کد خبر: ۷۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۳۲
وزیر امور خارجه:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنچه مهم است این است که آمریکا از دنیا می‌خواهد که قانون‌‌‌‌‌‌‌شکنی کند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها نه تنها خودشان قانون‌‌‌شکنی می‌کنند، بلکه به دنیا فشار می‌آورند که قانون‌‌‌‌شکنی کنند و به طور حتم دنیا نیاز دارد که در مقابل این حرکت ایستادگی کند وگرنه هزینه‌های بسیار گسترده‌‌تری از برجام را در پی دارد.
دنیا نیاز دارد در مقابل قانون‌شکنی آمریکا ایستادگی کند/ ضرورت اقدام علاوه بر تعهد سیاسی از سوی اروپا

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌‌‌‌‌نامه همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره هدف سفر مقام عالی رتبه انگلیس (معاون وزیر امور خارجه انگلیس به ایران) گفت: ما گفت‌وگوهای دوره‌ای با کشورهای مختلف و حتی با انگلیس داریم، این گفت‌وگوهای دوره‌ای در سطح معاونان وزارت امور خارجه است و امروز نیز این گفت‌وگو میان آقای عراقچی و معاون وزارت امور خارجه انگلیس بوده است.

وی افزود: البته عراقچی، چند ماه گذشته نیز در انگلیس حضور داشت و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. وظیفه وزارت امور خارجه این گفت‌وگوهاست و اکنون نیز این گفت‌وگوها انجام می‌شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مذاکره عراقچی با معاون وزیر امور خارجه انگلیس و موضوع این مذاکرات و اینکه آیا اتحادیه اروپا از جمله انگلیس گشایشی در زمینه مسائل مالی و پولی ایجاد کرده است؟ اظهار داشت: گشایش مسائل مالی و پولی رخ می‌دهد یا نه؟ این گفت‌وگوها یک دستورکاری دارد و همه جلسات مربوط به روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی است که درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.

ظریف با بیان اینکه یکسری از موضوعاتی که با دولت انگلیس به عنوان یکی از اعضای باقیمانده ۱+۵ یعنی ۱+۴ داریم، اجرای برجام است و یکی از مهمترین موضوعات اجرای برجام، موضوع دسترسی بانکی است، تصریح کرد: موضوع فروش نفت در این جلسه به طور حتم مطرح می‌شود و پیش از این، هم وزرای امور خارجه تعهد خودشان را در این زمینه در بیانیه‌ای با سه وزیر اروپایی و خانم موگرینی داشته ‌‌‌ند و هم در اجلاس کمیسیون مشترک در سطح امور خارجه تعهد خود را اعلام کرده‌‌‌‌‌اند.

وی ادامه داد: روش‌های اجرایی متعددی نیز پیشنهاد کرده‌‌‌ و ارائه داده‌‌‌اند ولی آنچه مهم است، آن است که این روش‌ها عملیاتی شود، البته پیش از این هم مطرح شده است؛ ضرورت دارد اروپایی‌ها، علاوه بر اعلام تعهد سیاسی، اقدام کنند و این اقدامات نیز ممکن است هزینه داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: بهرحال اگر کشورهای مختلف می‌خواهند از منافع برجام بهره‌مند شوند و اگر متعهدند که برجام یک دستاورد مهم برای جامعه بین‌‌‌المللی است، باید برای حفظ این دستاورد آمادگی داشته باشند، همانطور که جمهوری اسلامی به طور عملی این کار را انجام داده است، آن‌ها نیز باید انجام دهند و هزینه لازم را بدهند.

ظریف در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آژانس برای دوازدهمین بار پایبندی جمهوری اسلامی به برجام را تأیید و در چندین نوبت نیز اروپا تأکید کرده است که برجام باید حفظ شود، پیش‌‌‌بینی شما از آینده چیست؟ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد اروپایی‌ها و البته نه تنها اروپایی‌ها بلکه سایر اعضای برجام و سایر اعضای بین‌‌‌‌‌‌المللی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آنچه مهم است این است که آمریکا از دنیا می‌خواهد که قانون‌‌‌‌‌‌‌شکنی کند، ابراز داشت: آمریکایی‌ها نه تنها خودشان قانون‌‌‌شکنی می‌کنند، بلکه به دنیا فشار می‌آورند که قانون‌‌‌‌شکنی کنند و به طور حتم دنیا نیاز دارد که در مقابل این حرکت ایستادگی کند وگرنه هزینه‌های بسیار گسترده‌‌تری از برجام را در پی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
عملکرد ظریف اهانت، توهین وخیانت به مردم ایران و کشوربوده است.
ظریف شریک جرم جنایات فرانسه است.
رفتارظریف بی شرمانه است.
رفتارظریف شرم آوراست.
رفتارظریف دراین زمینه شرم آوراست.
فرانسه یکی ازحامیان اصلی تروریسم درمنطقه است.
فرانسه ازسال 1357 تاکنون ازگروهک تروریستی منافین کمک، حمایت و پشتیبانی می کند وهمچنان نیزادامه می دهد ولی متاسفانه ظریف با سران بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه ازسال 1392 تاکنون همکاری می کند.
ظریف خیانتکارباید پاسخ دهد چرا فرانسه جنایتکاربه عاملان شهادت 17000 ایرانی پناده داده است!
ایتالیا جنایتکار وفرانسه جنایتکا، پایتخت وخانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی + فیلم
سفیرفرانسه اخراج شود وظریف عذرخواهی کند.
سفارت فرانسه درتهران باید تعطیل شود.
سفیرفرانسه را اجراج کنید.
فرانسه درامور داخلی ایران دخالت می کند ظریف با فرانسه همکاری می کند شرم آوراست
کم عقلی آن بود که اجازه دهند وزیرخارجه بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاربعد ازاین همه اهانت، توهین وخیانت علیه این ملت، پا براین خاک مقدس بگذارد، دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس باید از ورود این فرد بی ارزش وهمجنس گرا خودداری می کردند.
عربستان وامارات ازششم فروردین سال 94 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت فرانسه می کشند، فرانسه جنایتکاردنبال محکوم کردن ایران است.
آقای باید نگاه کند وشرم کند.
آقای ظربف، شرمت باد!

فرانسه همچنان به دنبال مذاکرات موشکی با ایران
9 شهريور 1397 ساعت 12:00
وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر درخواست مذاکره در مورد برنامه موشکی ایران و نقش منطقه ای جمهوری اسلامی را مطرح کرد.
ژان ایو لودریان روز دوشنبه اعلام کرد که ایران نمی تواند از مذاکره بر سر موضوعات بغرنجی همچون برنامه موشک های بالستیک خود و یا نقشش در مناقشات خاور میانه اجتناب کند.
درخواست تکراری فرانسه برای مذاکره در مورد برنامه موشکی ایران در حالی مطرح می شود که مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها بر «غیر قابل مذاکره بودن» موضوعات دفاعی کشور تاکید کرده اند.
ظریف و وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفت وگو کردند
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه عصر امروز (شنبه) در گفت وگویی تلفنی در خصوص آخرین وضع روابط دو جانبه، برجام و تحولات منطقه ای رایزنی و تبادل نظر کردند.
تاریخ خبر: 10/06/1397 - 23:29
این دومین تماس تلفنی و تبادل نظر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با 'ژان ایو لو دریان' در روزهای اخیر است که در خصوص مسایل منطقه ای بویژه برجام و تعامل ایران و اروپا صوت گرفته است.
روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه، به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وزیرخارجه فرانسه پیش تر در مورد برجام اظهار کرده بود که ایران نمی تواند از گفت وگو در مورد برنامه موشک های بالستیک و نقش خود در خاورمیانه «حذر» کند. وی همچنین در اظهارات دیگری گفته بود که یافتن راه هایی برای حفظ فعالیت های تجاری ایران حائز اهمیت است اما ایران نیز باید به بنیان های برجام احترام بگذارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی های بی مورد و ناشی از برداشت های نادرست و از سر ناآگاهی برخی کشورها اعلام داشته است.
بهرام قاسمی در این خصوص تصریح کرد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین المللی انجامید، نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفت وگو و تلاش در جهت بهره گیری از روش های منطقی و مسالمت آمیز بود که می توانست مبنایی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشورهای غربی به تعهدات خود باشد که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان غوغا سالار، زیاده جو و زیاده گو و کاستی و کاهلی دیگران کارنامه غیر قابل قبولی از خود برجای گذاشته اند.
وی تأکید کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز بخوبی می دانند سیاست منطقه ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش زا و بحران سازند، نیست می توانند سیاست های خود را اصلاح کنند. در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تأکید می کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: وزیر امور خارجه فرانسه می داند که در این شرایط و بر اساس تفاهمات انجام شده قبلی، آنان را گزیر و گریزی از انجام تعهدات شان نیست و ایران و ایرانی را نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هیچ گزیری و گریزی از بی اعتمادی به آنان نیست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
رزمنده ایرانی در واکنش به وزیر خارجه فرانسه: برنامه موشکی ایران هیچ ربطی به فرانسه جنایتکارندارد.

جمعه 9 شهريور 1397 - 12:07

رزمنده ایرانی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه بار دیگر تصریح کرد که برنامه موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
فرانسه جنایتکارحق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
عربستان وامارات دریمن آدم می کشند، وزیرخارجه بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاردنبال محکوم کردن ایران است.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نمی کرد.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات عربستان سعودی سکوت نمی کرد.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات امارات سکوت نمی کرد.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات بحرین سکوت نمی کرد.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا سکوت نمی کرد.
فرانسه جنایتکاراگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات اروپا سکوت نمی کرد.
سیاست بی شرمانه فرانسه جنایتکاردرمنطقه!
فرانسه جنایتکارهمچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
فرانسه شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
فرانسه شریک جرم جنایات تروریست ها درجنگ سوریه، عراق ومنظقه است.
کم عقلی آن بود که اجازه دهند وزیرخارجه بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکاربعد ازاین همه اهانت وخیانت علیه این ملت، پا براین خاک مقدس بگذارد دولت، دولمتردان، مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از ورود این فرد بی ارزش وهمجنس گرا خودداری می کردند.
فرانسه جنایتکارحق حرف زدن ازبرنامه موشکی ما ندارد.
فرانسه جنایتکارحق حرف زدن ازتسلیحات ما ندارد.
فرانسه جنایتکار که به دشمن ماسلحه داد حق ندارد درباره برنامه موشکی و تسلیحات ما حرف بزند.
فرانسه جنایتکار با ملت ایران دشمن است، نه برنامه موشکی
ملت ایران دربرابردیکتاتوری فرانسه جنایتکارسرخم نمی کند.
برد موشک های ما هیچ ربطی به فرانسه جنایتکارندارد.
اجاره دخالت درامور داخلی خود را نمی دهیم.
حاکمیت ایران خط قرمزماست ونمی پذیریم هیچ طرفی درحاکمیت ایران دخالت کند.
فرانسه مورد اعتماد ما نیست.
مردم ایران همچنان فرانسه جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست فرانسه درکاراست.
فرانسه درجنایت های صهیونیست ها شریک است.
فرانسه درجنایت های سعودی ها شریک است.
فرانسه درجنایت های اماراتی ها شریک است.
فرانسه درجنایت های بحرینی ها شریک است.
فرانسه درجنایت های گروهک تروریستی منافقین وصدام شریک است.
فرانسه درجنایت های تروریست ها شریک است.
فرانسه درجنایت های تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی شریک است.
نیروهای فرانسوی به جان ومان مردم عراق، افغانستان، لیبی، سوریه و یمن حمله می کند.
عربستان ازبزرگ ترین حامیان گروهک تروریستی منافقین است.
فرانسه به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه تروریستی منافقین است.
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
: کشورهای غربی طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها چگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های این کشورهای غربی با تروریستها ارتباط دارند.

سفیرفرانسه اخراج شود وظریف عذرخواهی کند.
سفارت فرانسه درتهران باید تعطیل شود.
سفیرفرانسه را اخراج کنید.
دولت باید سفیرفرانسه را اخراج کند.
دولت باید هرچه سریع سفیرفرانسه را احضار و شکایت خود را اعلام کند و یا حتی سفیررا اخراج کند.
ملت ایران به فرانسه جنایتکاراجازه مداخله در امور خود را نمی دهد.
که ملت انقلابی ایران هرگز به فرانسه و متحدانش اجازه نمی دهد به بهانه های واهی در امور کشورشان مداخله کنند.
روحانی باید رسما به اشتباه اعتماد به فرانسه جنایتکاراعتراف کند.
ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به فرانسه جنایتکاراعتراف کند.
فرانسه جنایتکاربه همراه آمریکا ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
فرانسه جنایتکار ازحمایت تروریست ها دست بردارد.
دولت فرانسه بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد.
فرانسه جنایتکار به همراه آمریکا ازتامین کنند گان اصلی تسلیحات ونیازهای مالی داعش و دیگرگروه های تروریستی درسوریه، عراق ومنطقه بوده است.

عربستان جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکاردیگرازششم فروردین سال 94 درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارغیرنظامیان یمنی را بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه وایتالیا می کشد وهمچنان نیزادامه می دهد.
فرانسه جنایتکارانواع سلاح های ممنوعه اختیارائتلاف عربی جنایتکار به سردکرگی عربستان جنایتکارقرارداده است.
فرانسه جنایتکارهمچنان به ائتلاف عربستان جنایتکاردرجنگ یمن سلاح می دهد.
فرانسه جنایتکارشریک جرم کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
حملات هوایی عربستان ومتحدانش دریمن جنایت جنگی است.
جنایات عربستان ومتحدانش دریمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.
حمله متجاوزان سعودی علیه جدیده یمن جنایت جنگی است.
فرانسه جنایتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی متجاوز رژیم سعودی سرپوش بگذارد.
فرانسه ازتجاوزآل سعود حمایت می کند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان وامارات با حمایت غرب غیرنطامیان یمنی را قتل عام می کنند.
همکاری کشورهای مدعی حقوق بشردرکشتارمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن شرم آوراست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: