کد خبر: ۷۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۰۷
رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:
رئیس جمهور با تبریک اعیاد قربان و غدیر و نیز میلاد با سعادت حضرت امام هادی(ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر علاوه بر مدیریت و مبارزات انقلابی، الگوی ماندگار رعایت اخلاق و فرهنگ در عرصه مدیریتی هستند.
دولت شأنی جز خدمتگزاری مردم ندارد/ با تأسی به فرهنگ انقلابی، از مقطع سخت فعلی عبور می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و تبریک هفته دولت به خانواده بزرگ دولت و همه کارکنان دستگاه اجرایی در نقاط مختلف کشور، افزود: دولت شأنی جز خدمتگزاری مردم ندارد و امیدواریم در این مقطع خطیر و در همان مسیر شهیدان رجایی و باهنر، وظایف انقلابی و ملی خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که «نهضت اسلامی برآمده از تحولات فرهنگی در حوزه، دانشگاه، بازار و سطوح مختلف جامعه بود»، تأکید کرد: امروز هم که دشمنان انقلاب اسلامی همزمان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را علیه نظام و مردم سازماندهی کرده‌اند، قادر خواهیم بود با تأسی به همان فرهنگ انقلابی، ضمن ارتقای آگاهی، امید و مشارکت مردم، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقطع سخت فعلی عبور کنیم.

وی فرهنگ دینی و ملی ما را هماهنگ با هم در قرن‌های گذشته دانست و افزود: همین مسأله باعث شده تا فرهنگ عمومی ما در برابر سایر فرهنگ‌ها و از جمله فرهنگ غربی مصون بماند.

وی در عین حال هرگونه شکاف میان فرهنگ رسمی و غیررسمی را تهدید قابل ملاحظه‌ای خواند که باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه عضویت طهرانچی و حجت‌الاسلام قمی در شورا را تبریک و از زحمات حجت‌الاسلام خاموشی و رهبر در دوران عضویت شورا تشکر کرد.

رئیس جمهور در فراز دیگری از سخنان خود موفقیت ورزشکاران کشورمان و کسب مدال‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا را تبریک و ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر در ادامه رقابت‌ها، از مسئولین ورزش کشور و قهرمانان ورزشی قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
به کسانی که با هواپیماهای مستعمل آمریکایی، فرانسوی عکس یادگاری می‌گرفتند، بگویید حق این بود که با جنگنده بومی کوثر عکس بگیرند چون اگر افتخاری باشد اینجاست!


کشوری که با مدیریت جهادی توانسته جنگنده بومی تولید کند آیا قادر نیست صنعت خودرویی و دیگر صنایع را خودکفا کند؟ انتظار می‌رود دولت با کمک گرفتن از جهادگران جبهه مقاومت، کشور را در برابر تحریم‌های بیگانگان خودکفا کند.


سؤال نمایندگان ملت از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس این بود که چرا عوامل دولتی چوب حراج به خزانه ارز و سکه زده و این مشکلات و مصائب را برای کشور به وجود آورده‌اند. ولی آقای رئیس‌جمهور به جای جواب دادن حاشیه رفت و گفت: همه باید با هم باشیم و ناامیدی ایجاد نکنیم. به نظر می‌رسد مسئولان شعور ملت را دست کم گرفته‌اند.


آقای روحانی ریاست محترم جمهوری گفته‌اند در این شرایط باید اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و همه با هم باشیم. ولی در عمل خود ایشان وقت و بی‌وقت شروع کننده سخنان وحدت شکن هستند. بنده عرض می‌کنم اگر ایشان اهل وحدت بودند و از مشورت با منتقدین بهره می‌بردند امروز با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شدیم. دو صد گفته چون نیم کردار نیست.


آقای رئیس‌جمهور در جواب سؤال نمایندگان مجلس گفتند دولت حقوق کارمندان را دو برابر کرده است. به خدا قسم این ادعا واقعیت ندارد. چرا رئیس اجرایی کشور این قدر راحت خلاف واقع به زبان می‌آورد.


آقای روحانی واقعاً روز سه‌شنبه فکر می‌کرد چرا به مجلس آمده است؟! هنوز ایشان متوجه نشده است که غرق کردن مردم در سراب توهمات و گل و بلبل کاذب فقط آسیب‌زاست؟


از سخنان آقای روحانی در مجلس با یک جمع‌بندی می‌توان گفت همانند گذشته دولت تکرار دوباره وعده‌های تکراری را تکرار کرد و گویا خبری از تحقق آنها نیست!


چرا در شبی که فردای آن آقای رئیس‌جمهور قرار است به مجلس برود از بسته‌های کمکی دولت رونمایی می‌شود؟!


مجلس و قوه قضائیه از همه خواسته‌اند در موضوع اقتصاد به دولت کمک کنند. اما این را نباید فراموش کرد که مسبب اصلی این مشکلات بی‌تدبیری‌هایی بوده است که بعضاً در مواردی ادامه دارد. چگونه می‌توان دولت را متقاعد کرد که باید به این بی‌تدبیری‌ها پایان بخشد و برای نظرات متخصصان ارزش قائل شود؟


یک روز با شعار رفع سایه جنگ و کسب آرا نمایش آمادگی نیروهای مسلح را مورد اعتراض قرار می‌دادند و یک روز هم گفتند به سبب قدرت دفاعی‌مان کسی جرأت حمله به ما را ندارد! بالاخره کدام را بپذیریم...؟!


آقای رئیس‌جمهور، شما نماینده مردم ایران هستید. مگر صدای اعتراض‌شان به ناکارآمدی دولت‌تان را نمی‌شنوید؟ فاصله طبقاتی، گرانی لحظه به لحظه در اکثر موارد و... نتیجه عدم همنشینی با مردم است.


آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان خبر داده که در بازسازی راکتور آب سنگین اراک، انگلیس جایگزین آمریکا شده است. بنویسید سگ زرد برادر شغال است. حضرت امام خمینی(ره) در سال 43 فرمودند انگلیس از آمریکا بدتر و همه از هم بدتر.


مواد اولیه تولید نوشابه در حجم انبوهی از آمریکا و... وارد می‌شود اما در مقابل مواد اولیه برای تولید کالاهای مفید کمیاب شده است! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!


از نماینده مردم دماوند تقاضا دارم توضیح بدهد آیا برای رفع مشکلات، کمبود آب روستاهای دماوند، اشتغال جوانان و... هم برنامه‌ای دارد؟ تا به امروز طرفداری از فتنه‌گران و سران فتنه و... اولویت‌های برخی از نمایندگان بوده است. امیدوارم از این به بعد پیگیری مطالبات مردمی در دستور کار این نمایندگان قرار گیرد.


سالانه 84 میلیون تن آهن در کشور تولید می‌شود که 60 میلیون تن آن به مصرف داخل می‌رسد و 24 میلیون تن آهن صادر می‌شود. با این وصف، چرا آهن یک باره در کشور با کاهش عرضه روبرو و قیمت آن چندبرابر می‌شود؟ دستگاه قضایی باید مفسدین و محتکرین را به دست قانون و حکم الهی بسپارد.


در ابتدای ریاست‌جمهوری دولت یازدهم ما پنج نفری در روز عید قربان، گوسفندی را ذبح و بین مستمندان تقسیم می‌کردیم. هر سال به تعدادمان تا 12 نفر افزوده شد ولی امسال با رشد نجومی قیمت‌ها حتی نتوانستیم یک گوسفند در عید قربان، ذبح کنیم! و فقط بوی عید را استشمام کردیم.


در مسابقات ورزشی خارج از کشور به هنگامی‌که ورزشکاران ما روی سکوی قهرمانی قرار می‌گیرند ضرورت دارد از قبل توسط مسئولان ورزش کشورمان به عوامل اهداکننده جوایز گوشزد شود مطابق با قانون اسلام و فرهنگ ما ایرانیان خانم‌ها و آقایان نامحرم از دست دادن به یکدیگر معذورند.


قیمت خودرو به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان کشور تخته گاز بالا می‌رود و هیچ تدبیری اندیشیده نمی‌شود. گاهی به نظر می‌رسد این‌ رهاشدگی اقتصاد کشور به عمد صورت می‌گیرد و خوف این وجود دارد که بعضی‌ها هدف‌شان به تنگ آوردن مردم برای تن دادن به مذاکره با آمریکا باشد.


با این وضع متلاطم بازار و افزایش 2-3 برابری قیمت‌ها من جوان چگونه قادرم ازدواج کنم؟ مسئولان امر در دولت و مجلس و دستگاه قضایی تدبیری برای بی‌تدبیری‌ها کنند.


قصد داشتم با همسرم به مشهد مقدس بروم و برای صرفه‌جویی و آسایش بیشتر ترجیح دادم از وسایل عمومی استفاده کنم. وقتی برای تهیه بلیط قطار اتوبوسی که فکر می‌کردم ارزان‌ترین قیمت را داشته باشد مراجعه کردم گفتند 125 هزار تومان! واقعا پایم به زمین چسبید ... قطار 4 تخته لوکس چندی قبل 80-90 هزار تومان بود حالا قطار درجه 3 (اتوبوسی) شده 125 هزار تومان! این هم از شاهکارهای وزیر راه و شهرسازی است که من‌بعد دیگر افراد متوسط جامعه هم توان مسافرت با قطار را نداشته باشند!


بلیت رفت بنده با هواپیما از اهواز به مشهد 180 هزار تومان بود ولی برای برگشت قیمت بلیت 800 هزار تومان شد. برای بعضی از نماینده‌های مجلس که به رغم مشاهده این همه بی‌تدبیری در دولت آن‌ها را توجیه می‌کنند.متاسفم.


قوه‌قضائیه باید به تخلفات شرکت‌های لوازم خانگی خارجی ورود کند،‌ یکی از دلایل گرانی این لوازم خانگی عدم فروش کالا توسط نمایندگی‌ها و فروش در بازار با دلار 10 هزار تومانی است.


حق‌الزحمه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در اصفهان بعد از گذشت یک‌سال هنوز پرداخت نشده است. با پیگیری از فرمانداری اصفهان نتیجه‌ای نداده است... مسئولان امر لطفا پاسخگو باشند!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: