کد خبر: ۷۸۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۷۱۷
ناز خاتون بخاطر وجود آبغوره و سیر، چربی و فشار خون را از بین می برد و در عین حال که غذایی ضد سرطان است، وضعیت عمومی بدن را نیز تقویت می کند
غذای اصیل شمال ایران به نام ناز خاتونناز خاتون، خورش خوشمزه و ترش شمال ایران مخصوصا در منطقه سرسبز و خوش آب و هوای گیلان است که با انواع برنج های مخلوط و کباب سرو می شود ولی در اصل ترکیب این خورش با عدس پلو است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین:این غذا بخاطر وجود آبغوره و سیر، چربی و فشار خون را از بین می برد و در عین حال که غذایی ضد سرطان است، وضعیت عمومی بدن را نیز تقویت می کند.

مواد لازم برای تهیه خورش ناز خاتون

    بادمجان: 8 عدد
    گوجه فرنگی: 5 عدد
    آبغوره: نصف لیوان
    آب انار: 2 لیوان
    پیاز رنده شده: 4 قاشق
    نعناع خشک: 1 قاشق
    گلپر: 1 قاشق
    نمک: به مقدار لازم


طرز تهیه:

بادمجان ها را خوب بشوئید و نیم ساعت در فر قرار دهید تا کبابی شوند. سپس پوست آن ها را گرفته و خوب و ریز ساطوری کنید.

هنگامی که بادمجان ها در فر هستند، گوجه ها را در کاسه ای قرار دهید و مقداری آبجوش روی آن ها بریزید تا پوست آن ها به راحتی کنده شود. فقط مراقب باشید که آن ها را له نکنید سپس آن ها را خُرد کرده و کنار بگذارید.

بادمجان ساطوری شده را در یک قابلمه بریزید و آبغوره و آب انار را روی آن ریخته و اجازه دهید تا آهسته بجوشد و غلیظ شود. سپس گلپر، نعناع و پیاز رنده شده را در قابلمه بریزید و کمی هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و گوجه را اضافه و مخلوط کنید و به ظرف مورد نظر انتقال دهید و روی آن را گردو خرد شده بریزید و با نعناع تزئین کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: