کد خبر: ۷۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۳
عصر امروز انجام شد؛
وزیر امور خارجه با سفرای ژاپن، سنگال و هماهنگ‌کننده جدید سازمان ملل متحد مقیم در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار ظریف با سفرای ژاپن، سنگال، قزاقستان و هماهنگ‌کننده جدید سازمان ملل متحد/ اهدای نشان دوستی به وزیر امور خارجه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سفیر ژاپن در تهران در پایان دوره ماموریت خود در ایران، عصر امروز با محمد‌جواد ظریف دیدار و خداحافظی کرد. 

همچنین سفیر جدید سنگال در ایران در آغاز ماموریت خود در کشورمان با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد. 

اوگوچی دانیلز، هماهنگ‌‌‌کننده جدید و نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد در ایران در آغاز ماموریت خود با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

سفیر قزاقستان نیز در پایان ماموریت خود در ایران با ظریف دیدار و خداحافظی کرد. وی همچنین‌ «نشان دوستی» اهدایی از طرف رئیس‌‌‌جمهور قزاقستان را به وزیر امور خارجه تقدیم کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
آقای ظریف شما با آمریکا جنایتکارمذاکره سیاسی کرده است.
آقای ظریف شما با آمریکا جنایتکارگفت وگو سیاسی کرده است.
آمریکا بی بیش 50 سال است دشمن درجه یک ملت ایران است ولی متاسفانه شما تاکنون درک نمی کند.
آمریکا با رژیم صهیونیستی فرقی ندارد.
آمریکا با داعش فرقی ندارد.
آمریکا با القاعده فرقی ندارد.
آمریکا با گروهک تروریستی منافقین فرقی ندارد.
آمریکا ازتکفیری ها بدتراست.
آقای ظریف، آمریکایی ها بیش از 300 سال است تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند ولی شما تاکنون درک نمی کند.
آقای ظریف آمریکایی ها ازسال 1357 تاکنون ازگروهک تروریستی منافقین کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند ولی شما درک نمی کند.
آمریکایی ها با همدستی صدام علیه مردم ایران ازسلاحهای شیمیایی استفاده کردند ولی شما درک نمی کند.
آمریکایی ها درمدت 8 سال ازصدام و ارتش صدام همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی کردند ولی شما تاکنون درک نمی کند.
آمریکایی ها وتروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی برای ما یکی هستند.


سهشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
ظریف: آمریکا تهدید کرده که تحریمها را در ICC اعمال کرده و حتی قضات خود را در دادگاهها محاکمه کند/ این رژیم هیچ مرزی نمیشناسد

ساعت24-وزیر امور خارجه ایران گفته است، اینکه آمریکا حتی قضات دیوان بینالمللی کیفری را نیز به پیگرد قضایی در دادگاههای خود تهدید کرده، نشان میدهد که «گستاخی رژیم آمریکا حد و مرزی ندارد».
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (سهشنبه) تأکید کرد، گستاخی آمریکا حد و مرزی ندارد تا جایی که حتی قضات دیوان بینالمللی کیفری را نیز به پیگرد قضایی در دادگاههای خود تهدید کرده است.
بنا بر این گزارش، وزیر خارجه ایران در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشت: « آمریکا تهدید کرده دیوان بینالمللی کیفری را تحریم و حتی قضات آن را در دادگاههای آمریکا تحت تعقیب قرار میدهد. کسی اظهار خشم نمیکند؟ گویا گستاخی این رژیم سرکش آمریکایی هیچ حد و مرزی نمیشناسد. جامعه بینالمللی چه زمانی به ستوه خواهد آمد و آمریکا را مجبور خواهد کرد تا همانند یک کشور عادی رفتار کند؟»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه تهدید کرد در صورتی که دادگاه بینالمللی کیفری شهروندان آمریکا و متحدان این کشور را تحت تعقیب قرار دهد، آن را تحریم خواهد کرد.
فارس
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
آمریکا مرتکب جنایت جنگی درافغانستان شده است.
آمریکا مقصراصلی طولانی شدن جنگ درافغانستان است.
آمریکا با عاملان بمباران بیمارستانی درافغانستان چه کرد؟
درجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
آمریکا، رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی درتاسیس وحمایت ازتروریست ها منطقه وجهان نقش دارند.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
آمریکا ازسال 2001تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درافغانستان است.
آمریکا ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ درافغانستان است.
آمریکا ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درافغانستان است.
آمریکا ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی پیدایش و رشد طالبان درافغانستان است.
آمریکا ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی پیدایش و رشد القاعده درافغانستان است.
آمریکا ازسال 2011 تاکنون عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درافغانستان است.
جنایت جنگی آمریکا درافغانستان شرم آوراست
آمریکا ازسال 2001 تاکنون بیش از999 هزاربارمرتکب جنایت جنگی درافغانستان شده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
فاجعه کشتاربی رحمانه هزاران تن ازمردم افغانستان برای جامعه جهانی شرم آوراست.
مردم افغانستان هنوز بابت حملات11 سپتامبر قربانی می دهند
حملات تروریستی گروه القاعده متشکل از اتباع عربستان در11 سپتامبر سال 2001 میلادی به نیویورک که بهانه حمله آمریکا به افغانستان شد اگر چه در روز واقعه حدود سه هزار کشته داد اما از آن روز تاکنون جان صدها هزار تن از مردم افغانستان را از تن شان بیرون کشیده است.
تاریخ خبر: 20/06/1397 - 17:33
17 سال پیش در چنین روزی تروریست هایی منصوب به گروه القاعده که بعدها وزیر امورخارجه آمریکا اعتراف کرد که گروهی دست پرورده سیستم اطلاعاتی خود آمریکاست، چهار فروند هواپیمای مسافربری شرکت های آمریکایی را ربودند و آنها را به برج های تجارت جهانی زدند که بر اثر آن دوهزارو 993 تن با احتساب خود 19 تروریستی که همگی تابعیت عربستان سعودی را داشتند ، کشته شدند.
آمریکا القاعده و رهبرش «اسامه بن لادن» را که تاجر و مهندسی عربستانی با سابقه کار با مقامات آمریکایی بود متهم نخست معرفی کرد و برای مجازات او و عاملان حمله مقدمات حمله به افغانستان را که می گفت لادن در آن مخفی شده است ، چید.
آمریکا آن روز با شعاری که هنوز هم از کاخ سفید شنیده می شود اعلام کرد که این کشور هدف حمله تروریستی قرار گرفته و انتقام می گیریم و در این راه هر کسی با ما نیست علیه ماست.
آن روزها افغانستان خود زخم خورده دو دهه درگیری بود که دهه اولش برای بیرون راندن ارتش سرخ اشغالگراتحاد جماهیر شوروی سابق گذشت و دهه دوم هم ترکیبی از درگیری داخلی میان فاتحان بر اشغالگران و سلطه جویی گروهای متحجر دینی به نام طالبان بود.
آمریکا بن لادن را از گروه طالبانی خواست که خودش بخشی از افغانستان را زیر سلطه داشت و یک ماه بعد از حمله نیویورک وقتی طالبان او را به عنوان متهم ندادند به افغانستان لشگر کشید .
هنوز با گذشت 17 سال از آن روز سوالاتی درباره ماهیت این حمله و طرح و اجرای آن وجود دارد، برخی ها بر این باورند که در پشت طرح خود آمریکا قرار دارد، اما هر چه باشد، آن چه مهم است این است که این موضوع باعث شد افغانستان هدف حملات انتقام جویانه آمریکا با همراهی همپیمانان عربی و غربی اش قرار گیرد.
آمریکا با آغاز حمله به افغانستان سه شعار دلگرم کننده برای مردم افغانستان، جهان و کشورهای منطقه داشت که باعث شد اغلب کشورهای جهان از جمله خود دولت موقت افغانستان از آن استقبال کنند اما آن روز مردم این کشور و منطقه نمی دانستند که پشت پرده این طرح چه نیتی نهفته است.
آمریکا اعلام کرده بود که تروریست های متهم به حمله علیه آمریکا را با حامیان آنها مجازات کرده و دولت مقتدر با پایه های دموکراسی را در افغانستان ایجاد می کند و با کشت و تولید مواد مخدر مبارزه و در بازسازی زیربناهای افغانستان به منظور توسعه و بازسازی کار خواهد کرد.
اما با گذشت 17 سال از آن روز، افغانستان در کجا قرار دارد؟ بر اساس گزارش سازمان های بین المللی تنها طی چهار سال اخیر حدود 40 هزار افغان غیر نظامی در این کشور کشته یا زخمی شده اند.
در آخرین وضعیت قبل از ورود آمریکا، تنها این گروه طالبان بود که در افغانستان حضور داشت اما امروز دولت افغانستان و نظامیان خارجی خود اعتراف می کنند که حدود 20 گروه تروریستی در این کشور جا گرفته اند و از جمله داعش با گسترش روز افزون و حملات مرگبار همواره خطراتی به مراتب بیشتر از القاعده و طالبان برای ملت افغانستان ایجاد کرده اند.
در حال حاضر نه تنها امنیت در افغانستان تأمین نشده است بلکه مردم افغانستان در کابل پایتخت و مراکز استان ها نیز نمی توانند با خاطری آسوده تردد و امور جرای زندگی را سامان دهند و امروز باور مردم بر این است که هر کسی صبح از منزل بدنبال کاری خارج می شود، شب امیدی به برگشت دوباره او نباید باشد.
به گزارش رسانه های محلی فغانستان ، طالبان در بسیاری از استان ها پشت دروازه ها ایستاده اند و در کابل نیز جدا از حملات انتحاری ترورهای هدفمند دیده می شود به طوری که سازمان ملل متحد گزارش کرده است که 35 درصد نسبت به سال گذشته ترورهای هدفمند در افغانستان افزایش یافته است.
مواد مخدر که در اواخر حاکمیت گروه طالبان می رفت تولیدش به خاطر تلاش این گروه برای ترمیم چهره خود در عرصه بین المللی به صفر نزدیک شود، امروز رکورد زده و در بالاترین سطح تولید خود درتمام ادوار گذشته قرار گرفته است و در سال گذشته میلادی رقم 9 هزار تن را ثبت کرد.
همچنین سال گذشته کشاورزان استان هلمند که بیشترین تولید مواد مخدر را در افغانستان دارند، اعلام کردند که به تخم های تراریخته ای نیز دست یافته اند که پس از این می توانند چهار فصل خشخاش کشت کنند.
دستاورد دیگر آمریکا و همپیمانان خارجی آنها ، فساد افسار گسیخته در افغانستان محروم است که بیش از تروریسم و مواد مخدر مردم افغانستان را به چالش کشیده است و اعتماد مردم را بر همه بخش های دولتی و موسسات از بین برده است و مانند کوهی در برابر مردم این کشور قد برافراشته است.
بازسازی زیربناها در این کشور نیز از چشم هیچ بیننده ای پنهان نیست و در سال های اول حضور آمریکا تنها چیزی که همه می توانستند آن را مشاهده کنند، جاده هایی بود که توسط شرکت های خارجی ساخته شد اما این جاده ها به علت عدم کیفیت در کار آن بزودی از بین رفت و به وضعیت بدتر از قبل برگشت.
تنها ساختمان های بلندی که در شهرهای افغانستان از جمله کابل پایتخت افغانستان توجه مردم را به خود جلب می کند، به گفته یکی از کارشناسان افغان، خاطره فساد گسترده مالی افرادی است که توانسته بودند به نوعی خود را به سرچشمه های قدرت و ثروت برسانند.
«ملک ستیز» در صفحه اجتماعی خود نوشت که از کابل زادگاه خود نفرت دارم به دلیل این که هر ساختمان مجلل و فروشگاه ای بیانگر آن است که مالک هر کدام در دولت های پس از سال 2001 وزیر، نماینده یا مقامی بلند پایه دولت بوده است.
تنها تا سال 2014 ، وضعیت اقتصادی مردم به نسبت سرازیر شدن پول های بی حساب و کتاب که در عمل به نوعی به جیب شرکت های آورنده پول برمی گشت ، بهبود یافته بود اما با خروج هزاران نظامی خارجی، موسسات و پیمانکاران آنها ، بار دیگر نان از سفره های مردم برچیده شد و اکنون بر اساس گزارش وزارت اقتصاد افغانستان، بیش از 50 درصد مردم این دیار زیر خط فقر زندگی می کنند که البته خط فقر در افغانستان بلند نیست و بین 20 تا 25 دلار است.
هرچند مردم افغانستان، رهبران سابق جهادی و مجلس نمایندگان در حال حاضر متوجه شده اند که حضور خارجی ها نمی تواند، امنیت، توسعه و پیشرفت را برای مردم این کشور به ارمغان آورد اما 17 سال زمان برای این تحربه گذاشته شد تا مردم بطور عملی به این نتیجه دست یابند.
روز گذشته برخی از اعضای مجلس نمایندگان خواستار بازنگری در پیمان امنیتی کابل با واشنگتن شدند و رئیس مجلس نیز تائید کرد که در روزهای آینده برای این موضوع تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.
«عبدالرئوف ابراهیمی» از اعضای مجلس خواست که نامه ای رسمی برای درخواست بازنگری در پیمان امنیتی با آمریکا شوند تا وی نیز این نامه را به کمیسیون ویژه ارجاع دهد.
«شیکیا هاشمی» نماینده استان «قندهار» در مجلس افغانستان دیروز خواستار بازنگری پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا شد و گفت که این پیمان سودی برای این کشورمان ندارد و باید در آن تجدید نظر صورت گیرد.
دو روز پیش «عبدالرب رسول سیاف » یکی از علمای برجسته اهل سنت و رهبر سابق جهادی نیز گفت که اکنون دست های بیرونی اتحاد اقوام و مذاهب کشور را هدف گرفته اند که اگر در این هدف خود کامیاب شوند، کشور را نابود خواهند کرد و از مردم افغانستان خواست که فریب این دسیسه سازی ها را نخورند و متحد بماند.
با توجه به تحولات اخیر و وضعیتی که امروز در افغانستان حاکم است و برداشتی که مردم این کشور نسبت به حضور خارجی ها دارند، تجربه نشان می دهد که افغان ها به این باور دست یافته اند که هیچ کشور خارجی نمی تواند برای افغانستان دایه دلسوزتر از مادر شود و این خود مردم این کشور هستند که می توانند بدون چشم امید به آمریکا و غرب برای افغانستان کار کنند و چالش های موجود جنگ و ناامنی را نیز در یک گفت وگوی بین الافغانی باهمراهی همه مردم حل و فصل کنند.
به نظر تا غالب شدن این نگاه که باید مشکل را با همراهی و اتحاد مردم، فارغ از قوم و زبان و مذهب، تنها با توافق روی اصولی انسانی و آن هم انسان مومن حل کرد، همچنان باید به خاطر11 سپتامبر، افغان ها کشته بدهند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: