کد خبر: ۷۸۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۹
آقامیری، فعال اقتصادی:
سید رضی حاجی آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: با اجرای سازوکار جدید اروپا، حتی ممکن است بعضی از شرکت هایی که از ایران خارج شده اند، شرکت هایی با نام دیگر تشکیل دهند و با نام جدید با ما معامله کنند. به هر حال، همه اینها نیاز به زمان دارد تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

سید رضی حاجی آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: با اجرای سازوکار جدید اروپا، حتی ممکن است بعضی از شرکت هایی که از ایران خارج شده اند، شرکت هایی با نام دیگر تشکیل دهند و با نام جدید با ما معامله کنند. به هر حال، همه اینها نیاز به زمان دارد تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، آقامیری  درباره تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای ایجاد یک کانال مالی با ایران گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است. از بعد سیاسی و جهانی، بعد از ماجرای کوبا، برای اولین بار است که کشورهای اروپایی، آمریکا را دور می زنند.

او اضافه کرد: البته شرایط امروز دنیا را نمی توان دقیقا با زمان ماجرای کوبا مقایسه کرد. اکنون با موقعیتی که ترامپ رقم زده، یک ناسیونالیسم آمریکایی ایجاد کرده و بر خلاف اروپا که در جهت جهانی شدن و نقد ناسیونالیسم پیش می روند، حرکت می کند. اما اروپا خیلی جدی ایستاده و می گوید باید برخلاف ترامپ به امضای خودمان در برجام اهمیت بدهیم.

با اجرای سازوکار جدید اروپا، ممکن است برخی شرکت‌هایی که از ایران خارج شده‌اند، با یک نام جدید به ایران بازگردند / این‌ها می‌توانند شرکت‌هایی با نام دیگر تشکیل دهند و دوباره وارد معامله با ما شوند

آقامیری افزود: اینکه با تصمیم جدید اروپا، از امتیازات ناشی از برجام برخوردار شویم یا خیر، بحث دیگری است. اما حتی اگر منافع متصور برای کشورمان که ناشی از اجرای برجام بوده، به طور کامل به دست نیاید، به خاطر همین بعد سیاسی، ایران بُرد کرده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به بعد اقتصادی تصمیم اروپا اظهار داشت:با توجه به آنچه تا کنون شرح داده شده، قرار است صندوقی تشکیل شود که پول فروش نفت ما در آن برود و اقلام وارداتی مان از اروپا هم ادامه پیدا کند. در واقع، چون بانک ها به خاطر مسائل مربوط به جهانی شدن، مجبورند با امریکا همراهی کنند ما راه سومی را انتخاب کرده ایم.

آقامیری ادامه داد: این راه نشدنی نیست؛ فقط می ماند اینکه شرکت‌های طرف تجارت با ایران، چقدر دغدغه لطمه زدن توسط امریکا را دارند و اینکه اروپا به اندازه کافی شرکت های کوچک و متوسط دارد که بتواند این معاملات تجاری را پوشش دهد. اینها مسائلی است که با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

این فعال اقتصادی همچنین تصریح کرد: با اجرای سازوکار جدید اروپا، حتی ممکن است بعضی از شرکت هایی که از ایران خارج شده اند، شرکت هایی با نام دیگر تشکیل دهند و با نام جدید با ما معامله کنند. به هر حال، همه اینها نیاز به زمان دارد تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
درپاسخ به دولت روحانی
درپاسخ به ظریف خیانتکار
وزیر دفاع فرانسه جنایتکارشماره یک اگرنگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه تروریست ها وحامیانشان سکوت نمی کرد.
وزیردفاع فرانسه جنایتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه فرانسه ومتحدانش درمنطقه وجهان سرپوش بگذارد.
اگر بنده به جای آقای رئیس‌جمهور بودم با حضور در سازمان ملل و زمان سخنرانی عکس کودک 4 ساله شهید اهوازی را به عنوان سند جنایت های وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا ومتحدانش روی دست می‌گرفتم و دشمن را در خاک خودش رسوا می‌کردم. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند. و این درحالی است که مدعیان حقوق بشر، آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و سازمان های بین المللی خیانتکارتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها وحامیانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
پاریس: برنامه موشک بالستیک ایران تهدید است!
وزیر دفاع فرانسه ادعا کرد: برنامه موشک بالستیک ایران تهدید است.
درپاسخ به اتهامات وزیردفاع بی ادب فرانسه جنایتکارعلیه کشورمان
وزیردفاع فرانسه نوکرآمریکا درجهان است.
سفیرفرانسه اخراج شود وظریف عذرخواهی کند.
فرانسه با بمباران ونسل کشی درسوریه، عراق، افغانستان، لیبی ویمن بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
فرانسه قابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
زیربار زورگویی فرانسه جنایتکارنخواهیم رفت.
ادعا های وزیر دفاع بی ادب فرانسه درباره برنامه موشک بالستیک ایران نادرست وغلط است.
ملت ایران هیچ نبازی به فرانسه وبرجام ندارد.
دیگرهیچ نبازی به برجام دولت روحانی و دولت فرانسه ندارد.
فرانسه جنایتکارشماره یک ازسال 1357 تاکنون درامور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند.
فرانسه حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
فرانسه سرخط تروریسم درخاورمیانه است
فرانسه بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
فرانسه حق صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد.
دولت روحانی باید سفیرفرانسه جنایتکار را اخراج کند.
دولت روحانی باید هرچه سریع سفیرفرانسه جنایتکار را احضاروشکایت خود را اعلام کند ویا حتی سفیر را اخراج کند.
ظریف خیانتکارهم باید رسما به اشتباه اعتماد به فرانسه جنایتکاراعتراف کند.
فرانسه جنایتکار ازسال 1357 تاکنون مورد اعتماد ما نیست.
فرانسه دشمن تاریخی مردم ایران است.
آقای روحانی کم آن بود که اجازه دهند وزیرخارجه فرانسه جنایتکارشماره یک دشمن درجه یک مردم ایران، بعد ازاین همه اهانت، توهین وخیانت علیه این ملت، پا براین خاک مقدس بگذارد مسئولین، مسئولان ونمایندگان مجلس باید از ورود این فرد بی ارزش وهمجش گرا خوددارمی کردند.
روحانی شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانستان فرانسه است.
ظریف شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانستان فرانسه است.
جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین ازسوی فرانسه مورد حمایت قرارمی گیرد.
ماموریت ما نابودی گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت فرانسه است.
ماموریت ما این است که منافقین مورد حمایت فرانسه را نابود کنیم.

آمریکا جنایتکارو فرانسه جنایتکارازسال 2001 تاکنون درافغانستان آدم می کشند، وزیردفاع نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاردنبال برنامه موشک بالستیک ایران است شرم آوراست.

آمریکا جنایتکارو فرانسه جنایتکارازسال 2011 تاکنون درسوریه وعراق آدم می کشند، وزیردفاع نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاردنبال برنامه موشک بالستیک ایران است شرم آوراست.

آمریکا جنایتکارو فرانسه جنایتکارازسال 2015 تاکنون دریمن آدم می کشند، وزیردفاع نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاردنبال برنامه موشک بالستیک ایران است شرم آوراست.

وزیردفاع بی ادب فرانسه جنایتکارحق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
وزیر دفاع بی ادب فرانسه ازایران باج می خواهد
دخالت ومداخله مقامات بی ادب فرانسه ومسئولان بی ادب فرانسه درامور داخلی ایران به خاطرناتوانی، کوتاهی، سکوت وخیانت های روحانی و ظریف بوده است
روحانی به خاطربرجام به فرانسه باج می دهد.
ظریف به خاطر برجام به فرانسه باج می دهد.
دولت روحانی به خاطر برجام جنایت های فرانسه وگروهک تروریستی منافقین مورد فرانسه درایران سکوت اختیارکرده است.
ظریف به خاطر برجام جنایت های فرانسه وگروهک تروریستی منافقین مورد فرانسه درایران سکوت اختیارکرده است.
توان موشکی ایران هیچ ارتباطی و ربطی به وزیردفاع فرانسه ندارد.
مسابقه آدمکشی بین فرانسه وگروهک تروریستی منافقین
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: