کد خبر: ۷۸۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۷۷۴
نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیا مقر مشکلات امروز کشور رئیس‌جمهور است؟ قوانین و مقررات ما مشکلی ندارد؟ افراد دیگری هم در کشور وجود دارند که باید پاسخ دهند.
مسعود پزشکیان: فقط رئیس‌جمهور مقصر مشکلات امروز نیست/ افراد دیگری هم باید پاسخگو باشند/ مسئولان زندگی خود را با شاخص زندگی مردم مقایسه کنند/  چرا به آن‌هایی که ما را قبول ندارند، نمی‌گویم مردم؟

به گزارش خبرداغ، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره رفتار برخی در امضای سوال از رئیس‌جمهور و این‌که عنوان می‌کنند کسانی که سوال از رئیس‌جمهور را امضا می‌کنند طرف مردم هستند و آن کسانی که امضا نکرده‌اند به اصطلاح غیر مردمی‌اند،‌ گفت: با این مرزبندی‌ها مخالفم، معتقدم عوامل این گرفتاری‌های امروز  همین حرف‌هایی است که می‌زنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این رفتارها و تصمیم‌هایی که می‌گیریم، سیستم و حاکمیت را با چالش روبرو می‌کنیم و بعد می‌گوییم چرا این چالش را داریم،‌ برای این‌ است که خودمان این تصمیمات را گرفته‌ایم!

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر کار گفت: به طور مثال وزیر کار را استیضاح کردند، شما خیال می‌کنید یک فرد بهتر خواهد آمد؟ قبلا هم گفته‌ام به طور قطع و یقین فرد بهتری را نمی‌توانند بیاورند.

وی ادامه داد: اگر وزیر جدید آمد و مشکل حل نشد چه؟ او را هم می‌خواهند استیضاح کنند؛ خب استیضاح کنند و باز هم  وزیر عوض کنند، آیا مشکل حل می‌شود؟ آیا مشکل بیکاری وزیر کار بود؟ مگر مسائلی که در کشور وجود دارد به وزیر کار مربوط می‌شود؟ مگر مقصر مشکلات امروز رئیس‌جمهور است؟

پزشکیان ادامه داد:‌ سوال این‌جاست آیا در حال حاضر  همه قوانین، سیاست، مقررات، نوع گفت‌وگو و تعامل ما بی نقص است؟ افراد دیگری هم در کشور وجود دارند که باید پاسخ دهند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: این ذهنیت مردمی و غیر مردمی درست نیست، چه کسی گفته کسانی که من مردم خطاب‌شان می‌کنم مردم هستند؟ چرا به آن‌هایی که ما را قبول ندارند، نمی‌گویم مردم؟ مگر مردم همان چهار نفری هستند که دور خودمان جمع کردیم؟

وی ادامه داد: مگر نمی‌گفتند لیست انگلیسی، مگر پشت همین تریبون مجلس اعلام نکردند ما از مردم هستیم، چرا مردم به آنها رای ندادند؟ باید بپذیریم هر تفکر و تقاضایی مشتری خاص خودش را دارد. به یکدیگر انگ و تهمت نزنیم و نگوییم یک عده مردمی هستند و یک عده دیگر نیستند.

پزشکیان خطاب به برخی از مسئولان و نمایندگان گفت: بیایید شاخصه مردمی قرار دهیم و زندگی خودمان را با آنان مقایسه کنیم و ببینیم مثل آنان زندگی می‌کنیم یا خیر؟ با شعار دادن که نمی‌شود کار را پیش‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان به خاطرسیاست های نادرست و آدرس غلط دولت روحانی بوده است.
تورم بالای 40 درصد است ونه 9 درصد
کارمندان، کارگران و بازنشستگان افزایش 10 درصدی حقوق دریافت می کنند ولی متاسفانه افزایش ۲۶ درصدی قیمت خوراکی ها طی یک سال شرم آوراست/ دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به کارمندان، کارگران و بازنشستگان اهانت و خیانت کردند.

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
افزایش ۲۶ درصدی قیمت خوراکیها طی یک سال

مرکز آمار با انتشار تازه ترین گزارش از روند قیمت هاو نرخ تورم، از رشد سریع قیمت ها در مرداد ماه خبر داد. براساس این گزارش، نرخ تورم سالانه با یک درصد رشد به 9.7 درصد رسید.
به گزارش روزنامه خراسان، با این حال تورم نقطه به نقطه با رشد 5.5 درصدی طی یک ماه به 19.3 درصد رسید. در این میان قیمت خوراکی ها رشد قابل توجهی از خود نشان داد و در مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل 26.3 درصد افزایش یافت.
تورم نقطه به نقطه به 19.3 درصد رسید
به گزارش مرکز آمار ایران، در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل نسبت به ماه قبل 5.2 درصد افزایش یافت. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 19.3 درصد اعلام شد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 19.3 درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به همین شاخص در ماه قبل که 13.8 درصد بود، 5.5 واحد درصد افزایش یافته است.
نرخ تورم 12 ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ به 9.7 درصد رسید که نسبت به همین شاخص در ماه قبل که 8.7 درصد بود، یک واحد درصد افزایش را نشان می دهد.
در این میان رشد سریع قیمت کالاهای خوراکی قابل توجه است که نشان می دهد قیمت این کالاها در مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل 26.3 درصد افزایش یافته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
به حقوق من بازنشسته 10 درصد اضافه شده ولی تورم واقعی به بالای 40 درصد رسیده است. دولتمردان به جای اینکه رویشان را از واقعیت کشور برگردانند، قیمتها را به گذشته برگردانند یا فکری برای افزایش حقوق ما حقوقبگیران بکنند.

علی‌رغم افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها
مرکز آمار: تورم همچنان زیر 10 درصد است!
در شرایطی که طی مرداد ماه، بسیاری از کالاهای خوراکی، خودرو و... افزایش چشمگیری داشتند، مرکز آمار مدعی شد نرخ تورم زیر 10 درصد است!

تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳



گروه اقتصادی-

تابستان امسال فصل داغی برای گرانی کالاهای مصرفی بود، البته گرمای ناشی از افزایش قیمت‌ها به اندازه کافی مردم را داغ کرده و بسیاری کالاها اعم از خوراکی‌ها، مسکن و خودرو، افزایش چشمگیری را تجربه کردند.
البته مردم به خودی خود در جریان این گرانی‌ها هستند و نیازی به اثبات فشار گرانی‌ها به مردم وجود ندارد، با این حال وقتی مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود اعلام می‌کند: «نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ به 9/7 درصد رسید.» یعنی در نهادی که باید کارشناسی‌ترین آمارها اعلام شود هم درک درستی از شرایط افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.
چنانچه آخرین گزارش بانک مرکزی از «متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران» در هفته منتهی به 26 مرداد امسال نشان می‌دهد، قیمت 11 گروه کالاهای اساسی در این بازه زمانی نسبت به سال قبل بیش از 28 درصد افزایش داشته است.
به عبارت دیگر، تورمی که مردم با آن سروکار دارند، نزدیک به 30 درصد می‌باشد نه 9 درصد. البته بر مبنای سخن رئیس‌جمهور که در نخستین نشست خبری خود که گفته بود، «معیار اصلی تورم جیب مردم است، نه آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار.» آمارهای مرکز آمار معیار تورم نمی‌باشد، چون آمار نه تنها با جیب مردم سازگاری ندارد، بلکه در تعارض کامل با آن می‌باشد.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، قیمت تخم‌مرغ، ماست پاستوریزه، سیب گلاب، گلابی، طالبی، خربزه، هندوانه، موز، خیار، بادنجان از 50 تا 134 درصد گران شده و معیشت مردم را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است.
اگر موارد مذکور را (درخصوص گرانی ها) در کنار افزایش خودرو و مسکن هم قرار دهیم متوجه می‌شویم که معیشت مردم بیش از آنچه ذکر آن آمد در تنگنا قرار گرفته است، چه اینکه رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو هم با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: «همچنان اختلاف قیمت خودروهای تولید داخل از کارخانه تا بازار زیاد است و در برخی موارد این اختلاف قیمت به بیش از ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.»
از سوی دیگر مسکن و اجاره بها نیز طی ماه‌های اخیر با افزایش قابل توجهی رو به رو شده و بر همین اساس باید گفت آنچه بر معیشت و سفره مردم می‌گذرد، تفاوت گسترده و معنی داری با آمارهای مرکز آمار دارد.
مدت هاست که محاسبات مرکز آمار از سوی برخی کارشناسان زیر سؤال رفته و اعتماد عمومی هم به این نهاد خدشه دار شده است. ضمن اینکه تفاوت آمارهای این نهاد با بانک مرکزی هم مزید بر علت شده و جالب اینجاست که رهبر معظم انقلاب در شهریور 95، اختلاف در آمارهای مراکز آماری را «بلایی بزرگ» خواندند و افزودند: «گاهی مراکز مختلف درخصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم و رشد اقتصادی، آمارهای متفاوتی بیان می‌کنند که این مسئله موجب ایجاد بی‌اعتمادی در مردم می‌شود.»
متاسفانه آنچه گمشده آمارهای این نهاد می‌باشد توجه به قابل لمس بودن این آمار‌ها برای مردم است و کافی است مسئولان مربوطه برای اطمینان این موضوع به مردم مراجعه کنند تا ببینند چقدر به آمارهایی که اعلام می‌شود اعتماد عمومی وجود دارد.
در حال حاضر مهم‌ترین دستاوردی که مرکز آمار می‌تواند داشته باشد، (یعنی اعتماد عمومی) کاملا بر باد رفته و به نظر می‌رسد این مرکز آماری به جای متعهد ماندن به ارائه آمارهای واقعی، آمارهایی را ارائه می‌کند که اصلا با واقعیت‌های موجود هم‌خوانی نداشته و بیم این موضوع را که برخی آمارها بر اساس مصالح سیاسی و خوشامد مسئولان دولتی اعلام می‌شود را هم تقویت کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
آقای روحانی تورم مواد غذایی به 80 درصد و 90 درصد رسیده اما دولت روحانی هنوز بی خیال است.
درحال حاضرتورم درکشور به 80 درصد و 90 درصد رسیده متاسفانه دولت روحانی برای کنتری تورم هیچ برنامه ای ندارد وبی خیال است.

روحانی: تورم مواد غذایی در آغاز این دولت ۵۱٪ بود و اکنون کمتر از ۸٪ است/ در دولت قبل اگر میگفتند دلار نخرید، ارزان میشود؛ همه میدانستد یعنی دلار گران میشود/ پاسخ به منتقدان وضعیت معیشتی مردم
بخش سیاسی الف، 18 فروردین 96
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷


حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با جوانان و نخبگان ‏استان سمنان، با بیان اینکه "اگر گفته شود امروز ایران از لحاظ امنیت ، آرامش و ثبات به معنای عام ‏کلمه و از لحاظ امید به آینده جزو کشورهای نمونه است، اغراق و مبالغه نشده است"، گفت: بی تردید ‏برای تامین امنیت ملی همه مردم ، نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی دست به دست هم داده اند و برای ‏حفظ و تقویت آن فداکاری کردند.‏

رییس جمهور امنیت و آرامش حاکم بر کشور را دستاورد انسجام، وحدت ملی، اعتماد و امید مردم ‏به آینده برشمرد و تصریح کرد: کاری که دولت در این سه سال برای اقصی
آیا سطح آرامش و امنیتی که امروز در سایه حمایت و وحدت مردم در کشور وجود دارد، دیروز هم ‏بود؟ دیروزی که با قطعنامه های شورای امنیت در ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد، ایران تهدید ‏صلح و امنیت جهانی معرفی می شد و قطعنامه 1929 که راه جنگ علیه ایران را باز ‏کرده و سایه تهدید و حصر، کشورمان را فراگرفته بود؛ آیا با امروز ایران که آن قطعنامه ها تبدیل به ‏موافقتنامه های همکاری شده، قابل مقایسه است؟ آیا مردم امروز احساس امنیت و آرامش بیشتری می ‏کنند، یا آن روز؟
نقاط کشور و به ویژه ‏مناطق محروم مرزی انجام داد، طی 10 الی 12 سال گذشته سابقه نداشته است و مقایسه آمار و ارقام ‏موجود این موضوع را آشکارا نشان می دهد.‏

دکتر روحانی با اشاره به برخی طرح های عمرانی و زیربنایی که امروز در سمنان افتتاح شده و فاصله ‏معنادار آنها با اقدامات انجام شده برای سمنان در سالهای قبل از دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: همه این ‏دستاوردها نشان می دهد که می توانیم در کنار هم و با هم یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کنیم.‏

رییس جمهور گفت: آیا سطح آرامش و امنیتی که امروز در سایه حمایت و وحدت مردم در کشور وجود دارد، دیروز هم ‏بود؟ دیروزی که با قطعنامه های شورای امنیت در ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد، ایران تهدید ‏صلح و امنیت جهانی معرفی می شد و قطعنامه 1929 که راه جنگ علیه ایران را باز ‏کرده و سایه تهدید و حصر، کشورمان را فراگرفته بود؛ آیا با امروز ایران که آن قطعنامه ها تبدیل به ‏موافقتنامه های همکاری شده، قابل مقایسه است؟ آیا مردم امروز احساس امنیت و آرامش بیشتری می ‏کنند، یا آن روز؟

دکتر روحانی بزرگترین دستاورد دولت یازدهم را امنیت و آرامش سراسری ملت دانست و با اشاره به تلاش ‏های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور اضافه کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها بیشترین تلاش را برای ‏تامین امنیت در کشور کرد، بلکه برای امنیت منطقه نیز از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکرد. اگر ‏تلاش ایران نبود، چه بسا امروز بغداد در اختیار تروریستها بود و شرایط دیگری در سوریه و لبنان و کل ‏خاورمیانه حاکم بود.‏

رییس جمهور اظهار داشت: یکشنبه آینده که روز ملی فناوری هسته ای است، همگان شاهد خواهند بود ‏که چه تحول عظیمی در یکسال اخیر در عرصه فناوری هسته ای ایران اتفاق افتاده تا آنها که به دروغ ‏می گفتند برجام جلوی فناوری هسته ای ایران را گرفته، بفهمند که این توافق چگونه و چقدر راه را ‏برای فعالیت و پیشرفت فناوری هسته ای کشور هموارتر کرده است.‏

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مجموع فعالیت این چند سال ملت ایران نشان داد که در سایه تلاش، ‏وحدت و انسجام و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری چگونه می توانیم از مشکلات به خوبی عبور ‏کرده و مسیر پیش روی کشور را مسیر آرامی برای پیشرفت و ترقی قرار دهیم.‏

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا امروز آرامش بیشتری در بازار حاکم است یا دیروز؟ گفت: ‏مقایسه و رسیدن به پاسخ این سوال آسان است. در حال حاضر تورم مواد غذایی حداکثر 8 درصد و حتی ‏کمتر است، اما در آغاز این دولت تورم مواد غذایی به 51 درصد رسیده بود.

دکتر روحانی افزود: آرامش، ثبات و امنیت امروز زندگی مردم و اقتصاد کشور باید باعث افتخار همه ما ‏باشد. اگر اقدامی شده و اتفاق مثبتی افتاده است، این کار دولت نبوده بلکه حضور، اعتماد و تلاش و ‏همت
یکشنبه آینده که روز ملی فناوری هسته ای است، همگان شاهد خواهند بود ‏که چه تحول عظیمی در یکسال اخیر در عرصه فناوری هسته ای ایران اتفاق افتاده تا آنها که به دروغ ‏می گفتند برجام جلوی فناوری هسته ای ایران را گرفته، بفهمند که این توافق چگونه و چقدر راه را ‏برای فعالیت و پیشرفت فناوری هسته ای کشور هموارتر کرده است.‏
مردم بوده است. روزگاری اگر رییس بانک مرکزی به مردم می گفت که ارز نخرید، ارزان می ‏شود، مردم می دانستند که حتما گران می شود، اما امروز مردم به مسئولان و دولت اعتماد دارند و اگر ‏مسئولی به آنها توصیه ای کند، می دانند که درست است و به صلاح آنهاست.‏

رییس جمهور اظهارداشت: همه دیدید که عده ای تلاش کردند بازار ارز را متشنج کنند اما توصیه ها و ‏راهنمایی های مسئولان و دولت و همراهی و اعتماد مردم ، مانع از تحقق این تلاش شد. اگر نیاز شد ‏گفته خواهد شد که کدام بخشها و چه کسانی می خواستند بازار ارز را بهم بریزند.

دکتر روحانی تصریح کرد: روزی که در کشور در تمام بخشها رکود حاکم بود و کشور در سال 91 رشد ‏اقتصادی منهای 6.8 درصد را تجربه می کرد، برخی روزنامه ها و رسانه ها حتی یکبار از رکود سخن ‏نگفتند، اما امروز که در تمام بخشها از رکود عبور کرده ایم و فقط بخش مسکن است که هنوز گرفتار ‏رکود است، به طور مرتب واژه رکود را در وصف وضعیت اقتصادی کشور از این رسانه ها می شنویم ‏و می بینیم.‏

رییس جمهور تأکید کرد: امروز به آرامش موجود در بازار، زندگی مردم، دانشگاهها و خیابانهای ‏سراسر کشور، افتخار میکنیم.‏

دکتر روحانی به برگزاری مراسم و سخنرانی نمایندگان همه سلایق و جناحها، گروهها و دانشگاهیان در ‏دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری آرام این مراسم و سخنرانی ها ، نشانگر آن است که به ‏سمت آرامش حرکت میکنیم و وضعیت کشور، روز به روز در حوزههای فرهنگی، آرامتر میشود و ‏باید این وضعیت را در محیطهای دانشگاهی، فرهنگی و علمی با 4 سال قبل از این دولت مقایسه کنیم.‏

رییس جمهور با اشاره به گزارش ملی حادثه پلاسکو، برای اولین بار در کشور، توسط ده تن از ‏متخصصان علمی و دانشگاهی، بدون هرگونه دخالت مقامات دولتی، اظهار داشت: از این متخصصان خواسته شد که ‏گزارشی ملی به عرض ملت برسد و ان شاء الله این گزارش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مردم ‏بدانند دولت تدبیر و امید به دنبال شفافیت و اطلاعرسانی است.‏

وی ادامه داد: اگر در منشور حقوق شهروندی عنوان
روزی که در کشور در تمام بخشها رکود حاکم بود و کشور در سال 91 رشد ‏اقتصادی منهای 6.8 درصد را تجربه می کرد، برخی روزنامه ها و رسانه ها حتی یکبار از رکود سخن ‏نگفتند، اما امروز که در تمام بخشها از رکود عبور کرده ایم و فقط بخش مسکن است که هنوز گرفتار ‏رکود است، به طور مرتب واژه رکود را در وصف وضعیت اقتصادی کشور از این رسانه ها می شنویم ‏و می بینیم.‏
شده که اماکن عمومی باید امن باشد و اطلاعات به ‏صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد، بسیار خرسندیم که امروز حقوق شهروندی ما قدم به قدم در ‏حال اجرایی و پیاده شدن است.‏

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امید به آینده، زندگی و نشاط اجتماعی و حضور مردم در صحنه دستاورد ‏مهم دیگر دولت یازدهم بوده است، اظهار داشت: خوشحالیم که انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای ‏اسلامی در اسفند سال 94، بدون کوچکترین حادثه امنیتی در سراسر کشور برگزار شد.‏

رییس جمهور تصریح کرد: باوجود وضعیت به وجود آمده در برخی حوزهها و تأیید صلاحیت برخی ‏افراد حاضر در مجلس کنونی در 72 و حتی 48 ساعت قبل از زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی، مردم ‏هوشمندی خود را نشان دادند و افراد مورد نظرشان را انتخاب کردند و این به معنای امید جامعه به آینده است.‏

دکتر روحانی با بیان اینکه در برخی آمارها و افتخارات ملی، مردم شاهد این هستند که نه تنها در 38، ‏‏39 سال قبل بلکه در برخی از آمارها در 62 سال گذشته تا کنون برای اولین بار اتفاق افتاده است، ‏اظهار داشت: اینکه صادرات غیرنفتی بیش از واردات باشد، تنها در دولت دکتر محمد مصدق رخ داد و ‏بعد از کودتای 28 مرداد، کشور ما شاهد چنین واقعه نیکویی نبود.‏

رییس جمهور ادامه داد: این به معنای آن است که در حال برطرف کردن آثار کودتای 28 مرداد هستیم و ‏بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس هم نتوانستیم در برخی از موارد آثار ظلم ‏استعمارگران و استثمارگران بر کشور را برطرف نماییم.‏

دکتر روحانی تأکید کرد: این آثار ظلم بر کشور ما چنان سایه افکنده بود که بعد از کودتای 28 مرداد تا ‏سال 94 و در دولت یازدهم برای اولین بار صادرات غیرنفتی، بیشتر از واردات شد و این روند در سال ‏‏95 نیز تکرار شد.‏

رییس جمهور تأکید کرد: این تراز مثبت تجاری که از پول نفت برای واردات برداشت نمیکنیم به معنای ‏حرکت نو برای کشور است.‏

دکتر روحانی با اعلام این خبر که تا چند هفته آینده شاهد خودکفایی و صدور بنزین در کشور خواهیم ‏بود، ادامه داد: اکنون در نفت ، گاز و گازوییل صادرکننده هستیم و ان شاء الله در هفتههای آینده با افتتاح ‏پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این زمینه خودکفا و به صادرکننده تبدیل
اگر در منشور حقوق شهروندی عنوان شده که اماکن عمومی باید امن باشد و اطلاعات به ‏صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد، بسیار خرسندیم که امروز حقوق شهروندی ما قدم به قدم در ‏حال اجرایی و پیاده شدن است.‏
خواهیم شد که این نشان می دهد ‏که توانایی لازم برای رشد اقتصادی را داریم.‏

رییس جمهور با اشاره به خودکفایی در گندم و صدور 3 میلیون تن گندم به خارج از کشور، اظهار ‏داشت: در زمینه اقتصادی، در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی داشتهایم و همانطور که معاون وزیر ‏جهاد کشاورزی اعلام کرد، رشد کشاورزی کشور در سال 95، نسبت به سال 94، بیش از 9 درصد بوده ‏است و این به معنای حرکت مردم در مسیر شکوفایی کشور است.‏

دکتر روحانی با اشاره به دو انتخابات بزرگ شوراها و ریاست جمهوری در سال جاری، اظهار داشت: ‏همه بدانیم اساس انتخابات برای استحکام نظام و جمهوری اسلامی ایران است، اگر انتخاباتی نبود، نظام ‏ما به این پایداری و استواری کنونی نبود.‏

رییس جمهور با تأکید بر اینکه اصل انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی بسیار مهم است، ‏تصریح کرد: هیچکس نباید اجازه یابد که در انتخابات پیشرو، ملت را از رفتن به پای ‏صندوقهای رأی مأیوس کند.

دکتر روحانی ادامه داد: باید مشارکت انتخاباتی حداکثری و حتی بیش از سال 92 باشد و مردم برای ‏مشارکت در انتخابات تشویق شوند.‏

رییس جمهور با بیان اینکه برخی میگویند دولت یازدهم کارهای مهمی در راهآهن، بنادر و صنعت انجام ‏داده ولی زندگی مردم به گونهای نیست که این دستاوردها را احساس کنند، اظهار داشت: در دولت یازدهم ‏تمامی حقوقبگیران و مستمریبگیران، همواره افزایش حقوقی بیش از تورم داشتهاند و در دولت قبل ‏همواره تورم بالاتر از حقوق بود که این به معنای فشار به
رییس جمهور با بیان اینکه برخی میگویند دولت یازدهم کارهای مهمی در راهآهن، بنادر و صنعت انجام ‏داده ولی زندگی مردم به گونهای نیست که این دستاوردها را احساس کنند، اظهار داشت: در دولت یازدهم ‏تمامی حقوقبگیران و مستمریبگیران، همواره افزایش حقوقی بیش از تورم داشتهاند و در دولت قبل ‏همواره تورم بالاتر از حقوق بود که این به معنای فشار به مردمی است که درآمد ثابت دارند.
مردمی است که درآمد ثابت دارند.

دکتر روحانی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در تمامی سالها، افزایش حقوق کارمندان و کارگران ‏بیش از تورم بوده است و این نکتهای بسیار روشن است.‏

رییس جمهور ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که مشکلات مردم تمام شده و وضع همه مردم بهبود ‏یافته است بلکه مقصود من این است که فضای رسانهای غیرعادلانه در برخی رسانهها حاکم است و ‏همه باید برای زندگی بهتر مردم تلاش کنیم.‏

دکتر روحانی با طرح این سوال که آیا وضع کشاورزان در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر یا بدتر ‏شده است، ادامه داد: ما در سال 95، بیش از 15 هزار میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان دادیم که این ‏میزان بیش از بهای جهانی گندم بود. ما باید یارانه به تولید بدهیم تا تولیدگران در بخش صنعت، ‏کشاورزی و خدمات تحرک بیشتری ایجاد کنند.‏

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال 95 به 3 هزار شرکت دانشبنیان وام داده شد و این شرکتها فعال ‏شدند، گفت: درآمد این شرکتها از این مهم، 30 هزار میلیارد بوده است.‏

رییس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت یازدهم زنجیر و قفل سازمان برنامه و بودجه و ‏سازمان اداری و استخدامی را باز کردیم، گفت: در حقیقت ما راه مشورت را باز کردیم و در سایه ‏مشورت و خرد جمعی شاهد هستیم که وضعیت بهتری در کشور حاکم شده است.‏

وی تأکید کرد: انتخابات به عنوان حادثه سرنوشتساز در کشور است و همه باید مردم را برای حضور ‏حداکثری در پای صندوق آراء تشویق کنیم.‏

‏ رییس جمهور ادامه داد: انشاء الله همه مردم کشور پای صندوق آراء حاضر شوند و مردم را به این ‏حضور تشویق کرده و آنان نیز در انتخاب خود آزاد هستند و در این صورت شاهد حماسهای دیگر در ‏سال 96، همانند سال 92 و یا بالاتر از آن نیز خواهیم بود.‏

دکتر روحانی تصریح کرد: شکر نعمت ما در همین نکته است و باید شکرگزار باشیم و بیشتر پای ‏صندوقهای رأی حاضر شده و واقعیتها گفته شود و نقصی که در برخی رسانهها و رسانه ملی برای ‏بیان واقعیات خدمات دولت وجود دارد، با حضور مردم در صحنه جبران شود.‏

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز مردم استان سمنان را با اخلاص، با ایمان، آرام، فعال در ‏زمینه اقتصادی و با عزت و غیور توصیف کرد و گفت: همانطور که سلایق سیاسی متنوعی در استان ‏سمنان وجود دارد، گویش و لهجه های مختلفی نیز در استان وجود دارد که بر زیبایی های آن افزوده ‏است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
مرکزآمار ایران با چه حساب و کتاب نرخ تورم 9/7 درصد اعلام کرده است واین درحالی است که افزایش قیمت کالا و... داخل کشور از25 درصد والی 200 درصد رسیده است.
نرخ تورم واقعی بالای 50 درصد است ونه 9/7 درصد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
مشکل اقتصادی با حرف و شعارحل نمیشود.
مشکلات جوانان با شعارحل نمی شود.
مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل نمی شود.
مشکلات مردم با حرف و آمار روی کاغذ حل نمی شود.
مشکلات جامعه با حرف و شعار حل نمی شود.
مشکلات اشتغال با شعار حل نمی شود.
مشکلات اقتصادی با شعار و سخنرانی حل نمی شود.
مشکل فقر و اشتغال با شعر و شعار حل نمی شود.
حل مشکل صنایع با سخنرانی و شعار انجام نمی شود.
مشکلات اشتغال با شعار حل نمی شود.
«شعار درمانی» مشکلات را حل نمی کند.
مشکلات اقتصادی با دستور حل نمی شود.
مشکلات میان قوا با حرف و شعارحل نمی شود.
مبارزه قاچاق کالا با دستورحل نمی شود
بیکاری جوانان با سخنرانی و شعارحل نمی شود.
روحانی ازسال 1392 تاکنون به جای عمل فقط حرف میزند
دروغ به مردم بالاترین خیانت است.
بالاترین خیانت به یک ملت آن است که کسی به مردم حرف دروغ بگوید.
بالاترین خیانت به ملت دروغ گفتن به مردم و دادن آمار اشتباه
است.
بزرگترین خیانت دروغ گفتن به مردم است.
چه کسی دروغ می گوید.
بالاترین خیانت به ملت «دروغ گفتن به مردم و دادن آمار اشتباه» است.
ورود ۳ هزار کانتینر کالای قاچاق به کشور در یک روز.
همیشه پای مافیا درمیان است/ تیشه قاچاق سازمان یافته کالا ریشه تولید را می زند.
مبادی غیررسمی نمی تواند منبع ورود میلیاردها دلار قاچاق کالا باشد/ خیانت به اقتصاد و تولید کشور با قاچاق کالا.
قاچاق چگونه وارد کشور می شود؟/ یک کانتینر اظهار میشود؛ ۱۰ کانتینر ترخیص + جدول
کالاهای قاچاق از مبادی رسمی به کشور وارد می شوند.
برخی مقامات یا خودشان به نحوی در قاچاق کالا سهم دارند
معادل ارزش ۴ میلیون پراید سالانه کالای قاچاق وارد کشور می شود.
حقوق مادی و معنوی کارگران ادا نمی شود/خرید کالای خارجی خیانت است.
خرید کالای قاچاق خیانت به کارگران ایرانی است.
ورود کالای قاچاق به کشور خیانت محسوب می شود.
تهیه کالای خارجی خیانت به اقتصاد کشور است.
تهيه كالاي خارجي بزرگترین خيانت به توسعه اقتصادي كشور است.
خرید کالای خارجی خیانت به کشور است.
‎عامل اصلی افزایش قیمت میوه ها چیست؟
افزایش شدید قیمت گوشت در بازار/ دلار قیمت گوشت را گران کرد.
دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز.
چرا قیمت گوشت همچنان در بازار گران است؟
مقصر گرانی گوشت گوسفند ،گوسفندان هستند!
عامل افزایش قیمت گوشت قرمز مشخص شد.
مقصر اصلی گرانی گوشت چه کسی است؟
عامل گرانی قیمت مرغ کیست؟
پشت پرده گرانی مرغ چه کسانی هستند؟
افزایش قیمت نهاده عامل گرانی مرغ است.
افزایش قیمت مرغ به دلیل گرانی جوجه و گوشت/ مرغ 11 هزار تومانی گران
آشفته بازار گوشت در آستانه ماه رمضان/گوشتِ کیلویی ۵۰ هزار تومان
دلیل افزایش قیمت گوشت/ هرکیلو ۴۸ هزار تومان
مقصر افزایش قیمت خودرو چه کسی است؟
دلیل اصلی گرانی نامتعارف خودرو چیست؟
چه کسی عامل گرانی هاست؟
دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی چیست؟ -
رونق صادارت عامل اصلی گرانی آهن است/ تولید کننده ترجیح میدهد.
عامل اصلی افزایش قیمت گوشت چیست؟
افزایش قیمت مرغ در بازار/نرخ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید
سکه 64 هزار تومان گران شد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: