کد خبر: ۷۸۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
تعداد بازدید: ۲۶۵
قاسمی:
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: قرار موقت دادگاه لاهه، الزاماتی را برای آمریکا درخصوص تعاملات بانکی، مالی و پولی در سه حوزه کشاورزی و غذایی، تجهیزات پزشکی و دارویی و تأمین قطعات هواپیما ایجاد می‌کند.
قرار موقت دادگاه لاهه برای دولت آمریکا الزام‌آور است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی درباره صدور حکم موقت دیوان لاهه گفت: رأی‌ای که امروز توسط دیوان بین‌‌المللی دادگستری لاهه صادر شد براساس شکایتی بود که ایران پس از خروج غیرقانونی امریکا از برجام و براساس احکام عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین ایران و آمریکا انجام داده بود.

وی ادامه داد: دادگاه نهایتاً امروز رأی خود را اعلام کرد و صلاحیتش را برای بررسی این شکایت درخصوص مباحثی که مربوط به بازگرداندن تحریم‌ها توسط آمریکا در ۱۸ اردیبهشت انجام گرفته و با مسائل حقوق‌بشری مرتبط است به رسمیت شناخت و قرار موقت را صادر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه قرار موقت برای دولت آمریکا الزام‌‌آور است، اظهار داشت: در این قرار از دولت آمریکا خواسته شده است که برای انجام تعاملات، معاملات و گردش‌‌‌های مالی موانع موجود را برطرف کمد و راه را برای انجام این نوع معاملات مورد نیاز ایران هموار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، قاسمی افزود: یکی از این موارد، مباحث مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است که از اهمیت خاصی برخوردار است، موضوع دیگر تأمین محصولات کشاورزی، غذایی و موضوع سوم تأمین قطعات مربوط به هواپیما و مباحث مربوط به نگهداری هواپیما می‌شود.

وی اضافه کرد: این موارد با توجه به تحریم‌‌هایی که آمریکا مجدداً در ۱۸ اردیبهشت برقرار کرده است باید استثنا شود زیرا این موارد با جان انسان‌‌ها سروکار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برای رأی نهایی دادگاه باید صبر داشته باشیم، تصریح کرد: پروسه دادگاه زمان‌‌بر است، دیوان بین‌‌‌المللی دادگستری لاهه عالی‌‌ترین مرجع حقوقی در جهان است که جایگاه ویژه‌‌ای دارد و قرارها و همچنین نتایجی که در این مباحث ابلاغ می‌‌کند برای همه کشورها لازم‌‌الاجرا است و می‌‌تواند زمینه‌‌ساز این باشد که سایر کشورها به آن چیزی که آمریکا در اجرای تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از آنها خواسته است، عمل نکنند.

قاسمی ادامه داد: حسن اساسی این قرار موقت این است که کشورهای دیگر در مقطعی که صحبت از اعمال تحریم‌های آمریکا در آبان ماه مطرح می‌شود، می‌توانند براساس رأی دادگاه خواسته آمریکا در اعمال تحریم‌‌ها در این سه حوزه را رعایت نکنند.

وی افزود: قرار موقت بر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پشتوانه برجام بود، تأکید کرده و براساس یک روال حقوقی معمول در دیوان مجدداً قید شده است که آمریکا نمی‌‌‌تواند در افزایش تنش‌‌‌ها با ایران گام بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: یعنی آمریکا از دست زدن به اقداماتی که باعث افزایش تنش میان ایران و این کشور شود، منع شده است.

قاسمی با بیان اینکه این قرار موقت یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای ایران است، خاطرنشان کرد: تیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه کار بزرگی انجام دادند و در تاریخ معاصر ما این دومین باری است که می‌‌توانیم آرائی را در دیوان به نفع خود کسب کنیم.

وی ادامه داد: اولین رأی دیوان در حمایت از ایران درخصوص ملی شدن صنعت نفت در دولت ملی دکتر مصدق صادر شد که ما با مراجعه به دیوان، رأی آن را به نفع ایران دریافت کردیم و در حال حاضر نیز شاهد صدور قرار موقتی هستیم که در آن الزاماتی برای آمریکا صادر شده است.

سخنگوی امور خارجه افزود: این قرار، سایر کشورها را نیز ملزم می‌کند که در این سه حوزه که مرتبط با مسائل حقوق‌بشری است به اقدامات محدودکننده دست نزنند.

قاسمی اضافه کرد: آمریکا موظف است درخصوص تعاملات بانکی، مالی و گردش‌‌‌های بانکی در این سه حوزه راه را باز و اجازه دهد تا ایران بتواند در این حوزه‌ها گام بردارد.

وی ادامه داد: این خبر خوبی برای مردم و جامعه فرهیخته و حقوقدانان ایران است زیرا این رأی نشان داد ما در حدی هستیم که توانستیم بر تمام تلاش‌‌های حقوقدان‌‌های آمریکایی را که با ادله و تلاش خود می‌‌خواستند صلاحیت دادگاه تأیید نشود، فائق آییم و در نهایت این رأی به نفع ما صادر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رأی دیوان با توجه به جایگاه رفیع این نهاد و مقبولیتی که در جهان نزد کشورها دارد، می‌‌تواند یک بار سیاسی جدی را برای امریکا ایجاد کند.

قاسمی درخصوص الزام رأی دیوان برای امریکا ابراز داشت: با اینکه دیوان از جایگاه بسیار رفیع و بالایی به عنوان یکی از عالی‌‌ترین محاکم در سطح جهان برخوردار است اما ابزار اجرایی لازم را برای اینکه احکام خود را اجرایی کند در اختیار ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه رفیع دیوان و مقبولیتی که در جهان نزد کشورها دارد، یک بار سیاسی جدی را برای امریکا ایجاد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: امریکا می‌‌تواند به احکام دادگاه گوش نکند اما در نهایت با توجه به رأی و جایگاه دادگاه و تأثیر و الزامی که برای سایر کشورها به لحاظ اخلاقی ایجاد می‌‌کند، می‌‌تواند فضایی را ایجاد کند که امریکا را از رفتن به این سمت که بخواهد در مقابل حکم ایستادگی کند و رأی آن را اجرا نکند، بازمی‌دارد و این خود می‌‌تواند نتایج مطلوبی برای ما داشته باشد.

قاسمی افزود: در نهایت در قرار بعدی یا در روند آینده می‌‌تواند دولتی که شکایت کرده است، به شورای امنیت نیز مراجعه و شکایت کند که البته این یک روند دیگری دارد و با توجه به اینکه خود امریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت از حق وتو برخوردار است، در نهایت شرایط دیگری را به وجود می‌‌آورد که در حال حاضر موضوع امروز ما نیست.

وی اضافه کرد: آنچه امروز برای ما مهم است این است که دادگاه توانست رأی را به نفع ایران صادر کند و نقش، جایگاه و احترامی که دادگاه در جوامع مختلف جهان دارد می‌تواند آثار مثبت مؤثر خود را داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: امیدواریم امریکا در پی شکست‌‌های پی در پی که داشته است با عقلانیت بیشتر و تعقل بهتری به رابطه با ایران فکر کند و بداند که این روند با توجه به شناختی که مردم جهان از این کشور کهن و با تمدن دارند، مسیر غلط خود را ادامه ندهد.

وی افزود: همانگونه که در مجمع عمومی امسال نیویورک و سپس در جلسه شورای امنیت شاهد بودیم، دیدیم که امریکا در کنار سایر کشورها و حتی هم‌پیمانان خود به حد زیادی منزوی شده و تنها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: انزوای امریکا در بیان من یک شعار نیست، واقعیتی بود که همه جهان آن را احساس کرد و امریکا در این منطقه و در مورد ایران باید تجدید نظر کند و بداند مردم ایران تحت هر شرایطی از ارزش‌‌های خود، تمامیت ارضی، فرهنگ و حق حاکمیت و استقلال خود دفاع خواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه مردم ایران ملتی صلح‌جو و علاقه مند به صلح جهانی و منطقه هستند، ابراز داشت: مردم ایران در این مسیر حرکت می‌‌کنند و اینکه امریکا بخواهد با یک رفتار عصبی اقداماتی انجام دهد که در نهایت جامعه جهانی نتواند بپذیرد، باید آنها را کنار بگذارد و امیدوارم امریکا بعد از این وقایع با نگاه خردمندانه مسیر خود را تصحیح کند زیرا ایستادن در مقابل رأی دادگاه نه به مصلحت دولت امریکا و نه به مصلحت مردم این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
امیدواریم دیپلمات‌ها و دولتمردان هم با تأسی از اقدام مقتدرانه سپاه و مورد اصابت قرار دادن مقر تروریست‌ها اراده کنند و اتاق خزانه‌داری آمریکا را که به اتاق جنگ تبدیل شده با تدابیر انقلابی روی سرشان خراب کنند.


درود و رحمت خداوند بر فرزندان ولایت که با سرکوب دشمن بار دیگر عزت آفریدند. امیدواریم افراد منفعل در دولت روحیه بگیرند و به جای عزت‌فروشی و خلق حماسه، دشمنان را از خود ناامید سازند.


گرانی ارز اگرچه تلخ و التهاب‌آور بود اما می‌تواند خلأهای موجود در اقتصاد را در هنگام تشدید تحریم‌های دشمن مشخص کند تا نقاط ضعف را ایمن‌سازی کنیم. این شبیه‌سازی ناخواسته تشدید و تحریم‌های ضد بشری آمریکا بر علیه ملت ایران می‌تواند فرصت لازم را برای واکسینه کردن جامعه برای کاهش فشارها فراهم آورد. حتی می‌توان نتیجه گرفت که جامعه چگونه می‌تواند آمادگی لازم را برای اصلاح الگوی مصرف کسب کند.


از صمیم قلب دعاگوی عزیزان رزمنده هستم که انتقام شهدای اهواز را از جنایتکاران گرفتند.
رحیمی خواهر 2 شهید و یک جانباز


همه ملت بجز گردانندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای از شلیک موشک توسط سپاه به مقر تروریست‌های داعش در سوریه و گرفتن انتقام شهدای حادثه تروریستی اهواز خوشحال شدند و احساس عزت کردند ولی این جماعت حتی حاضر به پوشش خبری این حرکت نشدند.


سپاه با موشک‌های خود پیام بزرگ امام خمینی(ره) را به همه یادآوری کرد که فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.


آمریکایی‌ها که دشمن نظام و انقلاب هستند اعلام کرده‌اند موشک‌های سپاه پاسداران در فاصله سه مایلی محل استقرار نظامیانشان اصابت کرده ولی وطن‌فروش‌های داخل کشور گفته‌اند این موشک‌ها در زمین‌های کشاورزان کرمانشاه پایین آمده‌اند. بنویسید خباثت و بی‌وطنی هم حدی دارد.


پس از سیلی محکم سپاه به تروریست‌ها، صدور حکم اعدام مفسدین اقتصادی و تعویق FATF کاهش حدود 50 درصدی قیمت ارز را شاهدیم. از دستگاه قضایی انتظار می‌رود ان‌شاءا... این روند برخورد با مفسدین را با شدت بیشتر ادامه دهند تا شاهد آرامش و امنیت اقتصادی در جامعه باشیم.


فضای مجازی به ویژه تلگرام بی‌در و پیکر شده و منافقین و ضدانقلاب خیلی راحت جولان می‌دهند و در اقتصاد و فرهنگ و امنیت اخلال می‌کنند. دولتمردان خودشان را به خواب نزنند.


واقعا ساده‌اندیشی است که کسی کاهش نرخ ارز از 20 هزار تومان به 12 هزار تومان را ارزان شدن دلار بداند. ولی دولت با ملت کاری کرده که مردم از اینکه قیمت دلار 12 هزار تومان می‌باشد خدا را شکر می‌کنند!


چرا وزارت امور خارجه تذکر جدی به اروپایی‌ها نمی‌دهد؟ تبلیغات بعضا بسیار خصمانه رسانه‌های اروپا (و نه فقط بی‌بی‌سی) بر علیه ملت ایران در طی شبانه‌روز ادامه دارد.


چرا حال که شاهد سقوط یک باره 40-50- درصدی قیمت دلار هستیم تازه پلیس به 15 سایت در فضای مجازی که با دلار بازی می‌کردند هشدار می‌دهد؟! آیا کار این قبیل افراد کمتر از تروریست‌ها بوده است؟


مخالفت اکثریت نمایندگان با شفافیت رای در مجلس نشان از نوعی دوگانگی بین گفتار و رفتارشان دارد.


مجالس روضه امام حسین (ع) امسال پرشورتر از هر سال برگزار شد. بنویسید؛
مدعی خواست که از بن بکند ریشه ما / غافل از آن که خدا هست در اندیشه ما.


آخوندی گفته «همان روزی که برجام تصویب شد سیاستمداران ما می‌دانستند که گام بعدی پیوستن به FATF است با این بهانه واهی که این تنها راهی است که بتوانیم به بانک‌های جهانی متصل شویم! یعنی آن شخص که می‌گفت روز اجرای برجام تمامی تحریم‌ها از جمله بانکی و هسته‌ای بالمره لغو می‌شود دروغ می‌گفت؟


ریزش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد قربانیان بسیاری را خواهد گرفت، همانانی که به توصیه کارشناس بی‌اهمیت بودند و در جهت سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان و دشمن معیشت همنوعان‌شان قدم گذاشتند.


با این گرانی 4 برابری بسیاری از اجناس دولت با افزایش 10-15 درصدی به حقوق‌ها در ابتدای سال، نمی‌خواهد به تأمین مایحتاج حقوق‌بگیران یا افزایش حقوق آنها اقدام کند؟ مجلس چرا ساکت است؟ آقایان آیا می‌توانند با مستمری‌های 400 هزار تومانی، حقوق بازنشستگان یک میلیون و دو میلیونی با این وضعیت زندگی خود را اداره کنند؟! متأسفانه هیچ نظارتی هم نیست و هر کس هر طور که دلش بخواهد به عرضه مواد با هر قیمت اقدام می‌کند؟!


مراسم راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین تجمع انسانی در دنیا است، برای باشکوه‌تر شدن این مراسم دولت باید شرایطی را فراهم آورد که عاشقان حضور در راهپیمایی اربعین هزینه کمتری را پرداخت کنند.


از وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌شود عکس شهید محمدطاها اقدامی شهید 4 ساله که در آغاز سال تحصیلی جدید، توسط مزدوران آل‌سعود، آمریکایی و صهیونیستی در اهواز به شهادت رسید در کتب ابتدایی سال آینده چاپ و علت شهادت او نیز زیر عکس منعکس شود تا دانش‌آموزان با دشمنان این مرز و بوم و خباثت‌های آنها آشنا شوند.


وقتی غربی‌ها همکاری بانکی خود را در گرو پیوستن ایران به قانون FATF کرده‌اند معنی آن این است که این کار جزء تعهدات آقایان در برجام بوده است و از مردم پنهان کرده‌ بودند. بنویسید ملت تا کی و کجا باید شاهد ابعاد جدیدی از خسارات خطرناک برجام باشند؟


مایه شرمساری است که در داخل کشور در بازگشایی سفارت انگلیس برای سفیر این کشور فرش قرمز پهن شد و حال همین شخص در خاک ایران گنده‌تر از دهان خود حرف می‌زند و وزارت خارجه ما به جای برخورد به خواندن بیانیه اکتفا می‌کند.


مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستم. با یک میلیون تومان مستمری ماهیانه چگونه می‌توانیم در این وضعیت بد اقتصادی کشور زندگی بکنیم. چرا دولت کاری نمی‌کند؟ حداقل مبلغ یارانه ملت را افزایش بدهند.


شهر پرند با 120 هزارنفر جمعیت در کنار تهران فاقد بیمارستان است. مسئولان امر برای رفع این مشکل مساعدت داشته باشند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
پاریس: برنامه موشک بالستیک ایران تهدید است!
وزیر دفاع فرانسه ادعا کرد: برنامه موشک بالستیک ایران تهدید است.
واکنش رزمنده ایرانی به ادهای بی پایه واساس وزیردفاع فرانسه
حرف وزیردفاع بی ادب فرانسه دیگرچه اعتباری دارد؟
چه کسی باورمی کند وزیر دفاع بی ادب نگران درمنطقه است؟
سیاست بی شرمانه، نادرست وغلط وزیردفاع فرانسه درمنطقه شرم آوراست.
وزیردفاع بی ادب فرانسه جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوزسعودی سکوت نمی کرد.
وزیر دفاع فرانسه جنایتکارازتجاوزآل سعود، تجاوزآل خلیفه و تجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
وزیردفاع فرانسه جنایتکاردیگر نمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی مدعیان حقوق بشر وعربستان ومتحدانش سرپوش بگذارد.
فرانسه جنایتکارازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبا جنگ با تروریسم نیست وفقط به دنبال غارت نفت و منافع خودش درافغانستان، لیبی، عراق، سوریه، یمن ومنطقه است.
آمریکا جنایتکار وفرانسه جنایتکار ازسال 2001 تاکنون درتجارت مواد مخدر افغانستان نقش دارند.
آمریکا وفرانسه باید به قوانین بین المللی را رعایت کنند.
آمریکا وفرانسه تاکنون قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت نکردند.
آمریکا باید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
فرانسه باید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
اقدامات غیرانسانی آمریکا وفرانسه درمنطقه همچنان نیزادامه دارد.
آمریکا جنایتکار وفرانسه ازسال 1357 تاکنون درتاسیس وحمایت ازگروهک تروریستی منافقین درایران، عراق وپاریس نفش دارند.
آمریکا جنایتکار وفرانسه جنایتکار ازسال 2001 تاکنون درتاسیس و حمایت ازتروریست ها درمنطقه نقش دارند.
اگرکشورهای اروپایی جنایتکار و به ویژه فرانسه جنایتکارمی خواهند به مردم منطقه خاورمیانه کمک کنند باید ازحمایت تروریست ها مورد حمایت مدعیان حقوق بشر، سعودی ها جنایتکار، اماراتی ها جنایتکار، بحرینی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکاردست بردارند.
ادها های بی ساس وزیر دفاع فرانسه را به رسمیت نمی شناسیم
فرانسه جنایتکار برهم زننده ثبات منطقه خاورمیانه وجهان است، نه برنامه موشک بالسیک ایران
هرملت ودولتی به فرانسه اعتماد کند ضربه خواهد خورد.
هیچ کس مانند فرانسه ازگروهک تروریستی منافقین حمایت نکرد/ دولت فرانسه بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد.
جامعه جهانی تجاوز فرانسه به خاک سوریه را محکوم کند.
توضیح فرانسه درباره حملات به سوریه غیرقانونی است.
حمله فرانسه به سوریه تهدیدی برای نیروهای روسی و ایرانی بود.
حمله نطامی فرانسه به سوریه برای ناامن کردن منطقه است.
اقدام نظامی فرانسه علیه سوریه، نشانگرحمایت این کشورازتروریست هاست.
حمله فرانسه به سوریه سرپوشی برای حمایت ازتروریست هاست.
حمله فرانسه به سوریه با هدف حمایت ازتروریست ها صورت گرفته است.
اقدام اخیرفرانسه درسوریه نشان دهنده شکست سیاست های این کشور درمنطقه است.
فرانسه دروغ می گوید که درپی مبارزه با تروریسم است.
حضورنیروهای فرانسوی درسوریه غیرقانونی است.
فرانسه شریک داعش والنصره است.
گروه های تروریستی ممورد حمایت فرانسه مسئول حمله شیمیایی خان شیخون هستند.
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد ولی متاسفانه سران بی ادب فرانسه درک نمی کنند و ازسال 2011 تاکنون نمی فهمند.
حمله موشکی فرانسه جنایتکار به سوریه درجهت تقویت جبهه تروریسم است.
حمله تجاوزکارانه فرانسه به سوریه کمک حمایت وپشتیبانی آشکار به تروریسم است.
وزیر دفاع بی ادب فرانسه جنایتکار باید پاسخ و توضیح دهد فرانسوی ها جنایتکار با کدام قانون و مجوز به سوریه حمله کردند؟
حملات فرانسه و داعش درسوریه هماهنگ شده است.
ادعای سلاح شیمیایی درسوریه ازکجا آمده اس؟ فرانسوی ها خود را قاضی دنیا می دانند.
حمله فرانسه به سوریه ربطی به حمله شیمیایی ادلب ندارد.
حمله فرانسه به سوریه موجب تقویت داعش و گروه های تروریستی می شود.
فرانسه با حمله موشکی به سوریه آشکارا وارد میدان جنگ شد.
حمله فرانسه به سوریه را نمی توان بخشید.
اقدام که فرانسه بدون اجازه ومجوز سازمان ملل متحد درسوریه انجام داد، اقدامی خطرناک است مرتکب جنایت جنگی جنایت علیه بشریت شده است.
حمله فرانسه به سوریه به نفع تروریست هاست.
حمله فرانسه به سوریه برای روحیه دادن به تروریست هاست.
تجاوز فرانسه به سوریه عبور ازخطوط قرمزاست.
حمله فرانسه به سوریه کمک به تروریست ها بود/ حمله به اقدامی تجاوزکارانه است.
حمله موشکی فرانسه به سوریه تجاوزکارانه، حذف حقوق بین المللی ومنشور ملل متحد است.
دولت سوریه هرگز ازشیمیایی نکرده است.
داعش را چه کسی ساخته وحمایت می کند؟ فرانسه ومتحدانش!
حمله موشکی فرانسه به سوریه برای جبران شکست تروریست ها وحامیانشان آنها شد.
باردیگرتاکید می کنم، فرانسه ازتروریسم درسوریه ومنطقه حمایت می کند.
مسئولان قبلی فرانسه جنایتکار به همراه مسئولان قبلی آمریکا جنایتکارداعش را بوجود آوردند.
داعش مورد حمایت فرانسه ومتحدانش ازسلاح شیمیایی استفاده کرده است.
مخالفان سوری مورد حمایت فرانسه ومتحدانش ازگارسارین استفاده کردند.
کروه های تروریستی مورد حمایت فرانسه ومتحدانش ازسلاح های شیمیایی استفاده کردند.
فرانسه حق نداشت به سوریه حمله کند.
حمله فرانسه به سوریه حمله به قواعد حقوقی سازمان ملل است.
تروریست ها همزمان با فرانسه، اقدام به حمله کردند.
حمله فرانسه به سوریه، اجرای حقوق بشرقانون جنگل اروپایی بود/ تروریسم دامن فرانسه را هم می گیرد.
هیچ مدرکی دال برای سوریه ازسلاح شیمیایی درخان شیخون پیدا نشد.
کسانی که داعش را درعراق وسوریه حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازآنها در حمله تروریستی اهوازحمایت می کنند.
کسانی که القاعده و داعش را درعراق، لبنان و سوریه حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازآنها دریمن، افغانستان، پاکستان، لیبی، منطقه وجهان حمایت می کنند.
دلارهای نجس باد آوده نفتی عربستان سعودی درخدمت تروریست ها وحامیانشان است.
فرانسه هنوز به مستقیم ازتروریست ها درسوریه حمایت می کند.
تجاوز فرانسه به سوریه، تجاوز به صلح درجهان است.
فرانسه عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
فرانسه عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
فرانسه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
حمله شیمیایی به شهرخان شیخون واقع درجنوب استان ادلب کارتروریست ها مورد حمایت فرانسه ومتحدانش بود.
فرانسه بداد درصورت تکرارحمله به سوریه اقدامات آنان بی پاسخ نخواهد ماند.
کمک های میلیونی غرب چگونه به داعش میرسد/ غرب با پرداخت میلیون ها پوند تحت عنوان کمک به مردم سوریه، درحال کمک به تروریست های داعش است.
که فرانسه جنایتکار به جای مبارزه با تروریسم درحال جنگ با نظامیان سوری و دولت سوریه است.
فرانسه جنایتکار به جای مبارزه با داعش و گروه های تروریستی با دمشق جنگ می کند.
کمک دوباره فرانسه به داعشی ها درسوریه.
فرانسه عامل حمله شیمیایی بوده است.
فرانسه باید ازخاک سوریه خارج شود.
تجاوز فرانسه نشانه پشتیبانی مستقیم ازتروریست هاست.
فرانسه ازسال 2011 تاکنون با کمک مالی عربستان سعودی ازطریق ترکیه تروریست به سوریه می فرستد؟
هدف فرانسه ازحمله موشکی به سوریه نشانه پشتیبانی مستقیم ازتروریست هاست.
فرانسه مقصراصلی حمله شیمیایی ادلب است.
فرانسه به حمایت ازتروریست ها ادامه می دهد.
مدعیان دروغین حقوق بشر به نام دموکراسی در سوریه، لبانه، غزه، فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، منطقه خاورمیانه وجهان آدمکشی می کنند.
حوادث یمن برگ دیگری درکارنامه سیاه وننگین فرانسه ومتحدانش است.
فرانسه با هدف حمایت ازتروریسم، درسوریه ومنطقه مداخله می کند.
رژیم صهیونیستی تامین کنند سلاح های شیمیایی مورد استفاده داعش درسوریه وعراق است.
مخالفان سوری گازسمی سارین ازاسرائیل به سوریه وارد کردند.
رژیم صهیونیستی مخالفان سوریه سلاح شیمیایی داده است!
که تروریست ها درسوریه سلاح های شیمیایی را مستقیما از رژیم صهیونیستی دریافت کرده اند.
اسرائیل مستقیما به تروریست ها درسوریه سلاح شیمشایی داده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ظریف شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی کشورهای اروپایی و... است.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران نیروهای وحشی آمریکایی و نیروهای وحشی کشورهای اروپایی به سرکردگی آمریکا جنایتکار به همراه ناتو جنایتکار درافغانستان باشد ازسال 2001 تاکنون به جان ومان مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان حمله می کنند.
نیروهای خارجی تحت امرآمریکا جنایتکار مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت درافغانستان شده اند.
آمریکا وناتو افغانستان را مقر اصلی تروریست های داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشرکردند.
آمریکا ونانو انواع بمب های ممنوعه وموشک های، سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای درافغانستان آزمایش می کنند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی، امارات، آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل درجنگ یمن باشد/ کشورهای ائتلاف سعودی غیرنظامیان یمنی را با بمب های ممنوعه ساخت آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی می کشند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات بی حساب وکتاب صهیونیست ها جنایتکارباشد با حمایت غرب مردم فلسطین، غزه، لبنان، سوریه را قتل عام می کنند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و اسرائیل باشد ازسال 2011 تاکنون مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه را قتل عام می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
سلاح های تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی ساخت کشورهایی است؟ آمریکا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار!
القاعده سلاح های آمریکایی دراختیاردارد
طالبان سلاح های آمریکایی دراختیاردارد.
داعش سلاح های آمریکایی دراختیاردارد.
القاعده سلاح های کشورهای اروپایی دراختیاردارد.
طالبان سلاح های کشورهای اروپایی دراختیاردارد.
داعش سلاح های کشورهای اروپایی دراختیاردارد.
داعش سلاح های اسرائیلی دراختیاردارد.
چرا غرب ازسال 2011 تاکنون، نفت داعش را تحریم نمی کند؟ غرب ازداعش نفت می خرد.
داعش چگونه با نفت، قاچاق سلاح وارد می کند؟
چه کسانی ازسال 2011 تاکنون درسوریه وعراق ازداعش نفت می خرند؟ آمریکا، ترکیه، اسرائیل و کشورهای اروپایی!
سلاح های تروریست های داعش ساخت کشورهای مدعی دفاع ازحقوق بشر و مدعی مبارزه با داعش! حقوق بشرکجاست؟ جنایت سازمان یافته علیه مسلمانان منطقه وجهان، سازمان ملل کجاست؟
چرا داعش مورد حمایت کشورهای مدعیان دروغین حقوق بشرمسلمانان را می کشد؟

چرا ظریف وزیرامور خارجه ازسال 1392 تاکنون تذکر جدی به اروپایی ها جنایتکارنمی دهد؟
ظریف شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی کشورهای اروپایی و... است.

آمریکا وتروریسم یک هدف را دنبال می کند.
آمریکا وطالبان یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکا وداعش یک هدف را دنبال می کنند.

اروپا وتروریسم یک هدف را دنبال می کند.
اروپا وطالبان یک هدف را دنبال می کنند.
اروپا وداعش یک هدف را دنبال می کنند.

ناتو وتروریسم یک هدف را دنبال می کند.
ناتو وطالبان یک هدف را دنبال می کنند.
ناتو وداعش یک هدف را دنبال می کنند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران نیروهای وحشی آمریکایی و نیروهای وحشی کشورهای اروپایی به سرکردگی آمریکا جنایتکار به همراه ناتو جنایتکار درافغانستان باشد ازسال 2001 تاکنون به جان ومان مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان حمله می کنند.
نیروهای خارجی تحت امرآمریکا جنایتکار مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت درافغانستان شده اند.
آمریکا وناتو افغانستان را مقر اصلی تروریست های داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشرکردند.
آمریکا ونانو انواع بمب های ممنوعه وموشک های، سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای درافغانستان آزمایش می کنند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی، امارات، آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل درجنگ یمن باشد/ کشورهای ائتلاف سعودی غیرنظامیان یمنی را با بمب های ممنوعه ساخت آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی می کشند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات بی حساب وکتاب صهیونیست ها جنایتکارباشد با حمایت غرب مردم فلسطین، غزه، لبنان، سوریه را قتل عام می کنند.

دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو نگران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و اسرائیل باشد ازسال 2011 تاکنون مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه را قتل عام می کنند.


درپاسخ به دبیرکل بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ناتو جنایتکارسگ دست نشانده آمریکا درجهان
کسی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد باید تروریست های را هدف قراردهد ونه نظامیان افغانی را
حمله هوایی آمریکا وناتو درافغانستان برای جهانی شرم آوراست.
جنایت جنگی آمریکا درافغانستان شرم آوراست
جنایت جنگی ناتو درافغانستان شرم آوراست.
آمریکا وناتو مرتکب جنایات جنگی وجنایات علیه بشریت درافغانستان شده اند.
حملات هوایی آمریکا درافغانستان جنایات جنگ است.
حملات ناتو درافغانستان جنایات جنگی است.
آمریکا و ناتو هردو تروریست هستند.
سازمان ملل شریک جرم جنایات آمریکا وناتو درافغانستان است.
شورای امنیت سازمان ملل شریک جرم جنایات آمریکا وناتو درافغانستان است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جرم جنایات آمریکا وناتو درافغانستان است.
سازمان عفوبین الملل شریک جرم جنایات آمریکا وناتو درافغانستان است.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشرجنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و سازمان های بین المللی خیانتکارتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا وناتو درافغانستان نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟

کشته شدن دهها نظامی در حمله هوایی آمریکا و ناتو در افغانستان
تسنیم , 10 مهر 1397 ساعت 15:00
منابع خبری اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو به مواضع ارتش در جنوب افغانستان ۲۰ نظامی افغان کشته و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.
در حالی که تشدید حملات هوایی نیروهای آمریکایی در یک ماه اخیر جان دهها غیرنظامی را گرفته است منابع خبری از کشته شدن نیروهای ارتش بر اثر این حملات خبر دادند.
مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش افغانستان در ولایت هلمند 6 نظامی افغان کشته و شماری نیز زخمی شدند.
اما برخی از منابع به «ننتکیآسیا» گفتند که بر اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو به مواضع نیروهای ارتش در ولایت هلمند بیش از 20 نظامی افغان کشته شده است.
یک منبع در ارتش افغانستان نیز به «رادیوآزادی» گفته که نیروهای خارجی مواضع ارتش افغانستان در منطقه «لویمانده» شهرستان «نادعلی» ولایت هلمند را بمباران کردند.
اما «عمرزواک» سخنگوی والی ضمن تائید این حمله از ارائه آمار تلفات نیروهای ارتش این کشور خودداری کرد.
مقامات «اورژانس» در «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند نیز تصریح کردند که تاکنون 29 زخمی از محل حادثه به این بیمارستان منتقل شدند.
این در حالی است که بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان در یک ماه گذشته بیش از 100 غیرنظامی کشته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.
تشدید حملات هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو نه تنها باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شده بلکه سبب افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان نیز شده است.
پیش از این نیز بارها نیروهای امنیتی افغان هدف حملات هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو قرار گرفته بودند، با این حال، دولت افغانستان تنها به گفتن اینکه دراین مورد تحقیق خواهیم کرد بسنده کرده است.
کارشناسان بر این باورند که پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در این کشور در برابر کشتار نظامیان و غیرنظامیان افغان به نیروهای آمریکایی مصونیت قضایی داده است بنایر این آنها در برابر کشتار افغانها پاسخگو نیستند.


آمریکا وناتو ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو همچنان حامی تروریسم، طالبان وداعش هستند.
ٱمریکا وناتو عامل اصلی جنگ درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم، طالبان وداعش درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو از تروریسم، طالبان وداعش درافغانستان کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند.

کشته شدن نظامیان افغانستانی توسط جنگنده های خارجی
افکار , 10 مهر 1397 ساعت 14:50
منابع امنیتی در ولایت «هلمند» افغانستان از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی این کشور بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی در این ولایت خبر دادند.

یکی از منابع امنیتی افغانستان که خواست نامش فاش نشود گفت که در حمله هوایی روز گذشته نیروهای خارجی در هلمند، شماری از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شده اند.
وی افزود که در این حمله که در شهر «نادعلی» این ولایت به وقوع پیوسته است دستکم ۶ نیروی امنیتی افغانستان کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شده اند.
«عمر زواک» سخنگوی والی هلمند نیز ضمن اعلام اینکه هنوز شمار دقیق تلفات این رویداد مشخص نیست گفت که به زودی تحقیقات درباره این حادثه آغاز خواهد شد.
از سوی دیگر منبعی در بیمارستان «لشکرگاه» هلمند از زخمی شدن ۲۹ نفر و کشته شدن یک تن از نیروهای امنیتی افغانستان در این حادثه خبر داده است.
نیروهای خارجی مستقر در افغانستان و نهادهای امنیتی و دفاعی این کشور تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

آمریکا وناتو ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو همچنان حامی تروریسم، طالبان وداعش هستند.
ٱمریکا وناتو عامل اصلی جنگ درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم، طالبان وداعش درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو از تروریسم، طالبان وداعش درافغانستان کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند.
590 غیرنظامی طی ماه گذشته در افغانستان کشته و زخمی شدند
گروه دادخواهی مصونیت غیرنظامیان افغانستان اعلام کرد که در حد فاصل 10 شهریور تا هشت مهر ماه امسال که مصادف با ماه سپتامبر سال میلادی جاری بود در افغانستان 240 غیرنظامی کشته و350 تن دیگر زخمی شدند.
تاریخ خبر: 10/07/1397 - 15:36
این گروه مردم نهاد روز سه شنبه با انتشار آخرین گزارش ماهانه خود بیان داشت که بیشتر تلفات به غیرنظامیان در مناطق تحت مدیریت نیروهای دولت و در جریان حمله نیروهای امنیتی صورت گرفته است.
در این گزارش آمده است که نرخ تلفات در عملیات هوایی بیشتر است و رتبه دوم به حملات زمینی نیروهای دولتی باز می گردد و این روند را باعث تشدید نگرانی مردم دانسته است.
این نهاد علاوه بر اظهار نگرانی از کشته و زخمی شدند غیرنظامیان به کشته شدن فعالان مدنی، بزرگان اقوام ، خبرنگاران و ترورهای هدفمند به عنوان دغدغه ای دیگر در حوزه امنیت اشاره کرده است.
بر اساس یافته های گروه دادخواهی در ماه سپتامبر گذشته ، بیشترین تلفات غیر نظامیان افغانستان در استان ننگرهار واقع در جنوب این کشور رخ داده است و تنها در حمله انتحاری ضد تظاهرات مردم 68 تن کشته و 165 تن دیگر مجروح شدند.
گروه دادخواهی برای مصونیت غیرنظامیان افغانستان که به اختصار CPAG خوانده می شود، افزود که در حمله خونین شهر کابل 90 غیرنظامی کشته و زخمی شدند که در میان آنها شش خبرنگار هم بودند.
این گروه از دولت افغانستان خواست که در جریان اجرای عملیات های نظامی به ویژه در شب و حملات هوایی، به حفظ جان غیر نظامیان توجه جدی شود و برای جلوگیری از بروز این تلفات اقدامات لازم را انجام دهند.
این گروه در گزارش ماه آگوست خود تلفات غیر نظامیان را 785 تن شامل 261 کشته و 524 زخمی اعلام کرده بود که با توجه به آن می توان گفت غیر نظامیان کمتری در ماه سپتامبر کشته شده اند.
گروه CPAG یک نهاد داخلی است که طی سال های گذشته در راستای حفاظت از جان غیر نظامیان در جریان درگیری ها و حملات دو طرف فعالیت کرده و هر ماه گزارشی از تلفات شهروندان منتشر می کند.




چرا داعش با صهیونیست ها نمی جنگد؟
همکاری داعش با آمریکا در عراق.
کشف انبار بزرگ تسلیحات نظامی داعش با آرم و نشانه های ساخت آمریکا و اسرائیل.
داعش سلاحهای آمریکایی در اختیار دارد.
داعش سلاحهای آمریکایی در اختیار دارد.
که تروریستهای داعش از سلاحهای آمریکایی غنیمت گرفته شده از شورشیان سوریه استفاده می کنند.
کشف سلاحهای ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا در مقرهای تروریستها در غرب درعا+تصاویر
کشف سلاحهای ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا در مقرهای تروریستها در غرب درعا+تصاویر
چرا داعش با آمریکایی ها نمی جنگد؟
چرا داعش با انگلیسی ها نمی جنگد؟
چرا داعش با سعودی ها نمی جنگد؟
چرا داعش با اماراتی ها نمی جنگد؟
چرا داعش با آلمانی ها نمی جنگد؟
چرا داعش با صهیونیست ها نمی جنگد؟
کمک های میلیونی غرب چگونه به دست داعش میرسد.
غرب با پرداخت میلیون ها پوند تحت عنوان کمک به مردم سوریه، در حال کمک به تروریست های داعش است.
نشست حامیان تروریست های داعش در اردن
آمریکا عناصر داعش را در اردن آموزش داده است
داعش بدون ویزا به اردن می رود !
داعش سالی یک میلیارد دلار نفت میفروشد
درآمد یک میلیارد دلاری داعش از نفت
آمریکا از داعش نفت می خرد
یک رزمنده ایرانی آمریکا را به خرید نفت عراق که توسط گروهک تروریستی داعش به سرقت رفته و قاچاق می شود، متهم کرد
اسرائیل از داعش نفت می خرد
یک رزمنده ایرانی اسرائیل را به خرید نفت سوریه که توسط گروهک تروریستی داعش به سرقت رفته و قاچاق می شود، متهم کرد
کمک دوباره آمریکا به داعش در عراق
نیروهای آمریکایی بار دیگر چند محموله سلاح و تجهیزات را در اختیار عناصر داعش قرار دادند.
دومین کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش
یک هفته پس از اینکه چند محموله هوایی کمک تسلیحاتی منطقه کردستان عراق برای کردهای شهر عین العرب سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی در اختیار داعش قرار گرفت،
که یک فروند هواپیمای ترابری دیگر نیز چند محموله تسلیحاتی را برای داعش در شهر جلولای عراق پرتاب کرده است.
کمک ائتلاف آمریکا به داعش و حمله به ارتش سوریه
کمک ائتلاف آمریکا به داعش و حمله به ارتش عراق
ویدیو؛ فرود کمک های آمریکا به داعش با چتر و بالون!
فیلم کمک های آمریکا به داعش در عراق
چرا داعش به آمریکا حمله نمی کند ؟
چرا داعش به انگلیس حمله نمی کند ؟
چرا داعش به عربستان حمله نمی کند ؟
چرا داعش به امارات حمله نمی کند ؟
چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند ؟
چرا داعش به آلمان حمله نمی کند ؟
کشف سلاح اسرائیلی از داعش در عراق
کشف انبار سلاحهای صهیونیستی داعش
تأمین سلاح داعش از صهیونیستها با حمایت 3 کشور
گروه های تروریستی و "داعش"، سلاح ساخت رژیم صهیونیستی در اختیار دارند و عربستان، قطر و ترکیه برای ناکام گذاشتن فرایند سیاسی عراق از تروریست ها حمایت مالی می کنند.
داعش سلاح های آمریکایی در اختیار دارد
سلاح های داعش در عراق ساخت صهیونیست ها است
ترامپ چوپان دروغگواست.
نتانیاهو چوپان دروغگواست.
عربستان تروریست ها را تسلیح می کند.
عربستان سعودی با سلاح های خریداری شده از کشورهای اروپایی، تروریست ها را در مناطق مختلف خاورمیانه تسلیح و تجهیز می کند.
عربستان سعودی سلاح هایی را که از «اسلواکی» خریداری کرده، در اختیار تروریست ها در کشورهای مختلف از جمله سوریه و لیبی قرار داده است.بر اساس این گزارش، کشور «اسلواکی» در سال های اخیر مقادیر زیادی سلاح به عربستان فروخته است و «ریاض» این سلاح ها را در اختیار گروه های تروریستی در مناطق مختلف خاورمیانه از جمله در سوریه و لیبی قرار داده است.
این سلاح ها در اختیار تروریست ها در سوریه قرار گرفته است. همزمان، یک روزنامه سوئیسی نیز در گزارشی نوشت: سلاح ها و تجهیزات نظامی ساخت «سوئیس» که به امارات فروخته شده بودند، اخیرا از مقرهای داعش در سوریه سر درآورده اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: