کد خبر: ۷۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۲۲۸
سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا سوالات از رییس جمهوری طبق آیین‌نامه به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، گفت: در تبصره ماده ۲۱۳ آیین‌نامه آمده است که اگر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رییس جمهوری درباره پاسخ‌های مطروحه قانع نشدند، اگر موضوع مربوط به نقض و یا استنکاف از قانون باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، پس هنوز بحث قوه قضاییه مطرح نیست.
نعمتی: فعلا موضوع ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه مطرح نیست

به گزارش خبرداغ، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فعلا بحث قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رییس جمهور درباره سوالات مطروحه و ارجاع آن به قوه قضاییه مطرح نیست، گفت: این موضوع منوط به جمع‌بندی و نظر حقوقی مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه است.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا سوالات از رییس جمهوری طبق آیین‌نامه به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، گفت: در تبصره ماده ۲۱۳ آیین‌نامه آمده است که اگر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رییس جمهوری درباره پاسخ‌های مطروحه قانع نشدند، اگر موضوع مربوط به نقض و یا استنکاف از قانون باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، پس هنوز بحث قوه قضاییه مطرح نیست.

وی افزود: برای این موضوع معاونت تقنینی و حقوق‌دانان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون حقوقی باید تطابق‌های لازم با قوانین مختلف را بدهند تا مشخص شود تخلف یا استنکافی صورت گرفته یا خیر. قوانینی همچون برنامه توسعه، قانون مربوط به کسب‌وکار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواردی دیگر باید بررسی و تطبیق داده شود و بعد جمع‌بندی به هیات رییسه ارائه گردد. اگر هیات رییسه به جمع‌بندی رسید آن را موضوع به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارجاع سوال رییس جمهور به قوه قضاییه منوط به نظر و جمع‌بندی حقوقی مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه است. کار از امروز توسط نمایندگان سوال‌کننده و حقوق‌دانان شروع شده تا تطابق‌های لازم را داده و نظرشان را به هیات رییسه بدهند. اگر نظر آن بود در هر یک از سوالات از قانون استنکاف شده و یا قانون نقض شده باشد آنگاه سوال به قوه قضاییه می‌رود.

نعمتی در پایان اظهار کرد: اگر سوال به قوه قضاییه رفت دیگر بحث جرم‌انگاری مطرح است آنجا باید قضات موضوع را بررسی کنند و دیگر موضوع ارتباطی با مجلس شورای اسلامی ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز از پنج سوال مطروحه تنها درباره سوال مربوط به تحریم‌های بانکی قانع شدند و پاسخ‌های رییس جمهور درباره چهار سوال دیگر را قانع‌کننده ندانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
چرا تعزیرات، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشورقاطع برخورد نمی کنند؟
مرغ به دلار هیچ ربطی و ارتباطی ندارد.
مرغ به تحریم های آمریکا هیچ ربطی و ارتباطی ندارد.
قیمت مرغ در بازار به ۱۲ هزار تومان رسید به خاطرناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت های دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
قیمت مرغ در بازار به ۱۲ هزار تومان رسید
یک مقام مسئول گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا به سبب برگزاری جشن ها و مراسم در این ایام،قیمت مرغ مجدد با افزایش روبه رو شد.

تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

یک مقام مسئول گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا به سبب برگزاری جشن ها و مراسم در این ایام،قیمت مرغ مجدد با افزایش روبه رو شد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش 2 درصد نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا به سبب برگزاری جشن ها و مراسم در این ایام،قیمت مرغ مجددا با نوساناتی در بازار روبه رو شده است.

وی نرخ هر کیلو مرغ زنده را 7 تا 7 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 9 هزار و 700 و خرده فروشی های سطح شهر 10 تا 12 هزار تومان است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: