کد خبر: ۷۸۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۴
لاوروف خبر داد؛
مسکو از برگزاری دور جدید مذاکرات روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه خبر داد.
برگزاری دور جدید مذاکرات مسکو، تهران و آنکارا با محوریت سوریه

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو برای دور جدید گفت‌وگوها و نشست با روسای جمهور ترکیه و ایران درباره سوریه آماده می‌شود.

پیش از این رهبران سه کشور در نشست‌های سه‌جانبه در سوچی، آنکارا و تهران با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود: پیش‌نویس این نشست در جریان دیدار روز چهارشنبه با معاون «صدات اونال» وزیر خارجه ترکیه و «حسین جابری انصاری» دستیارارشد وزیر خارجه ایران به عنوان نماینده تهران در امور سوریه تنظیم شده است.

دیپلمات ارشد روسیه اظهار داشت: مکانیزم آستانه به عنوان بهترین ساختار برای حرکت به سمت غلبه بر بحران سوریه است.

به نقل از تاس، لاوروف به ابتکار صلح شناخته شده به عنوان فرآیند نشست آستانه که درواقع تلاشی سه‌جانبه برای ایجاد ثبات در سوریه است اشاره کرد که از سال ۲۰۱۷ با حضور ترکیه روسیه و ایران آغاز شده است.

این درحالی است که روز شنبه هم رهبران ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه در نشستی درباره سوریه موضوعاتی نظیر بحران پناهجویان و شرایط منطقه ادلب را در استانبول مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: