کد خبر: ۷۸۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۲۹۴
دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «صنایع‌دستی به‌معنی فرهنگ، تولید ثروت با حداقل سرمایه‌گذاری، صادرات، اقتصاد ضدتحریم و اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.»
صنایع‌دستی تبلور اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است
به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز شنبه 3 شهریور 97 در حاشیه افتتاح سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران از صنایع‌دستی به‌عنوان نمادی از رنگ و زندگی یاد کرد و گفت: «در ایران 290 نوع تولیدات صنایع‌دستی داریم که از صادرات 300میلیارد دلاری صنایع دستی در دنیا 500میلیون دلار به صادرات تولیدات کشورمان تعلق دارد که نیمی از این مقدار صادارت چمدانی است.»

شمخانی ادامه داد: «در میان همسایگانمان، ما ظرفیت بسیار زیادی در حوزه صنایع دستی داریم که از این ظرفیت ملی باید برای رفع بی‌کاری، تولید درون‌زا و برون‌گرایی و اقتصاد جایگزین نفت استفاده کرد. فعال سازی این موضوع همت می خواهد و به نظر من باید نگاه را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر داد.»

او در ادامه گفت: «هرکدام از این صنایع‌دستی انعکاس یک گذشته است و باید حفظ شود.»

شمخانی افزود: «چهار سال است 31 دستگاه را دورهم جمع می کنیم تا بگوییم چگونه می توانیم از فرهنگ، ثروت تولید کنیم. علت حضور من نیز در این مراسم افتتاحیه به همین علت بود، چون شورای عالی امنیت ملی به این زوایه اقتصادی نگاه عمیقی دارد.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که دکور اتاق شما از چیست گفت: «دکور اتاق من کوزه‌ای از صنایع دستی اصفهان است. علاوه بر این به مهمانان خارجی صنایع دستی ایرانی هدیه می دهم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: