کد خبر: ۷۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۸
بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، درباره اقدام قضایی رحمت‌الله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی علیه الیاس حضرتی، قائم‌مقام جدید این حزب گفت: آقای بیگدلی از شخص الیاس حضرتی شکایت کرده است و دستور قرار موقت فعالیت‌های حضرتی را از دادگاه گرفته است. این نامه در کمیسیون ماده 10 احزاب قرار دارد و به حضرتی ارسال می‌شود.
قائم مقامی حضرتی ملغی شد؟ / وزارت کشور: انتخابات شورای مرکزی حزب اعتمادملی تایید نشدمدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتمادملی در این کمیسیون تایید نشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از   تسنیم، بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، صبح امروز دوشنبه (5 شهریور) در نشست خبری خود، با اشاره به نهمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در سال جاری، اظهار داشت: گزارش مجمع عمومی حزب اعتمادملی مطرح و انطباق اساسنامه و مرامنامه حزب با قانون جدید احزاب، تصویب شد. با توجه به وجود برخی اشکالات در فرایند انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین حزب، مقرر شد با تشکیل مجمع عمومی، مجدداً نسبت به انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین اقدام شود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه مجمع عمومی حزب اعتمادملّی باید ظرف یک‌ماه از تاریخ ابلاغ، برگزار شود گفت: آقایان امیری اصفهانی، کمالی و خانم مافی به عنوان نمایندگان کمیسیون ماده 10 احزاب و ناظر وزرات کشور بر روند برگزاری مجمع عمومی حزب اعتمادملی نظارت خواهند کرد.

سرمست از تایید گزارش مجمع عمومی حزب آزادی خبر داد و افزود: اصلاح اساسنامه و مرامنامه این حزب و انتخابات شورای مرکری و بازرسین، مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: گزارش مجمع حزب پیروان زینب(س) مبنی بر انطباق اساسنامه و مرامنامه و نیز انتخابات شورای مرکزی و بازرسان این تشکل، مورد تصویب قرار گرفت و جزئیات، به حزب ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از موافقت این کمیسیون با تقاضای تاسیس اولیه حزب یاران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: جزئیات مصوبه به هیئت متقاضی تاسیس، جهت برگزاری مجمع عمومی ابلاغ خواهد شد.

سرمست درباره اقدام قضایی رحمت‌الله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی علیه الیاس حضرتی، قائم‌مقام جدید این حزب گفت: آقای بیگدلی از شخص الیاس حضرتی شکایت کرده است و دستور قرار موقت فعالیت‌های حضرتی را از دادگاه گرفته است. این نامه در کمیسیون ماده 10 احزاب قرار دارد و به حضرتی ارسال می‌شود.

سرمست در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور که احزاب برای مدتی به مرخصی بروند، نیز تصریح کرد: به نظر من یک سوء تفاهمی صورت گرفته و نظر رئیس‌جمهور رقبای انتخاباتی بوده که با سیاه‌نمایی و تخریب چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و الا دولت چه در برنامه توسعه 6 و چه در ارتباط با آیین‌نامه‌هایی که در زمینه گسترش فعالیت احزاب بود همه مشوق فعایت حزبی قانون‌مند بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: