی برگشت شد که با نتیجه یک بر صفر مقابل الدحیل در قطر شکست خورده بود. در دقیقه 33، آنها یک گل دیگر دریافت کردند و خود را مقابل تیمی که هر 9 دیدار قبلی خود را به پیروزی رسیده بود، حذف‌شده می‌دیدند.

 

در حالی که نیم‌ساعت به پایان مسابقه زمان باقی بود، حسینی خود را به خوبی به محوطه جریمه رساند و با ضربه‌ای با پای چپ، توپ را به تور دروازه الدحیل رساند و به جمعیت انبوه حاضر در ورزشگاه آزادی، بارقه‌ای از امید منتقل کرد. گل کاپیتان و انرژی تیم در نیم‌ساعت باقی مانده مسابقه، پرسپولیس را به یک بازگشت فوق‌العاده رساند. گل به خودی حسین البریک و گل دقیقه 78 گادوین منشا، پیروزی 3 بر 2 پرسپولیس را به ارمغان آورد.

 

مدافع باتجربه برای کسب قهرمانی در قاره آسیا انگیزه زیادی دارد. کارلوس کی‌روش برای جام جهانی 2018، حسینی را نادیده گرفت و مجید حسینی هم‌نام او، و مدافعان جوان دیگر را به سیدجلال حسینی ترجیح داد.

 

با بیش از 100 بازی ملی و حضور در سه دوره جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2007، 2011 و 2015، حسینی اکنون کمتر به تیم ملی دعوت می‌شود و آخرین باری که او با پیراهن تیم ملی بازی را آغاز کرد، به دیدار مقابل ازبکستان در انتخابی جام جهانی بازمی‌گردد. یک سورپرایز می‌تواند حسینی را به تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا 2019 بازگرداند و اکنون تمرکز او، روی کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در تهران است. جایی که تیمش پذیرای کاشیما آنتلرز ژاپن در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، اما در ابتدا، شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید در سفر خود به ژاپن در روز شنبه، نتیجه خوبی بگیرند.

 

«تا زمانی که بتوانم، برای پرسپولیس بازی می‌کنم.» این را مدافع 36 ساله پرسپولیس پس از عقد قراردادی جدید با این باشگاه در ماه جولای گفت. قرارداد جدید حسینی، مبلغ و مدت معلومی ندارد، بلکه نشانه‌ای از وفاداری بازیکنی است که خود را برای پایان کار در باشگاه آماده می‌کند.

 

«من به باشگاه خدمت می‌کنم و به فوتبال خود با پیراهن قرمز خاتمه می‌دهم.»، خداحافظی حسینی با مدال قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در افتخاراتش، می‌تواند بسیار شیرین‌تر باشد.

 

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: