کد خبر: ۷۸۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۲۵۴
وزیر کشور از تهیه طرح جامع اربعین در ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور خبر داد و تاکید کرد: با اجرای این طرح می‌شود تا ۱۰ میلیون نفر را در هفت هشت سال دیگر برای این مراسم اعزام کنیم.
تهیه طرح جامع اربعین/ امکان اعزام ۱۰ میلیون نفر به مراسم اربعین وجود دارد/ دستور روحانی برای ساخت پل خرمشهر به بصره

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین گفت: با تدابیر اندیشیده شده، زوار اربعین به تدریج به داخل کشور هدایت می‌‌‌شوند و تلاش شده است تا همه کارها از جمله خدمات رفاهی و حمل و نقل به خوبی انجام شود.

وی درخصوص مشکلات پیش آمده برای توزیع ارز میان زائران اظهار داشت: این مسئله یک امر مستحدثه بود و از ابتدا در داخل ستاد مرکزی اربعین مطرح نبود و قرار نبود که ارز همراه به زائران محترم داده شود. با وجود این، با تصمیم بانک مرکزی قرار شد مبلغی ارز با تخفیف به عنوان ارز همراه به زائران داده شود؛ لذا از حدود دو میلیون زائر برای حدود ۲۲۰ الی ۲۳۰ هزار نفر این نوع ارز در نظر گرفته شد که چون ما در داخل کشور دینار نداشتیم، قرار شد در داخل عراق شعبی برای توزیع ارز در نظر گرفته شود.

وزیر کشور ادامه داد: در این جریان حدود ۲۴ ساعت در آنجا مشکلاتی پیش آمد که هم معاون اول رئیس جمهور و هم رئیس کل بانک مرکزی پیگیری کردند و به دو روز هم نکشید که حل شد.

رحمانی فضلی به مشکلات پیش آمده برای بازگشت زوار اشاره و تصریح کرد: اینکه به دو میلیون نفر زائر از سراسر کشور خدمات حمل و نقل، ترافیک، ویزا و نقل و انتقال از مرز ارائه شود، خیلی سخت است و مشکلاتی پیش می‌‌‌آید اما امیدواریم با تجربه امسال، روند خدمت‌‌رسانی در سال‌‌های آینده بهتر باشد.

وی افزود: امیدواریم با تجربه امسال، از فردای بازگشت زوار، ستاد تشکیل جلسه دهد تا به بررسی مسائل برای رفع مشکلات برای سال آتی بپردازد. 

این عضو دولت تدبیر و امید به دو دستور رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت درخصوص مراسم اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور امروز در هیات دولت دو دستور دادند که هر زیرساختی است. یکی ساخت پل خرمشهر به بصره از روی رودخانه کرخه است که بسیار دشوار است و قرار شد وزیر راه با همتای عراقی خود در این باره گفت‌وگو کند. 

رحمانی فضلی ادامه داد: دیگری جاده مهران به نجف اشرف است که باریک است. البته این سوی مرز، راه به صورت چهار بانده است ولی وقتی حجم انبوه ماشین‌ها به آنسوی مرز می‌روند، با جاده باریکی روبه‌رو می‌شوند که مشکلاتی ایجاد می‌کند. در این چارچوب نیز قرار شد مذاکراتی با طرف عراقی داشته باشیم که در صورت همکاری، چهار بانده شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های خود با مقامات عراقی طی ماه‌های گذشته ابراز داشت: قرار بود امسال مرز خسروی بازگشایی شود. من در این باره به عراق سفر کردم و درباره ان توافق شد و در تفاهمنامه نیز آمد ولی با توجه به تغییر دولت عراق، طرف مقابل نتوانست تحویل بدهند. اگر این مرز بازگشایی شود، مسئله حمل و نقل حل می‌شود.

وزیر کشور افزود: باید تلاش کنیم این ظرفیت عظیم معنوی با ظرفیت بیشتری انجام شود. تا ۱۰ میلیون نفر امکان اعزام زائر وجود دارد. در این راستا، طرح جامع اربعین در ستاد مرکزی اربعین تهیه شده که باید از سوی دستگاه‌های مختلف بررسی شود. ولی می‌شود تا ۱۰ میلیون نفر را در هفت هشت سال دیگر برای این مراسم اعزام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: