کد خبر: ۷۸۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۲۷۶
استقلال خاطرات خوبی از السد دارد و امشب آبی‌های پایتخت به دنبال تکرار این خاطرات شیرین هستند.
استقـــلال - الســـد؛ امشـب ۲۰:۳۰/ به امید تکرار خاطرات خوببه گزارش خبرداغ، تقریبا یک سال و نیم پیش بحرانی‌ترین استقلال یک دهه اخیر با علیرضا منصوریان توانست در پلی‌آف از سد السد بگذرد، حالا از آن مسابقه یک سال و 6 ماه و 18 روز گذشته و این 2 تیم بار دیگر باید در امشب و در تهران به مصاف هم بروند؛ با این تفاوت که به جای یک بازی 2 مسابقه رفت و برگشت را پیش رو دارند و تیم برنده در مجموع این 2 بازی خود را در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد دید. استقلال شفر نسبت به استقلال منصوریان شرایط به مراتب بهتری دارد اما مسلما هیچ کس مقابل السد پرستاره و مدعی، تیم شفر را از پیش برنده نمی‌داند.

 

نماینده قطر در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و شروع طوفانی این تیم در لیگ قطر نشان از کار سخت آبی‌های پایتخت برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارد. 2 برد پرگل 6 - صفر و 10 - یک و یک تساوی حاصل کار السد در 3 هفته آغازین لیگ ستارگان بوده که باعث شده رقیب استقلال با تفاضل گل بهتر نسبت به الدحیل رقیب پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرد. هر چند که مثل بازی 2 تیم در سال گذشته همه نگاه‌ها به ژاوی هرناندز دوخته شده اما ستاره این روزهای السد بغداد بونجاح است که غافل شدن از او می‌تواند به قیمت حذف استقلال از گردونه رقابت‌ها تمام شود. بونجاح فصل جدید از مجموع 17 گل زده السد 10 گل به ثمر رسانده که نشان از آمادگی بسیار بالای این بازیکن دارد. السد در خط هافبک خود هم یک بازیکن گلزن دیگر به نام جوگورتا حمدون دارد که او نیز الجزایری است و به عنوان مکمل ژاوی نقش پررنگی در طراحی حملات السد دارد.

 

با حضور این هافبک‌های آماده، سرمربی آلمانی به خوبی می‌داند ارایه یک فوتبال مالکانه در این دیدار تقریبا ممکن نیست و به همین دلیل استقلالی‌ها در این دیدار با تغییر استراتژی و متفاوت از دیدارهای قبلی حاضر می‌شوند. تیم شفر در این دیدار تمرکز خود را روی توپ‌گیری سریع از حریف و پرس هافبک‌ها و مدافعان این تیم می‌گذارد تا با توپ‌گیری سریع و استفاده از اشتباهات احتمالی بازیکنان السد به گل برسد. در این شرایط مسلما فرشید باقری و علی کریمی نقش بسزایی در مهار هافبک‌های حریف خواهند داشت و شاید با توجه به حساسیت‌های این بازی شفر در این بازی ریسک کرده و از روزبه چشمی هم استفاده کند. در بازی امشب جنگ 2 تیم در مستطیل سبز خلاصه نمی‌شود و باید شاهد تقابل تاکتیکی مربیان 2 تیم هم باشیم.

 

مانوئل فریرا، سرمربی پرتغالی تیم السد که از آذرماه سال 1394 هدایت این تیم را در دست دارد پس از 3 سال حضور در این تیم ثابت کرده تفکراتی تهاجمی دارد. او که کار مربیگری‌اش را در سرمربیگری تیم پورتو آغاز کرده پس از آن راهی یونان شد و تیم پاناتینایکوس به عهده گرفت. فریرا سپس به کشورش برگشت و هدایت تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و براگا را در دست گرفت و در نهایت از سال 2015 به السد قطر آمد. قطعا او و شفر جدال دیدنی بیرون از زمین با یکدیگر خواهند داشت.

خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: