کد خبر: ۷۸۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۰
سامانی:
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور به دولت ارائه شده است، گفت: از جمله اهداف این لایحه هماهنگی بین بخشی در تمامی دستگاه‌های مرتبط است.
لایحه مدیریت یکپارچه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کشور به دولت ارائه شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به فرارسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی با بیان اینکه بی تردید یکی از ضرورت‌های توسعه پایدار و همه جانبه در عرصه مدیریت شهری و روستایی افزایش سطح ارتقای ایمنی در شهرها و روستاها است، اظهار داشت: فعالیت مطلوب و تاثیرگذار در این عرصه نیازمند ارتقای سطح دانش و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، همکاری متقابل با دستگاه‌های ذی‌ربط، مشارکت شهروندان و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مناسب است. همچنین مسئولان و مردم باید بیش از پیش با ابعاد مختلف موضوع ایمنی در شهرها و روستاها آشنا شوند.

وی با گرامیداشت این روز و با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در این عرصه تصریح کرد: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید از ابتدای کار خود کوشید تا با ارزیابی تخصصی حوزه کاری آتش نشانی ها زمینه ارتقای سطح فعالیت های این بخش را فراهم آورد در این راستا این وزارتخانه لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور را با هدف پاسخ به نیازها، خلاءها و کمبودهای قانونی در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سطح شهرها و روستاها و محیط‌های فی مابین شهر و روستا تهیه و به دولت ارائه کرده است.

سامانی با تاکید بر حمایت از آتشنشانان در لایحه مذکور گفت: از جمله اهداف لایحه یادشده هماهنگی بین بخشی در تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع با رویکرد مدیریت یکپارچه ایمنی و همچنین اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در مواجهه با حوادث است.

وی بیان کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید برای احداث  ۵۰۰ باب ایستگاه آتش نشانی استاندارد، اعتبار تخصیص یافته است لذا تعداد ایستگاه آتش نشانی از ۱۴۸۷ به ۱۹۸۷ افزایش یافت.

سخنگوی وزارت کشور افزود: همچنین ۴۷۰ دستگاه خودرو آتش نشانی سنگین و تعداد ۵ هزار دستگاه شیر هیدرانت و نیمه سنگین با ۴۳۵ دستگاه ست هیدرولیک امداد و نجات به شهرها واگذار شده است، همچنین تعداد ۴۶۴ دستگاه خودرو آتش نشانی نیمه سنگین و سبک به دهیاری های سراسر کشور واگذار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: