کد خبر: ۷۸۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۵۰۵
پژوهشگان طی مطالعات اخیرشان اظهار کرده‌اند که توسط آزمایشات ژنتیکی می‌توان دریافت چه ورزشی مناسب بدن هر فرد است.
چه نوع ورزشی برای شما مناسب است؟
پژوهشگان طی مطالعات اخیرشان اظهار کرده‌اند که توسط آزمایشات ژنتیکی و با بررسی ژن‌های مختلف می‌توان دریافت که چه نوع ورزشی برای هر فرد مناسب است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  دیلی‌میل، البته این وعده اکنون تنها یک قول مبهم محسوب می‌شود اما دانشمندان امیدوارند که با توسعه نسل جدید آزمایشات ژنتیکی می‌توان ادعا کرد که چه نوع ورزش و تغذیه‌ای برای هر فرد مناسب است.

البته لازم به ذکر است که اگر این وعده عملی شود، هزینه آن بسیار بالا خواهد بود به طوریکه پژوهشگران تخمین می‌زنند هر تست ممکن است هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ تا ۲۵۰ پوند داشته باشد.

جدا از نتایج جالب این آزمایشات، می‌توان آنها را یک تجارت پرسود نیز دانست زیرا بنابر تخمین‌ها برآورد می‌شود با عملی شدن وعده‌ انجام آزمایشات، تا چهار سال آینده این آزمایشات سودی به ارزش ۷ میلیار پوند به ارمغان خواهند آورد.

در حال حاضر آزمایشات ژنتیکی مختلفی با اهداف متفاوتی وجود دارند اما آیا واقعا می‌توان این آزمایش مذکور را جهشی بزرگ در توسعه آزمایشات ژنتیکی دانست؟ برای مثال دو آزمایش ژنتیکی مختلف به نام‌های آزمایش" DNAFit "و" FitnessGenes "را در نظر بگیرید.

آزمایش DNAFit هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۹ پوند و آزمایش FitnessGenes هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۹ پوند خواهد داشت. نحوه انجام این آزمایشات نیز متفاوت است. به طور مثال در آزمایش FitnessGenes یک لوله آزمایشی را در دهان شما قرار می‌دهند تا درون آن آب دهان خود را بریزید و در آزمایش DNAFit نیز یک ماده خاصی را از زیر گونه‌هایتان خارج می‌کنند.

سپس نمونه آزمایشات شما به یک آزمایشگاه ارسال شده و در گام بعدی پژوهشگران در هر دو آزمایش نسخه‌هایی از ژن‌های خاصی که مربوط به رژیم‌های خاص و ویژگی‌های تناسب اندام هستند را مورد بررسی قرار می‌دهند. چند هفته بعد نیز نتایج آزمایشات را به صورت آنلاین دریافت خواهید کرد.

بنابراین درنهایت می‌توان دریافت که چگونه می‌توان به تناسب اندام ایده آل رسید. به طور مثال در آزمایش DNAFit، هفت ژن مختلف، سطح التهاب و "استرس اکسیداتیو "(oxidative stress) بدن را پس از ورزش مورد بررسی قرار می‌دهند.

استرس اکسیداتیو، بازتاب‌دهنده عدم تعادل میان تظاهرات سیستماتیک گونه‌های فعال(واکنش‌پذیر) اکسیژن(ROS) و توانایی یک سیستم زیستی در خنثی‌سازی و مهار میانجی‌های سمی آن یا ترمیم آسیب‌های وارده است.

پروفسور "منیر پیرمحمد"(Munir Pirmohamed)  مدیر بخش داروسازی سرویس بهداشت ملی انگلستان گفت: من مخالف این آزمایشات نیستم، اما توصیه‌ می‌کنم که این آزمایشات باید با احتیاط انجام شود. پروفسور پیرمحمد معتقد است که این آزمایش‌ها فوایدی نیز دارند و در آینده دانشمندان را قادر خواهند ساخت تا بسیاری از راز و رمزهای بدن انسان را کشف کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: