کد خبر: ۷۷۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۷
دبیرکل حزب موتلفه:
دبیرکل حزب موتلفه گفت: رئیس‌جمهور و دولت باید دارای پشتیبانی اصولی مردم و احزاب باشد در نتیجه ما چوب لای چرخ دولت گذاشتن را کاری سخیف می‌دانیم.
چوب لای چرخ دولت گذاشتن را سخیف می‌دانیم/ تیم اقتصادی دولت ناموفق است/ باید به رئیس‌جمهور کمک کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همت حزب موتلفه عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حضور داشتند.

محمدنبی حبیبی در این مراسم گفت: در حزب موتلفه یک اعتقاد راسخ درباره تعمیق و توسعه تحزب در کشور وجود دارد. ما معتقدیم که یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام توسعه و تحقق تحزب است. در شرایط فعلی آنچه برای نهادینه شدن تحزب نیاز است برآورده نشده است.

وی تصریح کرد: برآورده شدن این نیاز هم برعهده ما و هم برعهده شما اصحاب رسانه است که تمام تلاشمان را به کار ببریم.

حبیبی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور گفت: فعالیت‌های انتخاباتی چه در ریاست جمهوری و چه در شوراها و قوه مقننه رقابت بین اشخاص و الفاظ است در حالی که این رقابت باید یک تغییر ماهیت بدهد و ما تغییر مطلوب را به جای رقابت در بین اشخاص و الفاظ رقابت در برنامه‌ها و مدیرانی که می‌خواهند آن را اجرا کنند می‌دانیم.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: چنین هدفی کار حزب است و هیچ‌کس به تنهایی توان نهادینه کردن آن را ندارد. انتخابات به‌گونه‌ای که امروزه برگزار می‌شود هیچ ضمانتی به وعده‌هایی که داده شده ندارد و اگر وعده‌هایی که گفته شده تحقق پیدا نکرد کسی پاسخگو نخواهد بود اما اگر حزب نهادینه شود احزاب پاسخگو هستند اگر حزبی برنده اکثریت باشد ولو برای تداوم حیات خود باید برای تحقق آن وعده‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

این فعال سیاسی با اشاره به مسائل داخلی کشور خاطرنشان کرد: بنده و حزب موتلفه اسلامی معتقدیم که باید از کیان دولت در هر صورت حمایت کرد. یعنی از رئیس‌جمهوری که با رای اکثریت انتخاب شده و با تنفیذ رهبری مشروعیت یافته است. این رئیس‌جمهور و دولت باید دارای پشتیبانی اصولی مردم و احزاب باشد در نتیجه ما چوب لای چرخ دولت گذاشتن را کاری سخیف می‌دانیم.

وی با بیان این پرسش که آیا ضرورت پشتیبانی اصولی این است که سوءمدیریت‌ها چشم‌پوشی شود، گفت: چنین چیزی مدنظر نیست. ما با صراحت می‌گوییم که گرچه بنایمان بر این است که باید از دولت پشتیبانی شود اما تیم اقتصادی دولت را ناموفق می‌دانیم که این نابسامانی‌های اقتصادی هم به نظام اقتصادی و بخش بیشتری از آن به مجریان این نظام اقتصادی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: ما معتقد به تغییر قابل توجه در تیم اقتصادی دولت هستیم و حال اینکه این تیم موفق نبوده و در مملکت هم قحط‌الرجال نیست. باید به رئیس‌جمهور کمک کرد که این مشکلات حل شود.

حبیبی با اشاره به پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره بی‌قید و شرط با ایران گفت: آقای ترامپ چند هفته پیش از این گفته بود اینقدر باید به ایران فشار بیاوریم که پای میز مذاکره بیایند.

وی ادامه داد: آنها اگر دروغ نمی‌گویند که بدون قید و شرط می‌خواهند مذاکره کنند مدعای آنها درباره مذاکره هیچ تغییری نکرده است. آنها می‌خواهند اقتدار منطقه‌ای و دفاعی ما و بسیاری از اجازه‌هایی که ما به عنوان معاهدات بین‌المللی پایبندیم از دست برود. در کدام معاهده بین‌المللی گفته شده که ما حق استفاده از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را نداریم.

حبیبی گفت: آمریکا چند بار باید ثابت کند که دشمن ملت ماست و چقدر باید معطل شویم که این سابقه ۴۰ ساله‌ای که آمریکا علیه ما از قبل از انقلاب داشته به ذهن‌ها نفوذ دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و حال باید اعلام کند که اشتباه کرده است؛ هرچند که این برجام همه‌اش به نفع ما نبوده است و برد برد نبوده. هم گل زده‌ایم و هم گل خورده‌ایم. ترامپ برای اینکه اثبات کند باید بگوید که ما برجام را قبول داریم و اگر این تغییر مشی را ندهد به هیچ‌وجه قبول نخواهیم داشت و فایده‌ای برای ملت ایران ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: